گزیده ها 14 اسفند -94
مدیر کل نظارت بر فراوردههای طبیعی،
سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، هشدار داد که مصرف خودسرانه گیاهان دارویی باعث
مسمومیت فرد مصرف کننده میشود.
دکتر امیر حسین جمشیدی با اعلام این خبر
گفت: بسیاری از داروهای گیاهی با داروهای شیمیایی تداخل عملکرد دارند و باعث
افزایش یا کاهش اثر آنها میشوند. بنابراین اگر فردی داروی شیمیایی مصرف میکند،
باید حتما پیش از مصرف هرنوع داروی گیاهی، با پزشک خود مشورت کند.
وی گفت: همچنین مقدار مصرف گیاهان
دارویی یا داروهای گیاهی در میزان اثر درمانی آنها تاثیر میگذارد و باید در مورد
آن از متخصص راهنمایی خواست. علاوه بر آن بسیاری از گیاهان، دارای حداقل دوز سمی
هستند و اگر بیشتر از این مقدار مصرف شوند، میتوانند باعث بروز سمیت شوند.
مدیر کل نظارت بر فراوردههای طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در ادامه اظهار کرد: مصرف طولانی مدت برخی گیاهان دارویی که در نگاه اول بیضرر به نظر میرسند، میتواند عوارضی را به دنبال داشته باشد، مثلا برگ سنا که به وفور برای درمان یبوست استفاده میشود اگر بیش از 2هفته مصرف شود، میتواند منجر به تنبلی روده، تشدید یبوست و اشکالاتی در روده بزرگ شود یا مصرف دراز مدت ریشه شیرین بیان میتواند در افراد مستعد منجر به افزایش فشارخون یا ورم اندامها شود.
وی عنوان کرد: امروزه متاسفانه به دلیل اختلاط بخشهای چوبی یا ساقهای گیاه، با برگ و گل مورد استفاده در عرقگیری، برخی عرقیات حاوی مقادیری الکل متانول هستند که مصرف مقادیر زیاد و طولانی مدت این عرقیات میتواند مسمومیت با الکل و عوارض آن را به دنبال داشته باشد.
جمشیدی گفت: بسیاری از گیاهان معطر مانند آویشن، نعنا، گلپر، رازیانه، زیره سبز، زیره سیاه، دارچین، برگ مورد و کاکوتی، به شکل پودر شده در عطاریها عرضه میشوند که اگر مدتی از درو شدن آنها بگذرد، ماده موثره و عطر و بوی آنها به سرعت کاهش یافته و اثرات درمانی آنها کاهش مییابد.
بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو،او گفت: ترکیبات روغنی و روغنها، عموما در معرض هوا اکسید میشوند، لذا از مصرف مغزها و بذرهای روغنی پودر شده چون مغز بادام، مغز گردو، سیاه دانه و کنجد اجتناب کنیم و بویژه اگر تغییر رنگ یا بو در آنها مشاهده شود.
مدیر کل نظارت بر فراوردههای طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در پایان اضافه کرد: این قاعده در مورد روغنها نیز صادق است. روغنها (مانند روغن بادام، روغن زیتون، روغن کنجد، روغن سیاه دانه، روغن بابونه، روغن بنفشه و بیشتر روغنهای دیگری که در عطاری ها عرضه میشوند) باید در ظروف شیشهای تیره، دور از آفتاب و به صورت سرپر نگهداری شوند. بو یا مزه تند و تیز، غالبا نشان دهنده اکسیداسیون روغن و زیان بخش بودن آن است.
مدیر کل نظارت بر فراوردههای طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در ادامه اظهار کرد: مصرف طولانی مدت برخی گیاهان دارویی که در نگاه اول بیضرر به نظر میرسند، میتواند عوارضی را به دنبال داشته باشد، مثلا برگ سنا که به وفور برای درمان یبوست استفاده میشود اگر بیش از 2هفته مصرف شود، میتواند منجر به تنبلی روده، تشدید یبوست و اشکالاتی در روده بزرگ شود یا مصرف دراز مدت ریشه شیرین بیان میتواند در افراد مستعد منجر به افزایش فشارخون یا ورم اندامها شود.
