گزیده حبرهای 10 آذر -94 قسمت - 94

گزیده حبرهای 10 آذر -94 قسمت - 94
منوکسید کربن، جان 2 نفر را گرفت 
دو شهروند اصفهانی به سبب استنشاق گاز سمی منوکسید کربن در منزلی درمنطقه خانه اصفهان در شمال این شهر، جان خود را از دست دادند.مدیر حوادث وفوریت‌های پزشکی استان اصفهان به ایرنا، گفت: اورژانس پس از حضور درصحنه با جسد دو نفر روبرو شد که پیش از این جان باخته بودند.وی با اشاره به اینکه گاز سمی منوکسیدکربن یکی از خطرناکترین گازهایی است که می‌تواند باعث مسمومیت تنفسی و مرگ شود، خاطرنشان کرد: این گاز بی‌رنگ و بی‌بوست و در اثر احتراق ناقص مواد سوختنی تولید می‌شودراستین» افزود: استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد، استفاده نکردن از وسایل گازسوز و گرمایشی بدون دودکش، کنترل دودکش قبل از استفاده از وسایل گرمایشی و حصول اطمینان از باز بودن مسیر آن، روشن نکردن خودرو در پارکینگ در بسته به مدت طولانی، اجتناب از قرار دادن منقل یا شعله باز در زیر کرسی و نصب نکردن آبگرمکن در حمام از مواردی است که برای جلوگیری از گازگرفتگی باید رعایت شود.
هشتپر تالش 2 بار لرزید
زمین‌لرزه‌هایی هشتپر تالش را دو بار با بزرگی 1/3 و 3/2 درجه در مقیاس ریشتر لرزاند.به گزارش فارس، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 1/3 درجه در مقیاس ریشتر در ساعت 19:31:26 هشتپر این شهرستان را لرزاند.قدرت این زلزله در 40 کیلومتری هشتپر، 43 کیلومتری اسالم و 53 کیلومتری آستارا بوده است و همچنین در ساعت 21:50:52 پس‌لرزه این زمین‌لرزه با قدرت 3/2 درجه، بار دیگر هشتپر را لرزاند.
خلافکاری که از دستفروشان مترو اخاذی می‌کرد 
مرد خلافکاری که از دستفروشان مترو تهران اخاذی می‌کرد، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.چندی پیش عوامل انتظامی مستقر در ایستگاه مترو چیتگر در حین سرکشی بر روی سکو مشاهده کردند فردی با حرکات مشکوک در حال صحبت با دستفروشان است.ماموران پلیس متروی تهران، جهت بررسی جلوتر رفته که دستفروشان اعلام کردند: این فرد(مظنون) که خود را مسئول انتظامات مترو معرفی نموده مدتی است از آنها در قبال کار در مترو پول و اجناس دریافت می‌کند.در ادامه فرد مذکور خود را به هویت "فرامرز" 33ساله معرفی و هیچگونه مدارک و کارت شناسایی برای اثبات ادعای خود نداشت که به اتاق پلیس منتقل و در بررسی به عمل آمده معترف شد که خود را مامور مترو معرفی کرده است.سرهنگ «اصغر عباس زاده» رئیس پلیس متروی شهر تهران درباره خبر فوق به باشگاه خبرنگاران جوان،‌گفت: نامبرده دارای سابقه سرقت در سال 87 در دادسرای ناحیه 5 تهران میباشد. مراتب به همراه سه نفر شاکی تحویل کلانتری 154 چیتگر گردید. تهرانی‌ها متهم را شناسایی کنید
وحشتناک‌ترین تصادف پژو با تیر چراغ برق 
شفاف ـ تصادف پژو 405 با تیر چراغ برق در جاده «کلاته»، زاهدان متاسفانه یک کشته بر جای گذاشت.
