سكوت مسئولان وزارت كشور درباره شائبه يك تخلف انتخاباتي!

آغاز رسيدگي به موضوع عدم استعفاي «محمدرضا نجفي» در هيئت نظارت استان
سكوت مسئولان وزارت كشور درباره شائبه يك تخلف انتخاباتي!  12 اسفند -94

اوین نامه ی کیهان سربازجو شریعت نداری تلاش می کند با پرونده و جو سازی زمینه ابطال آرای یک نامزد  رقیب  انتخابیه تهران را فراهم بکند به امید آنکه  روزنه ی نفوذ ورود به مجلس ارتجاع دهم برای حداد عادل گشوده شود وسناریوی انتخابات مجلس د وره ششم تکرار شود که با ابطال 30% آرای حوزه انتخابیه تهران حداد عادل از ردیف صندلی های ذخیره 34 وارد مجلس ششم شد.
مسئولان ارشد وزارت کشور و ستاد انتخابات به اين پرسش که آيا اقدام «محمدرضا نجفي» در عدم استعفا از مسئوليت خود تخلف انتخاباتي است يا خير؟ با سکوت پاسخ مي دهند.
    به گزارش فارس، در فضاي مجازي خبري منتشر شد مبني بر اينکه محمدرضا نجفي که به عنوان کانديداي منتخب معرفي شده در زماني که کانديداها بايد استعفا دهند به عنوان سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي و بين الملل استانداري مرکزي منصوب و در اين سمت فعاليت داشته است.

    زماني قمي استاندار مرکزي طي حکمي در تاريخ 31 تيرماه سال جاري محمدرضا نجفي را بعنوان سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي و بين الملل استانداري مرکزي منصوب کرد که اصل تصوير حکم نامبرده در ذيل آمده است:

     اين در حالي است که براساس جزء الف ماده 29 قانون انتخابات مجلس، جزء اشخاصي است که بخاطر شغلي که دارند از داوطلب شدن در حوزه هاي انتخابيه سراسر کشور محرومند مگر اينکه حداقل شش ماه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفاء نموده و به هيچ وجه در آن پست شاغل نباشند.

    برهمين اساس سيدباقر تقوي، رئيس هيئت نظارت بر انتخابات استان مرکزي، براساس جزء الف ماده 29 قانون انتخابات مجلس در گفت وگويي گفت: افرادي که داراي سمت هاي دولتي در حوزه هاي انتخابيه سراسر کشور هستند براي شرکت در انتخابات بايد حداقل شش ماه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا دهند و از آنجا که محمدرضا نجفي سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي و بين الملل استانداري مرکزي در زمان مقرر استعفا نداده و در استان مرکزي مشغول فعاليت بوده و هم اکنون از حوزه انتخابيه تهران، اسلامشهر، ري و شميرانات وارد مجلس شده است، اين موضوع را بررسي مي کنيم اگر در زمان مقرر شش ماه استعفا نداده باشد تخلف است، اين موضوع از امروز با جديت در استان مرکزي مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

    همچنين نجات الله ابراهيميان عضو حقوقدان شوراي نگهبان گفت: تاکنون شکايتي در خصوص موضوع تخلف انتخاباتي محمدرضا نجفي در جلسه شوراي نگهبان مطرح نشده است.

    وي افزود: اگر اعتراضي در ارتباط با اين موضوع به شوراي نگهبان واصل شود، احتمالاً بايد در جلسه شورا مطرح شده و مورد بررسي قرار گيرد.

    همچنين وقتي در تماس با مسئولان ارشد وزارت کشور و ستاد انتخابات، اين سوال مطرح شده که آيا اقدام نجفي در عدم استعفا از مسئوليت خود تخلف انتخاباتي است يا خير با سکوت مسئولان وزارت کشور مواجه شده است.

    حسنعلي اميري سخنگوي وزارت کشور در اين زمينه به خبرنگار ما گفت که در اين زمينه صحبت نمي کند.

    همچنين با محمدحسين مقيمي معاون سياسي وزير کشور تماس هاي بسياري گرفته شد که وي پاسخگوي تلفنش نبود.