صدا و نامه‌هاي شما

صدا و نامه‌هاي شما. 2 بهمن -92
* حسيني از تهران: پيام من را به گوش همه برسانيد و بگوييد اگر اين پول‌هايي كه طي 8 سال گذشته در اين مملكت اختلاس شد، اگر سر سفره فقرا مي‌آمد ديگر فقيري در اين مملكت نداشتيم. .برخي از مداحان به جاي پرداختن به موضوع اصلي به حاشيه مي‌روند و به كار بردن كلمات ركيك و با سخنان غيرمنطقي به افرادي كه براي كشور و جامعه مفيد بوده‌اند و خدمات شايسته‌اي انجام داده‌اند، برچسب‌هاي ناچسب مي‌زنند و جو را متشنج و مردم را از حضور يكپارچه در آيين‌هاي ديني بيزار مي‌كنند. روزهاي گذشته هم درباره يكي از مداحان كه با به كار بردن اسلحه در تهران خبري چاپ شد، بازتاب‌ و حاشيه‌هاي فراواني را به همراه داشت. مداحان اهل بيت و عصمت و طهارت(ع) بايد الگوي ديگران باشند جامعه چنين بي‌انضباطي‌ها را نمي‌تواند تحمل كند. اگر به اين‌گونه مسائل با دقت و حساسيت‌ لازم رسيدگي نشود، قطعاً تبعات منفي به همراه خواهد داشت. اميدواريم اين موضوع براي روشن افكار عمومي رسيدگي و نتايج آن از طريق مطبوعات و صدا و سيما اطلاع‌رساني شود. چرا مسئولان سيما به جاي ساخت سريال و فيلم‌هاي پرمحتوا بيشتر وقت خود را به پخش پيام‌هاي بازرگاني مانند چيپس و پفك و تنقلاتي كه ارزش غذايي ندارند، مي‌پردازد؟ به راستي صدا و سيما به كجا مي‌رود؟ 
صداي شما
* جوكار از تهران: از قول شهردار تهران اخيراً در روزنامه همشهري خواندم كه گفته بود اگر مشكل رفع آلودگي هواي تهران را به من بسپارند من حلش مي‌كنم! خواستم از قول من به ايشان بگوييد همين كه شما مشكل ازدحام جمعيت در شركت واحد و به موقع سرويس دادن آن اقدام كرده ايد، ما را بس است، اگر وقت كرديد سري به مسير تمامي خطوط بي‌آرتي مخصوصاً خط 4 بزنيد صبح‌ها از ساعت 7 تا 10 ايستگاه توحيد تقاطع آزادي، بعد از ظهرها 16 تا 19 ايستگاه پل گيشا، آنوقت خواهيد فهميد در كارتان چقدر موفق بوده‌ايد. 
* حسيني از تهران: پيام من را به گوش همه برسانيد و بگوييد اگر اين پول‌هايي كه طي 8 سال گذشته در اين مملكت اختلاس شد، اگر سر سفره فقرا مي‌آمد ديگر فقيري در اين مملكت نداشتيم. 
* اصغر زاده از تهران: متأسفانه بداخلاقي‌ها همچنان در فضاي سياسي كشور رواج دارد و برخي با استفاده از شيوه‌هاي ناپسند دست به تخريب رقيبان خود مي‌زنند. بايد به اينگونه افراد تذكر داد كه اساس رقابت در جامعه اسلامي برپايه اخلاق استوار است. مردم اين را مي‌بينند و بعد قضاوت مي‌كنند. بهتر است به تأسي به آيات و روايات درخصوص رفتار صحيح در برخورد با رقيبان پيشقدم شويم و نگذاريم بيش از اين، مسأله به سطح جامعه رخنه كند. 
* حقگو از مشهد: چند روز پيش در روزنامه شما خواندم كه نوشته بوديد به گفته مقامات ارشد يك وزارتخانه، به علت تزريق خارج از ضابطه نيروهاي مورد نظر دولت دهم با يكصد هزار كارمند مازاد از نياز مواجه مي‌باشد! آيا اين يكصد هزار در دولت دهم آنهم فقط براي يك وزارتخانه استخدام شده اند؟ حتماً برخي يا اكثر اينها از فاميل و يا حداقل دوستان بوده‌اند؟!
 نامه‌هاي شما

بداخلاقي چرا؟
حضور مردم در مراسم عزاداري يا مناسبت‌هاي اعلام شده در مساجد و ديگر مكان‌ها به خاطر اعتقادشان به اهل بيت و نوعي سنت اسلامي است، اما برخي از مداحان به جاي پرداختن به موضوع اصلي به حاشيه مي‌روند و به كار بردن كلمات ركيك و با سخنان غيرمنطقي به افرادي كه براي كشور و جامعه مفيد بوده‌اند و خدمات شايسته‌اي انجام داده‌اند، برچسب‌هاي ناچسب مي‌زنند و جو را متشنج و مردم را از حضور يكپارچه در آيين‌هاي ديني بيزار مي‌كنند. روزهاي گذشته هم درباره يكي از مداحان كه با به كار بردن اسلحه در تهران خبري چاپ شد، بازتاب‌ و حاشيه‌هاي فراواني را به همراه داشت. مداحان اهل بيت و عصمت و طهارت(ع) بايد الگوي ديگران باشند جامعه چنين بي‌انضباطي‌ها را نمي‌تواند تحمل كند. اگر به اين‌گونه مسائل با دقت و حساسيت‌ لازم رسيدگي نشود، قطعاً تبعات منفي به همراه خواهد داشت. اميدواريم اين موضوع براي روشن افكار عمومي رسيدگي و نتايج آن از طريق مطبوعات و صدا و سيما اطلاع‌رساني شود. علي. ف ـ تهران 
ساعت‌ها را تنظيم كنند 
اغلب ساعت‌هاي شهر كه با قيمت‌هاي گران تهيه و نصب شده‌اند، تنظيم نيستند كه ضرورت دارد مسئولان مناطق شهرداري آن‌ها را تنظيم كنند تا مردم بتوانند ساعت‌هاي دقيق را مشاهده كنند. زمان حسيني ـ تهران 
سيما به كجا مي‌رود؟ 

چرا مسئولان سيما به جاي ساخت سريال و فيلم‌هاي پرمحتوا بيشتر وقت خود را به پخش پيام‌هاي بازرگاني مانند چيپس و پفك و تنقلاتي كه ارزش غذايي ندارند، مي‌پردازد؟ به راستي صدا و سيما به كجا مي‌رود؟ عليرضا حاجيان ـ ملارد