وی عنوان کرد: امروزه متاسفانه به دلیل اختلاط بخشهای چوبی یا ساقهای گیاه، با برگ و گل مورد استفاده در عرقگیری، برخی عرقیات حاوی مقادیری الکل متانول هستند که مصرف مقادیر زیاد و طولانی مدت این عرقیات میتواند مسمومیت با الکل و عوارض آن را به دنبال داشته باشد.
جمشیدی گفت: بسیاری از گیاهان معطر مانند آویشن، نعنا، گلپر، رازیانه، زیره سبز، زیره سیاه، دارچین، برگ مورد و کاکوتی، به شکل پودر شده در عطاریها عرضه میشوند که اگر مدتی از درو شدن آنها بگذرد، ماده موثره و عطر و بوی آنها به سرعت کاهش یافته و اثرات درمانی آنها کاهش مییابد.
بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو،او گفت: ترکیبات روغنی و روغنها، عموما در معرض هوا اکسید میشوند، لذا از مصرف مغزها و بذرهای روغنی پودر شده چون مغز بادام، مغز گردو، سیاه دانه و کنجد اجتناب کنیم و بویژه اگر تغییر رنگ یا بو در آنها مشاهده شود.
مدیر کل نظارت بر فراوردههای طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در پایان اضافه کرد: این قاعده در مورد روغنها نیز صادق است. روغنها (مانند روغن بادام، روغن زیتون، روغن کنجد، روغن سیاه دانه، روغن بابونه، روغن بنفشه و بیشتر روغنهای دیگری که در عطاری ها عرضه میشوند) باید در ظروف شیشهای تیره، دور از آفتاب و به صورت سرپر نگهداری شوند. بو یا مزه تند و تیز، غالبا نشان دهنده اکسیداسیون روغن و زیان بخش بودن آن است.
همزمان با
مراسم افتتاحیه نخستین کنفرانس بین المللی گرد وغبار که در دانشگاه شهید چمران
اهواز برگزار شد، پایگاه اطلاع رسانی 'گرد وغبار'رونمایی شد.
به گزارش ایرنا، مدیرکل مدیریت بحران
استانداری خوزستان چهارشنبه درآیین رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی گرد
وغباردراولین کنفرانس بین المللی گرد وغباراظهارکرد: این پایگاه اطلاع رسانی توسط
استانداری خوزستان وبا هدف آموزش و اطلاع رسانی به مردم خوزستان درراستای اقدامات
کوتاه مدت مقابله با ریزگردها راه اندازی شده است.
هاشم بالدی افزود : وضعیت تعطیلی مدارس
وادارات درزمان وقوع پدیده گرد وغبار از این پس ازطریق این پایگاه به خوزستانی ها
اطلاع رسانی می شود.
وی اضافه کرد: اخبار مرتبط با گرد وغبار، آموزش های ویژه مقابله با گرد و غبار و بسته های آموزشی که دستگاه های اجرایی دررابطه با این پدیده تدوین کرده باشند نیز از طریق این سایت به اطلاع عمومی می رسد.
بالدی اظهار کرد: این سایت به نشانی www.dust.ostan-khz.ir و سامانه پیام کوتاه به شماره 200061 در این زمینه اطلاع رسانی خواهد کرد.
غایبان بزرگ یک کنفرانس بین المللی
کنفرانس بین المللی گرد و غبار در دانشگاه شهید چمران اهواز در حالی با عنوان 'نخستین کنفرانس بین المللی' معرفی شده که پیش ازاین نیز همایش ها و کنفرانس هایی توسط مراکز دانشگاهی وعلمی دراین زمینه برگزار شده است. به طور نمونه می توان به کنگره بین المللی گرد وغبار در سال 90 در دانشگاه کشاورزی رامین خوزستان اشاره کرد.
این کنفرانس با حاشیه نیز همراه بود.
معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بزرگترین غایب این کنفرانس بود که برخلاف انتظار اغلب رسانه ها و شرکت کنندگان به اهواز نیامد. استاندار خوزستان نیز در این کنفرانس حاضر نشد.
