یک تصویر با 3 گزارش کوتاه تصویری

 یک تصویر با 3  گزارش کوتاه تصویری . 28 بهمن - 92
اولين پل معلق براي دوچرخه‌سواران
يك پل معلق براي اولين بار در جهان مخصوص دوچرخه‌سوارها در هلند ساخته شد. به گزارش فارس، در هلند دوچرخه يك وسيله حمل و نقل بسيار رايج براي كارگران است. به همين منظور يك پل معلق كه ساختاري مدور دارد در بالاي يك چهارراه مخصوص دوچرخه سوارها با 1000 تن فولاد در 72 متر قطر كه با كابل‌هايي 24 در 50 ميليمتر به يك برج مركزي به ارتفاع 70 متر وصل شده است. اين پل معلق در مرز بين آيندهوون و ولدهون درهلند ساخته شده است. پل معلق براي كاهش ترافيك و حفظ ايمني 4000 دوچرخه سوار و 25 هزار راننده كه هر روز از اين مسير مي‌گذرند ساخته شده است. 
اوج هيجان با سريع‌ترين ترن هوايي
ايران ناز - سريع‌ترين ترن هوايي جهان در ژاپن افتتاح شد. ترن هوايي پارك تفريحي كوهستاني "فوجي" در شهر فوجي ژاپن ركورد سريعترين ترن هوايي جهان را شكست و نام خود را در گينس ثبت كرد. از ويژگي‌هاي اين ترن سريع و پر هيجان كه دو مايل طول دارد، 7 پيچ تند و 141 فوت سقوط آزاد است كه كل مسير را با سرعت 62 مايل در ساعت مي‌پيمايد كه جمعا نزديك به 2دقيقه طول ميكشد! هزينه ساخت اين ترن سريع حدود 23 ميليون پوند يا 3 ميليارد ين شده است! 


 اپيدمي چاقي در چين
چاقي يك مشكل فزاينده در سراسر جهان مخصوصا در چين و كشورهاي در حال توسعه است. به گزارش گروه خواندني‌هاي خبرگزاري فارس، چاقي يك مشكل فزاينده در سراسرجهان مخصوصا در كشورهاي در حال توسعه است. چاقي منجربه خطرابتلا به ديابت، بيماري‌هاي قلبي و برخي ازسرطانها است. باتوجه به ارقام منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهاني، هرسال در حدود 2.8 ميليون بزرگسال به علت چاقي مي‌ميرند و بيش از 40 ميليون كودك حدودا زير 5 سال چاق هستند. 





پياده‌رو ديدني در آلمان