تصادف کامیون با تریلر در «تلو» قربانی گرفت 
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تصادف مرگبار میان کامیون و تریلر در جاده «تلو» خبر دادسیدجلال ملکی» در این باره گفت:‌ در ساعت 6:10 صبح دیروز یک مورد حادثه رانندگی به سامانه 125 اطلاع داده شد که با توجه به گزارش دریافتی، ستاد فرماندهی آتش نشانان ایستگاه‌های 56، 26 و نجات 10 را به محل حادثه به مسیر جنوب به شمال جاده «تلو» بالاتر از معدن اعزام کرد.وی اضافه کرد: پس از حضور آتش نشانان در محل مشاهده شد که یک دستگاه تریلر که بار ستون‌های فلزی را حمل می‌کرده در حاشیه متوقف بوده و راننده نیز در کنار تریلر ایستاده بوده که ناگهان یک دستگاه کامیون با بار شن و ماسه به شدت از قسمت عقب با این تریلر برخورد کرده است.سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه در پی این حادثه راننده تریلر کاملا به زیر چرخ‌های تریلر خود رفته بود اظهار کرد:‌ آتش نشانان با حضور در محل عملیات، ایمن سازی و نجات را به شکل همزمان آغاز کرده و با استفاه از دستگاه‌های مخصوص قسمتی از تریلر را بلند کرده و راننده را از زیر آن خارج کرده و به عوامل اورژانس تحویل دادند.وی افزود: پس از تحویل این فرد به عوامل اورژانس و بررسی علائم حیاتی، مشخص شد که راننده 38 ساله تریلر به دلیل شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست داده استملکی» گفت: علت این حادثه از سوی عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی بررسی و اعلام خواهد شد. 
خبر ويژه 
قيافه حق به جانب دبيركل كه حزبش از نفوذ آبكش شده بود
نايب رئيس بدسابقه مجلس ششم مي گويد نفوذ مهم است و بايد مراقب باشيم دشمن در بين مسئولان نفوذ نکند.    به گزارش ايسنا، محمدرضا خاتمي در نشست انجمن اسلامي جامعه پزشکي با بيان اينکه بايد نسبت به مسئله نفوذ هوشيار باشيم، افزود: اگر کسي بخواهد نفوذ کند چه مي کند؟ آيا مداخله نظامي، اقتصادي يا جاسوسي جايي دارد؟ اگر آمريکا، سوريه يا اسرائيل بخواهند نفوذ کنند چه مي کنند؟ آنها اگر بخواهند نفوذ کنند در بين مسئولان نفوذ مي کنند. آيا نفوذ دشمن غير از اين بود که رئيس جمهوري را روي کار بياورد که 700 ميليون دلار را به باد فنا بدهد و منابع کشور را غارت کند و همه دنيا را عليه ما متحد کند؟
    
خاتمي با اشاره به اينکه نفوذ دشمن يک واقعيت است تاکيد کرد: ما نمي خواهيم از نفوذ استفاده جناحي کنيم. بايد به صورت علمي مسئله نفوذ را بررسي کنيم. هشت سال گذشته نشان داد که چگونه دشمن مي تواند در کشور نفوذ کند.    وي خاطرنشان کرد: در کشوري که شفافيت وجود نداشته باشد، نفوذ به وجود مي آيد. ما اگر مي خواهيم راه نفوذ را ببنديم بايد شفافيت داشته و مردم را غريبه ندانيم.    اظهارات رضا خاتمي از جنس فرياد حرفه اي هايي است که براي رد گم کردن داد مي زنند «آي دزد»! و گرنه اولين دبيرکل حزب منحله اي که شماري از اعضاي نفوذي آن پس از لو رفتن از کشور گريخته و در آمريکا و اروپا پناهندگي گرفته اند، بهتر از هر کس مي داند که امثال وي متهم ماجرا هستند و نه مدعي آن.    درباره رئيس جمهور قبلي که رضا خاتمي مدعي است به واسطه نفوذ ذشمن روي کار آمد بايد گفت اين سخن اهانت به مردمي است که در سال هاي 84 و 88 به وي راي دادند و آن راي حاصل خيانت ها، فسادها، غارت ها و دهن کجي افراطيون مدعي اصلاح طلبي به مردم در طول 10-12 سال قبل از آن بود، از سوي ديگر احمدي نژاد وقتي به واسطه عملکرد حلقه انحرافي از اصول و آرمان ها فاصله گرفت، در ابتداي مسيري قرار گرفت که مدعيان دروغين اصلاح طلبي (امثال خاتمي و...) تا ته آن خط را رفته اند. درباره فساد اقتصادي شايان ذکر است که از شهرام جزايري گرفته تا بابک زنجاني همه يار غار مدعيان اصلاح طلبي و برخي دست اندرکاران دولت هاي سازندگي اصلاحات بودند. در همين مجلس ششم، و در کنار رضا خاتمي، نايب رئيس ديگري از مدعيان اصلاح طلبي (بهزاد نبوي) حضور داشت که به شکل غيرقانوني رئيس هيئت مديره شرکت نفتي پتروپارس بود و توانسته بودند از رانت 8 ميليارد دلاري در اخذ برخي قراردادهاي نفتي برخوردار شوند اما همان زمان امثال رضا خاتمي بي هيچ اعتراضي، مشغول وطن فروشي و ايجاد تحصن و پروژه نيابتي استعفا و تهديد به خروج از حاکميت بودند و به همين دليل هم مورد حمايت آمريکا، انگليس و اسرائيل قرار گرفتند که مي گفتند ما از اصلاح طلبان در ايران حمايت مي کنيم. البته بايد تصريح کرد که امثال رضا خاتمي صرفا ملعبه و سپر بلاي برخي نفوذي هاي اصلي در ميان افراطيون مدعي اصلاح طلبي محسوب مي شوند.    يادآور مي شود در دوره حاکميت اصلاح طلبان در مجلس برخي محورهاي کلي حرکت اين جريان عينا اجراي مطامع و مطالبات دشمن بود؛ از جمله؛ تحريف خط امام و اصول کلي انقلاب، القاي ترس نسبت به استکبار و قوي نشان دادن دشمن به موازات تحقير ملت و کشور و جبهه خودي، دادن اطلاعات پنهاني به بيگانگان و همچنين دادن گراهاي دقيق به دشمن براي ضربه زدن نظير کاري که در تحريم اقتصادي کردند، زد و بندهاي سياسي و انتخاباتي با دشمنان نظير کاري که در آشوبگري سال 78 و 88 مرتکب شدند و...