ضیاءالدین شعاعی عذرخواهی ابتکار رئیس سازمان محیط زیست را برای حضور نیافتن در این کنفرانس اعلام کرد وافزود: به دلیل تراکم برنامه ها، حضورهیات های خارجی و هماهنگ نشدن برنامه ها ابتکار نتوانسته در این کنفرانس شرکت کند.
احمد سیاحی معاون استاندارخوزستان نیز دلیل غیبت وی را به دلیل پیش آمدن یک برنامه اضطراری عنوان کرد.
با توجه به حضوربیش از10 نفر ازدانشگاهیان ومحققان خارجی دراین نشست اما از ترجمه همزمان سخنرانی ها خبری نبود ومهمانان خارجی ازکشورهای عراق، آمریکا، اسپانیا، بوسنی، عراق و پاکستان وهمچنین نماینده برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP) به مدت چندین ساعت درسکوت نظاره گر شش سخنرانی در مراسم افتتاحیه بودند.
درحاشیه این کنفرانس یکی از اساتید دانشگاه بصره نیز نسبت به ترجمه نشدن سخنرانی های مراسم افتتاحیه و برخی از کارگاه ها ابراز گله مندی کرد.
عدم ترجمه همزمان برنامه همچنین با واکنش شعاعی مدیرملی مقابله با گرد و غبار روبه رو شد. بطوری که بعد از انجام سخنرانی به زبان فارسی، چکیده ای از مطالب خود را به زبان انگلیسی ارائه کرد. سعید متصدی معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز به همین صورت به مهمانان خارجی خوشامد گفت.
این مساله انتقاد سیاحی معاون استاندار خوزستان را نیز در پی داشت. سیاحی گفت: خوزستانی ها به مهمان نوازی مشهور هستند اما در این کنفرانس با وجود مهمانان خارجی، ترجمه همزمان پیش بینی نشده است که باعث شد متوجه سخنرانی های افتتاحیه نشوند و از دانشگاه شهید چمران اهواز به عنوان برگزار کننده این کنفرانس بین المللی انتظار بود این مساله را پیش بینی کند.
خوزستان از اوایل دهه 80 درگیر پدیده گرد و غبار است که این پدیده سال به سال شدیدتر می شود.
توفان های شدید گرد و غبار در بهمن و اسفند پارسال منجر به اعتراضات مردمی شد که در پی آن کارگروه اضطراری گرد و غبار تشکیل و مصوباتی را ارائه داد. به دلیل مشکلات مالی برخی از این مصوبات هنوز عملی نشدن است.
برگزاری کنفرانس بین المللی دو سالانه گرد و غبار یکی از مصوبات این کارگروه است که امسال برای نخستین بار در خوزستان برگزار می شود.
کنفرانس بین المللی گرد و غبار از 12 تا 14 اسفند در دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران در حال برگزاری است.
متصدی معاون سازمان حفاظت محیط زیست، نجار رئیس سازمان مدیریت بحران و مهمانانی از کشورهای عراق، آمریکا، اسپانیا، بوسنی، عراق و پاکستان و همچنین نماینده برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP) در این همایش شرکت کردند. 210 مقاله به این همایش ارسال شد که 196 مقاله پذیرفته شده است.
وی اضافه کرد: اخبار مرتبط با گرد وغبار، آموزش های ویژه مقابله با گرد و غبار و بسته های آموزشی که دستگاه های اجرایی دررابطه با این پدیده تدوین کرده باشند نیز از طریق این سایت به اطلاع عمومی می رسد.
بالدی اظهار کرد: این سایت به نشانی www.dust.ostan-khz.ir و سامانه پیام کوتاه به شماره 200061 در این زمینه اطلاع رسانی خواهد کرد.
غایبان بزرگ یک کنفرانس بین المللی
کنفرانس بین المللی گرد و غبار در دانشگاه شهید چمران اهواز در حالی با عنوان 'نخستین کنفرانس بین المللی' معرفی شده که پیش ازاین نیز همایش ها و کنفرانس هایی توسط مراکز دانشگاهی وعلمی دراین زمینه برگزار شده است. به طور نمونه می توان به کنگره بین المللی گرد وغبار در سال 90 در دانشگاه کشاورزی رامین خوزستان اشاره کرد.
این کنفرانس با حاشیه نیز همراه بود.
معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بزرگترین غایب این کنفرانس بود که برخلاف انتظار اغلب رسانه ها و شرکت کنندگان به اهواز نیامد. استاندار خوزستان نیز در این کنفرانس حاضر نشد.
ضیاءالدین شعاعی عذرخواهی ابتکار رئیس سازمان محیط زیست را برای حضور نیافتن در این کنفرانس اعلام کرد وافزود: به دلیل تراکم برنامه ها، حضورهیات های خارجی و هماهنگ نشدن برنامه ها ابتکار نتوانسته در این کنفرانس شرکت کند.
احمد سیاحی معاون استاندارخوزستان نیز دلیل غیبت وی را به دلیل پیش آمدن یک برنامه اضطراری عنوان کرد.
با توجه به حضوربیش از10 نفر ازدانشگاهیان ومحققان خارجی دراین نشست اما از ترجمه همزمان سخنرانی ها خبری نبود ومهمانان خارجی ازکشورهای عراق، آمریکا، اسپانیا، بوسنی، عراق و پاکستان وهمچنین نماینده برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP) به مدت چندین ساعت درسکوت نظاره گر شش سخنرانی در مراسم افتتاحیه بودند.
درحاشیه این کنفرانس یکی از اساتید دانشگاه بصره نیز نسبت به ترجمه نشدن سخنرانی های مراسم افتتاحیه و برخی از کارگاه ها ابراز گله مندی کرد.
عدم ترجمه همزمان برنامه همچنین با واکنش شعاعی مدیرملی مقابله با گرد و غبار روبه رو شد. بطوری که بعد از انجام سخنرانی به زبان فارسی، چکیده ای از مطالب خود را به زبان انگلیسی ارائه کرد. سعید متصدی معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز به همین صورت به مهمانان خارجی خوشامد گفت.
این مساله انتقاد سیاحی معاون استاندار خوزستان را نیز در پی داشت. سیاحی گفت: خوزستانی ها به مهمان نوازی مشهور هستند اما در این کنفرانس با وجود مهمانان خارجی، ترجمه همزمان پیش بینی نشده است که باعث شد متوجه سخنرانی های افتتاحیه نشوند و از دانشگاه شهید چمران اهواز به عنوان برگزار کننده این کنفرانس بین المللی انتظار بود این مساله را پیش بینی کند.
خوزستان از اوایل دهه 80 درگیر پدیده گرد و غبار است که این پدیده سال به سال شدیدتر می شود.
توفان های شدید گرد و غبار در بهمن و اسفند پارسال منجر به اعتراضات مردمی شد که در پی آن کارگروه اضطراری گرد و غبار تشکیل و مصوباتی را ارائه داد. به دلیل مشکلات مالی برخی از این مصوبات هنوز عملی نشدن است.
برگزاری کنفرانس بین المللی دو سالانه گرد و غبار یکی از مصوبات این کارگروه است که امسال برای نخستین بار در خوزستان برگزار می شود.
کنفرانس بین المللی گرد و غبار از 12 تا 14 اسفند در دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران در حال برگزاری است.
متصدی معاون سازمان حفاظت محیط زیست، نجار رئیس سازمان مدیریت بحران و مهمانانی از کشورهای عراق، آمریکا، اسپانیا، بوسنی، عراق و پاکستان و همچنین نماینده برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP) در این همایش شرکت کردند. 210 مقاله به این همایش ارسال شد که 196 مقاله پذیرفته شده است.
یک روانشناس گفت: هیچگاه
نمیتوان رابطهای یافت که همه لحظاتش سرشار از شادی و خنده و احساس آرامش باشد و
به عبارتی، تلخ و شیرین هر زندگی مشترکی کنار یکدیگر معنا مییابد.
فرناز امیراصلانی در گفتوگو با ایسنا،
اظهار کرد: متاسفانه یکی از فانتزیهای فرهنگی دوران ما، جستن شریکی کامل و بیعیب
و نقص برای زندگی و برقراری رابطهای سرشار از صمیمت است، در حالی که چنین تفکری
از اساس مشکل دارد و علم روانکاوی در مقابل اصلاح آن مسئول است.
