سركنسول روسيه فدراتيو در رشت:ايران از روسيه هواپيماي مسافربري مي خرد

    سركنسول روسيه فدراتيو در رشت:ايران از روسيه هواپيماي مسافربري مي خرد  10 آذر-9 4
به دلیل نیاز به حضور روسیه  در سوریه با فراموش کردن سقوطه واپیماهای مسافری روسیه باج دهی های جدید به روس ها شروع شده است.

سر کنسول روسيه فدراتيو در رشت از خريد هواپيماي مسافري «سوخو سوپرجت» روسي توسط ايران خبر داد و گفت: مذاکراتي در اين زمينه ميان رئيسان جمهور دو کشور صورت گرفته است.
    به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، «ماکسيم بارانوف» ظهر ديروز در ديدار با رئيس اتاق بازرگاني، صنايع و معادن و کشاورزي گيلان دورنماي همکاري ايران و روسيه را بسيار درخشان خواند و گفت: در ديدار رئيس جمهور روسيه فدراتيو با روحاني رئيس جمهور ايران قراردادهاي همکاري بسياري امضا شد که عملي شدن آنها به بحث توسعه اين همکاري ها کمک بسياري مي کند.

    وي با اشاره به اينکه ظرفيت براي بسط توسعه همکاري ايران و روسيه وسيع است، افزود: در ديدار دو رئيس کشورهاي ايران و روسيه قرارداد احداث نيروگاه حرارتي در حوالي بندرعباس امضا شد.

    بارانوف امضاي چند پروژه همکاري را از ديگر موارد در ديدار دو رئيس جمهور مذکور عنوان کرد و يادآور شد: در ماه آينده نمايشگاه «گفت وگوي صنعتي و بازرگاني ايران و روسيه» در تهران برگزار مي شود.

    وي از سفر يک هيئت بسيار بزرگ تجاري و بازرگاني از روسيه در تهران براي حضور در نمايشگاه مذکور خبر داد و خاطرنشان کرد: در دو کشور تمايل زيادي براي همکاري تجاري وجود دارد و در عرصه بانکي و مالي همکاري بيشتر خواهيم داشت و از روبل و ريال استفاده مي کنيم.