خبر ويژه 
نحوه انتشار آمار دولتي كارشناسان و مردم را بي اعتماد مي كند
«نحوه اطلاع رساني و انتشار آمار از سوي دولت موجب کاهش اعتماد مردم و کارشناسان شده است.»    روزنامه دولتي شهروند در تحليلي نوشت: در طول چند سال گذشته شاهد بوديم که هر بار با ارائه آمارهايي نظير نرخ تورم، بيکاري، رشد اقتصادي و... موجي از بي اعتمادي و دلخوري مردم به راه مي افتاد. بايد بپذيريم که ارايه آمار درست، ارائه درست آمار را نيز مي طلبد. انبوه اطلاعات منتشره نياز به تخصص کافي براي استفاده و بکارگيري آمارها دارد. چند روز پيش شاهد بوديم که مرکز آمار ايران به يکباره اعلام کرد که رشد اقتصادي کشور در نيمه نخست امسال يک درصد بوده است. اين رشد يک درصدي در حالي از سوي مرکز آمار اعلام شد که شواهد موجود در بازارهاي کشور و رکود موجود، پذيرش اين رقم را براي کارشناسان کمي دشوار مي کند.    بسياري از کارشناسان بر اين عقيده اند که نرخ رشد اقتصادي در 6 ماهه نخست 94 حداکثر صفر درصد بوده است.    براساس ماده 54 قانون برنامه پنجم توسعه کشور مرکز آمار ايران تنها مرجع رسمي تهيه، اعلام و انتشار آمارهاي رسمي است و در راستاي تبعيت و پيروي از قانون بر مراجع، نهادها و ساير استفاده کنندگان از آمارهاي رسمي لازم است تنها به استفاده از آمارهاي رسمي تهيه شده توسط مرکز آمار ايران بپردازند. نکته مهم در تمام دنيا پايگاه هاي داده هاي اطلاعات آماري است که بايد هر چه زودتر اين پايگاه هاي اطلاعات آماري را در کشورمان راه اندازي کنيم. اين که هر دستگاهي به دلخواه خودش آماري توليد کند و بعد هم آن را در جامعه ارايه مي کند يا اين که هر فردي هنگام سخنراني يک سري اعداد و ارقامي را اعلام مي کند و در اثبات آنها هيچ مستنداتي وجود ندارد، اصلادرست نيست و ما بايد اين رويکرد را از جامعه خودمان خارج کنيم. جامعه ما بايد عادت کند زماني که يک عددي گفته مي شود از گوينده مستندات را بخواهد. اگر بانک مرکزي نمي تواند مستندات خود را شرح دهد، مي توانيم سند همان اطلاعات را از مرکز آمار پيگيري کنيم. اصلاقابل درک نيست که افراد با چنين استدلالي اين آمارها را مطرح کنند و در ذهن خود بگويند من پنج سوال از مردم کردم و از اين سوالات اندک خودم متوجه شدم که مردم فلان کالارا مي خواهند يا نمي خواهند، حساسيت آمارها به قدري زياد است که هم کارشناسان مرکز آمار و هم مسئولان اين سازمان خودشان مي دانند که به هيچ وجه نبايد رويکردشان سياسي شود و عملکردشان بايد مستقل از افکار سياسي در کشور باشد. به هر حال بايد اين استدلال را به هر شکلي حفظ کنند تا اعتماد مردم به آنها سلب نشود.