این روانشناس ادامه داد: مردانگی و زنانگی معرف دو ساختار نامکملاند و تامل در این امر میتواند مانع از فروپاشی رابطه یا برقراری رابطه فرازناشویی شود. در واقع، آگاهی به این امر میتواند سراب بهشت بودن یک زندگی زناشویی را بر باد دهد و به انسان کمک کند تا از حداقل رضایتهای در دسترس، حداکثر لذت را ببرد و همه عمرش را برای ساخت چارچوب مورد علاقهاش هدر ندهد.
وی افزود: علاوه بر این، پذیرش این امر میتواند مانع از غلطیدن از رابطهای به رابطه دیگر و ناکامیهای مکرر شود؛ چراکه یکی از بزرگترین دلایل خیانت و شکلگیری روابط فرازناشویی، یافتن فردی است که همهجوره درکمان کند و صد درصد مطابق میل ما باشد. در حالی که چنین چیزی از تفکرات واهی نشات میگیرد و در عالم واقعیت امکانپذیر نیست.
امیراصلانی تصریح کرد: اینکه زندگی زناشویی را مامن آرزوها و آرامش دانسته و تصور کنیم که با ازدواج به همه خواستههایمان میرسیم، سخت در اشتباهیم. در واقع، هر زن یا مردی قبل از پا نهادن زیر سقف مشترک، فردیتی دارد که نمیتواند آن را نایده بگیرد. به عبارتی ما نمیتوانیم همه آرزوهای شخصی خود را کنار بگذاریم و تنها اهداف مشترک را دنبال کنیم، چراکه ممکن است اهداف مشترکمان اندک بوده و بعد از مدتی روزمرگی گریبانگیرمان شود.
این روانشناس خاطرنشان کرد: زندگی زناشویی سرشار از خوشبختی و خنده نیست و بین همه روزهای شاد، گاهی شاهد لحظههایی خواهیم بود که به شدت غمگینمان میسازد و این به خاطر تربیت متفاوت طبیعی بین دو نفر است. به همینخاطر، در وهله اول باید از آرمانگرایی دست برداریم و منطق را جایگزین عواطف کورکورانه کنیم. همچنین، باور کنیم که هیچ روزگار تلخی همیشگی نیست و با کمی تدبیر، حفظ فردیت، آرامش و صبر دوباره شاهد روزهای شاد خواهیم بود.
این روانشناس ادامه داد: مردانگی و زنانگی معرف دو ساختار نامکملاند و تامل در این امر میتواند مانع از فروپاشی رابطه یا برقراری رابطه فرازناشویی شود. در واقع، آگاهی به این امر میتواند سراب بهشت بودن یک زندگی زناشویی را بر باد دهد و به انسان کمک کند تا از حداقل رضایتهای در دسترس، حداکثر لذت را ببرد و همه عمرش را برای ساخت چارچوب مورد علاقهاش هدر ندهد.
وی افزود: علاوه بر این، پذیرش این امر میتواند مانع از غلطیدن از رابطهای به رابطه دیگر و ناکامیهای مکرر شود؛ چراکه یکی از بزرگترین دلایل خیانت و شکلگیری روابط فرازناشویی، یافتن فردی است که همهجوره درکمان کند و صد درصد مطابق میل ما باشد. در حالی که چنین چیزی از تفکرات واهی نشات میگیرد و در عالم واقعیت امکانپذیر نیست.
امیراصلانی تصریح کرد: اینکه زندگی زناشویی را مامن آرزوها و آرامش دانسته و تصور کنیم که با ازدواج به همه خواستههایمان میرسیم، سخت در اشتباهیم. در واقع، هر زن یا مردی قبل از پا نهادن زیر سقف مشترک، فردیتی دارد که نمیتواند آن را نایده بگیرد. به عبارتی ما نمیتوانیم همه آرزوهای شخصی خود را کنار بگذاریم و تنها اهداف مشترک را دنبال کنیم، چراکه ممکن است اهداف مشترکمان اندک بوده و بعد از مدتی روزمرگی گریبانگیرمان شود.
