گزیده خبرهای 24 بهمن – 92 . قسمت -3

گزیده خبرهای 24 بهمن – 92 . قسمت -3
هواي تهران همچنان در شرايط ناسالم
سخنگوي مركز كنترل كيفيت هواي تهران از ادامه شرايط ناسالم و افزايش آلاينده‌ها خبر داد. "حشمت‌الله بسطامي" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان كرد: شاخص كيفيت هواي ديروز تهران به 151 رسيده كه نسبت به روز قبل(158)، 7 واحد كاهش داشته، اما همچنان در شرايط ناسالم به سر مي‌بريم. وي ادامه داد: آلاينده‌ها شاخص ذرات معلق كمتر از 5/2 ميكرون اعلام شده است و به پيش‌بيني سازمان هواشناسي پايداري هوا و انباشت آلاينده‌ها را تا پايان هفته شاهد خواهيم بود. "بسطامي" به بيماران قلبي، تنفسي و كودكان و سالمندان توصيه كرد از تردد غيرضروري در هواي آزاد تا حد امكان خودداري كنند. 
 كابوس "پارك سوار آزادي" شكار شد
 مردي كه با وسايل نظامي اقدام به زورگيري از نوجوانان در محدوده پارك سوار آزادي و ترمينال غرب مي‌كرد، توسط پليس تهران شكار شد. در پي چندين مورد شكايت در خصوص زورگيري از نوجوانان توسط مردي ناشناس موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارآگاهان كلانتري ترمينال غرب قرار گرفت. به دنبال اين موضوع تعدادي از ماموران كلانتري ترمينال غرب با هدف شناسايي اين متهم وارد ترمينال غرب شده و به صورت نامحسوس تمام نقاط را زير نظر گرفتند كه پس از چندين ساعت گشت زني، ماموران مردي را مشاهده كردند كه دست دو نوجوان را گرفته و به زور در حال كشاندن به سمت پارك سوار آزادي است. ماموران سريعا به طور نامحسوس به تعقيب متهم پرداخته و در ادامه متوجه شدند كه اين مرد همان زورگير نوجوانان است. لذا سريعا وي را دستگير و اين دو نوجوان را نجات دادند. سپس متهم تحت الحفظ به كلانتري منتقل شد و در حالي كه منكر هرگونه زورگيري بود با مواجه با قربانيان نوجوان خود كه با تهديد به مرگ، آنان را به سكوت واداشته بود، لب به اعتراف گشود و به چندين مورد زورگيري خشن اعتراف كرد. متهم پس از تشكيل پرونده به مقام قضايي ارجاء شد
نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: سازمان میراث فرهنگی عقب‌ماندگی‌های زیادی دارد و باید تبدیل به یک وزارتخانه شود تا فضای بیشتری برای فعالیت پیدا کند.به گزارش فارس، مهرداد لاهوتی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری اظهار کرد: صنعت گردشگری امروز در دنیا دارای رتبه سوم اقتصاد پس از نفت و خودروسازی است.وی افزود: رتبه صنعت گردشگری بین دوم و سوم اقتصاد در حال جابه‌جایی است، روندی که می‌تواند به رتبه نخست برسد.نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی رتبه گردشگری ایران از نظر آثار تاریخی و باستانی را در رده دهم جهان بیان کرد و ادامه داد: ایران به لحاظ تنوع جاذبه دارای رتبه پنجم جهان است.وی درآمد صنعت گردشگری ایران را قابل قیاس با دیگر کشورها ندانست و تصریح کرد: از فضاهای گردشگری کشور به ویژه در گیلان به خوبی استفاده نشده است.لاهوتی با تأکید بر اینکه سازمان میراث فرهنگی باید تبدیل به یک وزارتخانه شود، خاطرنشان کرد: این سازمان عقب‌ماندگی زیادی دارد و با تبدیل شدن به وزارتخانه باید فضای بیشتری برای آن فراهم شود.وی بهره‌گیری از استعدادهای گردشگری را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: ایران در بحث درآمد گردشگری دارای رتبه 147 دنیا است.نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چرا باید از نظر درآمد صنعت گردشگری ایران دارای چنین رتبه‌ای باشد، خاطرنشان کرد: بر اساس چشم‌انداز 20 ساله، گردشگری ایران باید به درآمدی بالغ بر 20 میلیارد دلار برسد.وی با اشاره به اینکه از هر شغلی که در دنیا وجود دارد یک شغل مربوط به گردشگری است، متذکر شد: اکنون تکه‌هایی از عظمت تخت جمشید در موزه فرانسه است و اگر فضای فرهنگی کشور را باز کنیم با حضور گردشگر در ایران می‌توانیم فرهنگ خود را انتقال دهیم.
