ليست بي معرفت هاي فراكسيون اميد در حال تهيه است!

ليست بي معرفت هاي فراكسيون اميد در حال تهيه است!
گرارش  اوین  نامه كيهان از تشديد اختلافات اصلاح طلبان  29 شهریور – 96
سربازجوشریعت نداری در این گزارش تلاش کرده است تا از تجربیات بولتن نویسی سپاه پاسداران و بازجویی زندان اوین همراه باا عتراف گیری وتنظیم کیفرخواست درون فراکسیون امیددرمجلس ارتجاع  استفاده کند تا به تواند سیاست شقه کردن واختلاف درون این فراکسیون و جناح رقیب ومدعی اصلاح طلب را دنبال کرده باشد.

سرويس سياسي- نماينده عضو فراکسيون اميد با بي معرفت خواندن برخي اعضاي اين فراکسيون گفت : فراکسيون اميد اساسنامه اي دارد و در اين ميان، برخي بي معرفتي و به آن پشت کردند؛ طبيعي است که براي دور بعدي انتخابات مجلس، حتما بايد چهارچوبي تهيه شود که همه اعضا، به اساسنامه پايبند باشند.
    
قاسم ميرزايي نيکو در گفت و گو با «انتخاب» درباره نپيوستن و پشت کردن برخي نمايندگان ليست اميد به فراکسيون اميد، هم گفت: يکي از معضلات و مشکلات ما اين است که احزاب در کشور فعال نيستند؛ احزاب اصلي و بنامي نداريم و سعي نکرده ايم احزاب را پروبال بدهيم. البته منظور من احزابي که يک روزنامه و 5 عضو دارند نيست؛ بلکه منظور احزابي هستند که با مردم باشند و مردم را نمايندگي کنند.
    
وي با اشاره به ضرورت فعاليت مجموعه اصلاح طلبان زير چتر يک حزب واحد گفت: وقتي حزبي قدرتمند وجود نداشته باشد، کسي تعهد حزبي ندارد؛ بنابراين در اين شرايط نمي توان توقع داشت که افراد به تعهدات خود پايبند بمانند.
    
نماينده دماوند و فيروزکوه در ادامه و درباره پيش بيني اخير عارف مبني بر عدم ائتلاف اصلاح طلبان در انتخابات 96 گفت: فراکسيون اميد اساسنامه اي دارد و در اين ميان، برخي بي معرفتي و به آن پشت کردند؛ طبيعي است که براي دور بعدي انتخابات مجلس، حتما بايد چهارچوبي تهيه شود که همه اعضا، به اساسنامه پايبند باشند.
    
وي افزود: آقاي عارف دنبال ليست اميد پاک، يکدست و خالص است؛ هدف هم پايبندي اعضا به آن است؛ موضوعي که در حال حاضر در برخي موارد رعايت نشده و اگر مي شد مورد مواخذه قرار نمي گرفتيم.
    
اين نماينده عضو فراکسيون اميد در واکنش به اظهارات سخنگوي اين فراکسيون درباره اعلام ليست افرادي که با ليست اميد وارد مجلس شدند ولي به فراکسيون اميد پشت کردند گفت: ليست مذکور در حال تهيه است ولي جزييات آن را دوستان ما در فراکسيون مي دانند.
    
وي در پاسخ به اين سوال که آيا اين افراد در ليست اميد سال 98 حضور خواهند داشت يا خير گفت: اگر من باشم، اين آقايان را در ليست نمي گذارم.
    
گفتني است به دنبال انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي روزنامه هاي زنجيره اي مدعي پيروزي قاطعانه اصلاح طلبان با محوريت فراکسيون اميد شدند ولي با گذر زمان و در بزنگاه ها تعداد واقعي اعضاي اين فراکسيون مشخص شد و معلوم گرديد آن گونه که برخي مدعيان مي گويند نيست!
    
    
دکان چهار نبش اعضاي يک فراکسيون!
    
در اين رابطه بهرام پارسايي سخنگوي فراکسيون اميد در گفت وگو با روزنامه شرق درباره تعداد اعضاي فراکسيون اظهار داشته است: «اگر همه پايبند بودند، الان بالغ بر 160 عضو داشتيم
    
وي درباره اعضاي واقعي مي گويد: «من مي گويم همان 105 رايي که در زمان رياست آقاي عارف به ثمر رسيد، فراکسيون اميد پس از آغاز به کار مجلس ريزش داشته و البته اين طبيعي است. عده اي به مجلس که رسيده اند، تغيير جهت داده اند...»
    