این روانشناس خاطرنشان کرد: زندگی زناشویی سرشار از خوشبختی و خنده نیست و بین همه روزهای شاد، گاهی شاهد لحظههایی خواهیم بود که به شدت غمگینمان میسازد و این به خاطر تربیت متفاوت طبیعی بین دو نفر است. به همینخاطر، در وهله اول باید از آرمانگرایی دست برداریم و منطق را جایگزین عواطف کورکورانه کنیم. همچنین، باور کنیم که هیچ روزگار تلخی همیشگی نیست و با کمی تدبیر، حفظ فردیت، آرامش و صبر دوباره شاهد روزهای شاد خواهیم بود.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در واکنش
به انتشار خبری با موضوع (ازدواج یک شبه ۵۰ دانشآموز پارسیانی) با رد این خبر
گفت: آموزش و پرورش هیچ اقدام سازمانی برای ازدواج دانشآموزان نداشته است و
اظهارات منتشر شده در برخی رسانهها خلاف واقع و عاری ازحقیقت است.
به گزارش ایلنا، علی کرمپور افزود: طی روزهای اخیر خبری با این عنوان در برخی رسانه ها منتشرگردید که موجب برداشت های نادرستی ازموضوع و بهره برداری جهت دار برخی رسانه ها شده است.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش استان هرمزگان و شهر پارسیان در برگزاری برنامه یا همایش ازدواج جمعی هیچ نقشی نداشته است چرا که اساسا این امر درحیطه وظایف آموزش و پرورش قرار نمیگیرد.
وی ادامه داد: آنچه موجب برداشت های نادرست ازموضوع و دستمایه رسانه های مختلف شده است برگزاری همایشی ازسوی برخی نهادها و تشکل های صنفی باهدف آشنایی خانواده ها با آسیب های اجتماعی وآموزش مهارت های زندگی بوده است که در این میان با برداشت نادرست برخی رسانه ها، ازاین برنامه تعبیربه جشن ازدواج شده است.
کرمپور گفت: نظیرچنین برنامه های آموزشی توجیهی با موضوعات مختلف یک عرف معمول است که از سوی نهادها و تشکل های مختلف برگزارمی شود و از خانواده ها که قطعا بدنه اصلی آموزش و پرورش هستند برای شرکت دعوت می شود.
وی خاطر نشان کرد: همایش یاد شده نیزدقیقا درهمین راستا بوده است که طی آن دو تن ازکارشناسان روان شناسی جهت آشنایی خانواده ها با آسیب های اجتماعی وهمچنین آموزش مهارتهای زندگی به اجرای برنامه پرداخته اند.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان همچنین گفت: با توجه به اینکه نهادها و ادارات مختلفی در این همایش شرکت داشتند کمیته امداد به مزدوجین تحت پوشش خود که هیچ کدام ازآنان نیزدانش آموزنبودند هدایایی به رسم معمول اهدا کرده است .
وی گفت: آنچه در رسانه های مختلف از جانب کارشناس اموربانوان آموزش و پرورش شهرستان پارسیان دررسانه های منتشر و تفسیرجهت دارشده است، برداشت های رسانه ای است واساسا وی هیچگونه مصاحبه ای با رسانه ها دال براین موضوع نداشته است .
کرمپورتاکید کرد: برخلاف ادعای برخی رسانه ها اجرای عدالت آموزشی و پوشش فراگیر تحصیلی به عنوان یکی از مهمترین برنامه های وزارت آمووزش و پرورش است که با دقت نظر و حساسیت فراوان از سوی آموزش و پرورش هرمزگان دنبال می شود که دراین ارتباط افزایش پوشش تحصیلی دختران به ویژه در مناطق محروم دراولویت قراردارد.