با تلاش ماموران کلانتري 15 تبريز، 20 دستگاه خودروي پرايد مسروقه کشف و به مالباختگان تحویل داده شد.به گزارش خبرنگار مهر، رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی پنج شنبه با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در پی تحقيقات علمي و تخصصي کارآگاهان 20 فقره سرقت خودرو پرايد در سطح کلانشهر تبريز کشف و به مال باختگان تحویل داده شد.سرهنگ صابر عباس زاده ادامه داد: سارقان با مشارکت يکديگر خودروها را از محلات خلوت شناسايي و در ساعات اوليه صبح با باز کردن درب آنها با شاه کليد اقدام به سرقت مي کردند.عباس زاده خاطر نشان کرد: پرونده های سارقان به دادسراي عمومي و انقلاب اسلامي تبريز ارسال و طرفین با قرار قانوني روانه زندان شدند.  وی اضافه کرد: اعتياد شديد متهمين به مواد مخدر صنعتي و متزلزل بودن وضيعت خانوادگي آنها و عدم نصب دزدگير، قفل فرمان توسط شکات، معيوب بودن سوئيچ بعضي از خودروها از نکات قابل توجه اين نوع سرقت ها است.
* جريان انحرافي در شركت‌ها درحال تلاش براي حذف نيروهاي كليدي هستند
مديران نصب شده توسط جريان انحرافي در شركت‌ها درحال تلاش براي حذف نيروهاي كليدي هستند. در يكي از شركت دارويي در تبريز، مدير منتصب جريان انحرافي كه در آخرين ماه دولت قبل به اين سمت نصب شده است در تلاش براي حذف نيروهاي قديمي سازمان از طريق روش‌هاي مختلف از جمله تهديد مي‌باشد. وي در يك اقدام با عنوان هارمونيزه كردن شركت سعي در حذف پژوهشگر نمونه و مدير باسابقه شركت كه صاحب ده‌ها تاليف علمي نموده است. اين شركت زيرمجموعه شستا مي‌باشد و انتظار اينست كه مدير عامل شستا در مورد مديران باقيمانده از دولت گذشته تجديدنظر نمايد
انتقاد به روزی نامه دولتی چرا در سال مرگ فروغ فرخ زاد مطلب نوشته !
 روزنامه ايران در ويژه نامه آخر هفته خود روز پنجشنبه 17 بهمن جاري به سالمرگ و جوانمرگي "فروغ فرخزاد" شاعره هنجارشكن و ضدارزش‌هاي اخلاقي پرداخته و كتابهايش را معرفي نمود و در اين مطلب با لحن باصطلاح احساساتي به ازدواج و فرزند و شوهر او پرداخته و طلاق وي را انتخاب بين "خود و شعر" عنوان و به آن ارزش بخشيده است! يك متن كوتاه ملودرام و پر از سوز و گداز! به نظر مي‌رسد بعضي دست اندركاران رسانه‌اي هنوز در روحيات كانون و روشنفكر بازي قهوه خانه‌اي باقي مانده‌اند و خبر ندارند كه نسل جديد درحال تحول و رشد چشمگيري در جهت رسيدن به قله‌هاي ارزشي و آرماني است.
جيش العدل  خواستار مبادله 5  سرباز ربوده شده  با زندانيان خود شد.
* گروهك تروريستي موسوم به جيش العدل پس از آنكه 5 سرباز ايراني را در مرز سيستان و بلوچستان با پاكستان ربود اقدام به انتشار مطالبي در توئيتر خود كرد. به گزارش آنا، اين گروهك خواستار مبادله اين سربازان با زندانيان خود شد. امام جمعه اهل سنت زاهدان با موضعگيري عليه گروهك تروريستي جيش العدل گفت: هر كس سلاح دردست گيرد و عليه ملت وارد عمل شود به ضرر خودش تمام مي‌شود زيرا اين ملت هيچگاه تسليم زور و تهديد نمي‌شود. مولوي عبدالحميد اسماعيل زهي كه در آئين جشن همدلي و وفاق شيعه و سني در شبستان مسجد مكي سخن مي‌گفت افزود: به افرادي كه به خشونت متوسل شده و قصد بر هم زدن امنيت و آرامش منطقه و استان را دارند تذكر مي‌دهم از حركات بچه‌گانه خود دست بردارند. وي خطاب به اشرار مسلح گفت: آنهايي كه شما را تحريك مي‌كنند خيرخواه شما نبوده بلكه خود داراي عقده‌هايي هستند كه به وسيله شما عقده گشايي مي‌كنند.