پارسايي مي افزايد: «متاسفانه گروهي فرصت طلبي سياسي دارند و همين ما و مردم را به اشتباه مي اندازد. رقم درست که در بيايد، ما هم با مردم رودربايستي نداريم. صادقانه مي گوييم اين تعداد راي داريم و حسب همان آرا در مجلس کار خواهيم کرد
    
وي همچنين مي گويد « اينکه بخواهي چهارنبش باشي و جايي بروي که به نفعت باشد، درست نيست. همين چند نبش بودن لطمه زيادي به کشور وارد کرده است. اتفاقاً اصولگراي چارچوب دار بهتر از اصلاح طلبي چندنبش بوده و حرمتش بيشتر است. متاسفانه افرادي داريم که با جهت باد راي و نظرشان تغيير مي کند
    
شرق همچنين به چالش هاي پيش آمده براي فراکسيون اميد در رابطه با جلسه راي اعتماد به وزراي پيشنهادي رئيس جمهور پرداخت و به نقل از سخنگوي اين فراکسيون از تنبيه و سلب عضويت برخي اعضاي فراکسيون اميد خبر داد.
    
    
زد و بندي که اصلاح طلبان را بي آبرو کرد!
    
سايت اصلاح طلب انتخاب نيز در گزارشي ديگر با متهم کردن برخي اعضاي فراکسيون اميد به زد و بند نوشت اين فراکسيون در حال سوزاندن ريشه اعتماد مردم به جريان اصلاحات است.
    
انتخاب در ادامه نوشت : اکنون با بالا گرفتن اعتراضات در شبکه هاي اجتماعي نسبت به عملکرد فراکسيون اميد در جريان راي اعتماد به وزراي پيشنهادي، برخي اعضاي اين فراکسيون به تقلا افتاده اند تا با هزينه از رهبر جريان اصلاحات و سپر کردن او، مانع از ادامه انتقادات شوند، تذکرات و گوشزدهايي که اکثرا مبتني بر نياز جدي جريان اصلاحات به مقابله با رانت خواري و پالايش دروني است.
    
اين انتقاد که برخي نمايندگان عضو فراکسيون اميد به جاي آنکه به دنبال حقوق مردم باشند پيگير منافع شخصي خود هستند انتقادي است که عطريانفر عضو حزب کارگزاران نيز بدان اشاره کرده و پرداخته است.
    
محمد عطريانفر، عضو حزب کارگزاران در گفت و گويي اظهار داشت : ما به عنوان برخي از چهره هاي اصلاح طلب در جبهه اصلاحات، اطلاعات دقيقي از آنچه در فراکسيون اميد و پارلمان مي گذرد نداريم، اين ايراد وجود دارد که بعضا شاهد بوديم برخي از نمايندگان بيش از آنکه ذهنشان متوجه مسئوليت ملي و کلان خود باشد، برخي از توقعات و مطالبات شخصي يا منطقه اي خود را تعقيب مي کردند.
    
فاضل ميبدي فعال سياسي اصلاح طلب نيز در اين باره مي گويد : اگر در 4 سال آينده ضربه اي بخوريم، از مجلس مي خوريم. من شخصا معتقدم ليستي که در اين دوره براي مجلس ارائه کردند، ليست عقلاني نبود و بيشتر احساساتي بود.
    
وي خاطرنشان کرد: متاسفانه افرادي براي حضور در ليست اميد انتخاب شدند که اگر شايد سراغ برخي از اصولگرايان معتدل مي رفتيم، بهتر بود. برخي از اين آقايان، بيشتر از اينکه دنبال اصلاح طلبي باشند، دنبال منافع خود هستند.
    
صادق زيباکلام از فعالين سياسي اصلاح طلب نيز نحوه عملکرد فراکسيون اميد در جريان راي اعتماد به وزراي پيشنهادي انتقاد کرده و مي گويد : اين 110 تا 150 نماينده اي که به عنوان فراکسيون اميد و نزديک به اصلاح طلبان در مجلس دهم جمع شده اند، ظرف اين دو سال گذشته به هيچ وجه کارنامه خوبي بجا نگذاشتند، البته به جز چند نفر انگشت شمار.
    
    
توان دفاع از حقوق مردم نيست!
    