وی خاطرنشان کرد: بمنظورپوشش حداکثری تحصیلی وانسداد مبادی بیسوادی و هچنین فراهم شدن زمینه تحصیل انش آموزان دختر در مناطق کمترتوسعه یافته که استان هرمزگان درشمار استانهای با این شاخص درکشوراست همه ظرفیت ها بسیج شده است تا حتی یک دانش آموز نیز به واسطه کمبود امکانات و سایرمشکلات از تحصیل بازنماند.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان درپایان ضمن قدردانی از تلاش خبرنگاران متعهد در همراهی با برنامه های آموزش و پرورش، ازرسانه ها جمعی در خواست کرد با توجه به اهمیت آموزش و پرورش و حساسیت جامعه و افکارعمومی درخصوص تحولات و برنامه های این مجموعه، ازانتشار و انتساب اخبارغیرواقعی خودداری وآموزش وپرورش را درمسیر تحقق اهداف سند تحول بنیادین که اولویت آن عدالت آموزشی، پوشش تحصیلی و انسداد مبادی بیسوادی است یاری دهند
به گزارش ایلنا، علی کرمپور افزود: طی روزهای اخیر خبری با این عنوان در برخی رسانه ها منتشرگردید که موجب برداشت های نادرستی ازموضوع و بهره برداری جهت دار برخی رسانه ها شده است.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش استان هرمزگان و شهر پارسیان در برگزاری برنامه یا همایش ازدواج جمعی هیچ نقشی نداشته است چرا که اساسا این امر درحیطه وظایف آموزش و پرورش قرار نمیگیرد.
وی ادامه داد: آنچه موجب برداشت های نادرست ازموضوع و دستمایه رسانه های مختلف شده است برگزاری همایشی ازسوی برخی نهادها و تشکل های صنفی باهدف آشنایی خانواده ها با آسیب های اجتماعی وآموزش مهارت های زندگی بوده است که در این میان با برداشت نادرست برخی رسانه ها، ازاین برنامه تعبیربه جشن ازدواج شده است.
کرمپور گفت: نظیرچنین برنامه های آموزشی توجیهی با موضوعات مختلف یک عرف معمول است که از سوی نهادها و تشکل های مختلف برگزارمی شود و از خانواده ها که قطعا بدنه اصلی آموزش و پرورش هستند برای شرکت دعوت می شود.
وی خاطر نشان کرد: همایش یاد شده نیزدقیقا درهمین راستا بوده است که طی آن دو تن ازکارشناسان روان شناسی جهت آشنایی خانواده ها با آسیب های اجتماعی وهمچنین آموزش مهارتهای زندگی به اجرای برنامه پرداخته اند.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان همچنین گفت: با توجه به اینکه نهادها و ادارات مختلفی در این همایش شرکت داشتند کمیته امداد به مزدوجین تحت پوشش خود که هیچ کدام ازآنان نیزدانش آموزنبودند هدایایی به رسم معمول اهدا کرده است .
وی گفت: آنچه در رسانه های مختلف از جانب کارشناس اموربانوان آموزش و پرورش شهرستان پارسیان دررسانه های منتشر و تفسیرجهت دارشده است، برداشت های رسانه ای است واساسا وی هیچگونه مصاحبه ای با رسانه ها دال براین موضوع نداشته است .
کرمپورتاکید کرد: برخلاف ادعای برخی رسانه ها اجرای عدالت آموزشی و پوشش فراگیر تحصیلی به عنوان یکی از مهمترین برنامه های وزارت آمووزش و پرورش است که با دقت نظر و حساسیت فراوان از سوی آموزش و پرورش هرمزگان دنبال می شود که دراین ارتباط افزایش پوشش تحصیلی دختران به ویژه در مناطق محروم دراولویت قراردارد.
وی خاطرنشان کرد: بمنظورپوشش حداکثری تحصیلی وانسداد مبادی بیسوادی و هچنین فراهم شدن زمینه تحصیل انش آموزان دختر در مناطق کمترتوسعه یافته که استان هرمزگان درشمار استانهای با این شاخص درکشوراست همه ظرفیت ها بسیج شده است تا حتی یک دانش آموز نیز به واسطه کمبود امکانات و سایرمشکلات از تحصیل بازنماند.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان درپایان ضمن قدردانی از تلاش خبرنگاران متعهد در همراهی با برنامه های آموزش و پرورش، ازرسانه ها جمعی در خواست کرد با توجه به اهمیت آموزش و پرورش و حساسیت جامعه و افکارعمومی درخصوص تحولات و برنامه های این مجموعه، ازانتشار و انتساب اخبارغیرواقعی خودداری وآموزش وپرورش را درمسیر تحقق اهداف سند تحول بنیادین که اولویت آن عدالت آموزشی، پوشش تحصیلی و انسداد مبادی بیسوادی است یاری دهند