خطرناك‌ترين نقاط دنيا براي ورزش كردن

خطرناك‌ترين نقاط دنيا براي ورزش كردن  12 بهمن -92
براي ورزش كردن هميشه امن‌ترين مكان‌ها را انتخاب مي‌كنيم زيرا دوست نداريم يك ورزش ساده به قيمت جانمان تمام شود اما دسته‌اي از ورزشكاران هستند كه خيلي هيجان ورزش در نقاط ترسناك را با هيج چيز عوض نمي‌كنند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، ورزش كردن هميشه به باشگاه و وزنه زدن يا انجام حركات ايروبيك محدود نميشود زيرا دامنه ورزش‌ها به حدي بزرگ است كه هر مكاني مي‌تواند تبديل به يك باشگاه ورزشي شود. ورزشكاران مكان‌هاي مختلفي را براي فعاليت انتخاب مي‌كنند اما همه مكان‌ها ايمن براي ورزش كردن نيستند و ممكن است باعث مرگ ورزشكار هم بشوند. 
*كوه پاكايا 
كوهنوردي يكي از ورزش‌هاي محبوبي است كه در دنيا طرفداران فراواني دارد. بيشتر كوهنوردان قله مورد هدف خود را از ميان آتشفشان‌ها انتخاب مي‌كنند اما اين قله‌ها اگر فعال نباشند خيلي هم خطرناك نيستند. "پاكايا" قله‌اي است كه معمولا به كوهنوردان شجاع پيشنهاد مي‌شود. اين قله كه در گواتمالاي شيلي واقع شده است 2400 متر ارتفاع دارد و تا به حال 23 بار فعاليت سنگين داشته است همچنين همه روزه مواد مذاب از دهانه آن خارج مي‌شود. اين كوه به گونه‌اي است كه ورزشكاران بايد از چند قدمي مواد مذاب عبور كنند و هر حركت اشتباه مي‌تواند پايان عمرشان باشد. 
* آبشار راكي 
گاهي اوقات خطرناكترين ورزش‌ها با مكان‌هاي خطرناك تركيب مي‌شوند و محيطي كشنده را به وجود مي‌آورند. صخره نوردي يكي از خطرناك‌ترين ورزش‌هاي دنياست اما خطرناك‌ترين مكان براي اين ورزش آبشارهاي يخ زده واقع در كوه‌هاي راكي كانادا است. اين آبشارها داراي سيستم خاصي در يخ زدن هستند زيرا يخي كه روي آن بسته مي‌شود در همه نقاط يكسان نيست. يخ‌ها برخي مواقع ضخيم و برخي مواقع به اندازه يك ورق كاغذ نازك هستند. اين آبشارها سالانه جان حداقل 2 نفر را مي‌گيرند. 
* درياچه كوسه 
قايق سواري يكي از ورزش‌هاي جالب و البته بي‌خطري است كه در دنيا طرفداران خاص خود را دارد. اين ورزش بي‌خطر گاهي چهره‌اي بسيار خشن به خود مي‌گيرد. درياچه كوسه‌ها در كاليفرنيا به عنوان خطرناكترين مكان براي قايق سواري شناخته مي‌شود. در اين درياچه چندين كوسه سفيد و گرسنه هميشه حضور دارند كه همراه قايق حركت مي‌كنند و منتظر هستند تا قايقران دچار اشتباهي شود و درون آب بيافتد. اين درياچه با همه خطراتي كه دارد به عنوان پايگاهي براي قايقران‌هاي نترس شناخته مي‌شود ولي هر ساله حوادث خونين زيادي در آن رخ مي‌دهد. 
* گذرگاه موهر 
دوچرخه سواري ورزشي جالب و هيچان انگيز است كه جوانان علاقه بسياري به آن دارند. خيابان و پارك محلي امن براي دوچرخه سواري است اما اگر نياز به هيجان باشد دوچرخه سوارها معمولا گذرگاه"موهر" را انتخاب مي‌كنند. اين گذرگاه كه در ايرلند قرار دارد در ميان كوهستان واقع شده است و تا ارتفاع 180 متري از زمين فاصله مي‌گيرد. دوچرخه سواران در اين كوهستان بايد از محل‌هايي كه گاهي تنها 10 سانتي متر عرض دارد و حتي قدم زدن هم در آنجا سخت است گذر كنند. درتمام سال‌هايي كه اين گذرگاه براي دوچرخه سواري استفاده مي‌شود بيش از 50 نفر جانشان را از دست داده‌اند. 
* كوهستان مرگ 
كوه نوردي در كنار مواد مذاب خطرات خاص خود را دارد اما كوهنورداني كه واقعا قصد جانشان را كرده باشند به "كوهستان مرگ" در چين مي‌روند. رسيدن به قله اين كوه به سادگي ميسر نيست چرا كه شما بايد از گذرگاهي چوبي و فرسوده عبور كنيد. اين گذرگاه در قرن 19 ساخته شده است و ايمني آن در حد صفر است. اين كوه تا ارتفاع 915 متري از اين گذرگاه‌ها دارد و معمولا كسي از آن صعود نمي‌كند. برخي از قسمت‌هاي گذرگاه تقريبا 60 سانتي متر محل براي عبور دارد و كوهنوردان تنها مي‌توانند به پهلو روي آن حركت كنند.