از سوي ديگر روزنامه زنجيره اي آرمان نيز در گزارشي با اشاره به تحولاتي که انتقادات به فراکسيون اميد را تشديد کرد نوشت «عملکرد ضعيف فراکسيون اميد و عدم تعامل آنها با ساير فراکسيون ها براي راي اعتماد به وزير اصلاح طلب و عدم راي به وزرايي که از مطالبات اصلاح طلبانه مردم فاصله دارند و همچنين افزايش راي اعتماد وزراي اصلاح طلب باعث نگراني نسبت به کابينه روحاني از سوي جريان اصلاحات و بدنه اجتماعي اين جريان شد»
    
در بخش ديگري از اين گزارش آمده بود «[عملکرد ضعيف فراکسيون اميد ] اين ابهام را در ميان حاميان اصلاحات به وجود آورد که آيا فراکسيوني که با حمايت حداکثري بدنه اجتماعي اصلاحات در انتخابات مجلس شوراي اسلامي 94 به مجلس ورود پيدا کرد، توان تحقق ساير مطالبات جامعه را دارد و در آينده اين فراکسيون چگونه مي خواهد از حقوق حاميان خود به عنوان وکلاي ملت در سراسر کشور دفاع کند؟ »
    
    
نمايندگان بدعهد فراکسيون اميد را معرفي کنيد!
    
به دنبال بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي رئيس جمهور در مجلس شوراي اسلامي و راي نياوردن بي طرف اعتراضات به فراکسيون اميد گسترش يافت تا آنجايي که برخي از تنبيه نمايندگان عضو اين فراکسيون سخن گفتند.
    
روزنامه زنجيره اي شرق نيز در شماره 5 شهريور سال جاري خود به نقل از محسن ميردامادي از فعالين سياسي مدعي اصلاحات و عضو حزب منحله مشارکت از نمايندگان خواست بدعهدي نکنند.
    
به گزارش شرق «محسن ميردامادي معتقد است اگر انتخابات حزبي باشد، ديگر اين اتفاق نمي افتد که يکي با فهرست حزب يا جرياني راي بياورد و فردا بگويد من وامدار هيچ کس نيستم
    
شرق در گزارش ديگري مي نويسد : «عهدشکني برخي از اعضا در فراکسيون اميد و عملکرد خلاف اساسنامه داخلي فراکسيون اين روزها نقدهاي درون فراکسيوني را به دنبال داشته، از بهرام پارسايي که خواهان معرفي خاطيان و تنبيه آنها شده تا غلام رضا حيدري که به نقد فهرست اميد پرداخته است. حالا فاطمه سعيدي و عبدالرضا هاشمزائي دو عضو ديگر فراکسيون اميد...به صراحت از خواسته شان براي معرفي و خروج بي تعهدها از فراکسيون خبر داده اند
    
در اين رابطه آفتاب يزد نيز در گزارشي نوشت: در پارت اختصاص يافته به اصلاح طلبان در بهارستان، قرار است پالايشي انجام شود. آنها که هم پياله اصلاح طلبان مي شدند، اما با اصولگرايان پيمان مي بستند، تصفيه شوند و در عوض کساني جايگزين گردند که به نام اصلاح طلبي، اما به کام اصولگرايي به فعاليت نپرداخته اند که البته بنا به گفته عليرضا رحيمي اين پالايش انجام خواهد شد.
    
    
از ليست رانتي انتظار بيشتري نمي رود!
    
آبان ماه سال گذشته روزنامه زنجيره اي آرمان در گزارشي به انتشار خبر بسته شدن پولي ليست اميد براي مجلس دهم از سوي الهه کولايي يکي از فعالين اصلاح طلب پرداخته و نوشت : « ورود با رانت و پول به ليست اميد؛ اين خبر توسط الهه کولايي فعال سياسي اصلاح طلب اعلام شد؛ خبري که اگر در برخي کشورها منتشر مي شد، پس از انتشار آن بلافاصله موجي از استعفا از فعاليت سياسي و عذرخواهي را با خود به همراه داشت، اما اکنون در عرصه سياسي ايران خبري از اين دست نيست. جالب آنکه يکي از تصميم گيران درباره ليست اميد در تهران اين خبر را اعلام کرده است
    
طبيعي است افرادي که با پرداخت پول وارد يک ليست شده و از گذر آن نماينده مجلس شده اند با پرداخت پول بيشتر مي توانند خط و خطوط را عوض کرده و جهت ديگري به تمايلات سياسي خود بدهند و کساني که اين گونه ليست خود را براي حضور در انتخابات بسته اند نبايد گلايه اي از تبعات آن داشته باشند!