داعش به آخر خط رسيد/ صهيونيست ها بارزاني را كوك كردند

اوین نامه ی کیهان 4 مهر -96
گزارش خبري – تحليلي اوین نامه ی كيهان 
داعش به آخر خط رسيد/ صهيونيست ها بارزاني را كوك كردند

تَه یا سرانجام و نتیجه گیری همه گزارشات خبری وتحلیلی می بایست طوری  ختم شود که علیه جناح یا باندهای رقیب باشد یاشامل مخالفان متهم به ضدا نقلاب وجاسوس بیگانه یاآمریکا واسراییل و اسراییل و برخی کشورهای منطقه شود . برای همین بدون آنکه کوچک ترین اشاره ای به نقش سپاه قدس وسپاه بدر و الحشدالشعبی ونوری مالکی مزدور ودست نشانده وبرپایی جنگ فرقه ای درعراق شود که چگونه موجب ناامنی وبی ثباتی عراق وپیدایش عراق شد وا هل تسنن وکردهای عراقی نه به حاشیه رانده شدند که علیه  رهبران  و... توطئه ها وترورها وظلم وستم شد تاجایی که مسعودبارزانی رهبر اقلیم کردستان مجبورشد پیشنهاد همه پرسی برای استقلال  اقلیم کردستان بدهد که روزگذشته این همه پرسی برگزارشد . اما اوین نامه ی کیهان سربازجو شریعت نداری برحسب عادت مزمن وارونه گویی وحرفه  بازجویی وسناریو سازی که دارد مدعی شده است داعش به آخر خط رسيدو صهيونيست ها بارزاني را كوك كردند. سئوال است مگر داعش چه کرد که خلافت ولایت فقیه درایران بیش ازآن نکرده است؟ چرا باداعش برای تحویل گیری جسد پاسدار محسن حججی زد وبندو معامله شد؟

سرويس خارجي - همزمان با برگزاري همه پرسي جدايي در منطقه خودمختار کردستان عراق و شش استان همجوار آن، صهيونيست ها و سران رژيم اسرائيل، شادماني و از اين اتفاق، استقبال کردند. رژيم صهيونيستي اعلام کرده اولين رژيمي خواهد بود که اين همه پرسي را به رسميت خواهد شناخت چراکه براي آن برنامه ها دارد.
    
ديروز از ساعت هشت صبح تا شش بعدازظهر در منطقه خودمختار کردستان عراق و استان هاي دهوک، سليمانيه، کرکوک، نينوا، صلاح الدين و دياله همه پرسي تجزيه طلبي موردنظر «مسعود بارزاني» برگزار شد.
    
نخستين مقامات کردي که ديروز به حوزه هاي راي گيري مراجعه کردند، مسعود بارزاني رئيس منطقه خودمختار کردستان عراق، و «نجم الدين کريم» استاندار کرکوک (که اخيرا به دليل اقدامات يکجانبه اش، توسط پارلمان عراق، برکنار شده بود) بودند.
    
درمورد شمار دقيق شرکت کنندگان، گزارشي نرسيده است. در ارتباط با ناآرامي هاي احتمالي خصوصا در کرکوک هم خبري منتشر نشده، هرچند گزارش شده مردم منطقه کردستان نسبت به آينده و کمبود مايحتاج و سوخت به شدت احساس نگراني مي کنند و براي خريد، به مغازه ها و پمپ بنزين ها هجوم آورده اند.
    
برخي گزارش ها حاکي است بنزين به ليتري 1000 دينار رسيده و بسياري از پمپ بنزين ها نيز تعطيل شده اند و صف هاي طولاني خودروها در خيابان هاي منتهي به پمپ بنزين ها تشکيل شده است.
    
از ديگر احزاب شرکت کننده در همه پرسي (به جز حزب «دموکرات» متعلق به بارزاني)، حزب «اتحاد اسلامي» منطقه کردستان و حزب «گوران» بودند. سران حزب گوران هرچند اعلام کرده اند که در اين همه پرسي شرکت مي کنند، ولي موضع محتاطانه اي را در پيش گرفتند و پيامدهاي اين همه پرسي را متوجه برگزارکنندگان آن (حزب دموکرات و شخص بارزاني) دانستند.
    
    
جشن و پايکوبي صهيونيست ها در فلسطين اشغالي
    
صهيونيست ها و سران رژيم اسرائيل که طي هفته ها و ماه هاي اخير به خاطر حذف تکفيري ها و داعش از معادلات منطقه، به شدت ابراز نگراني مي کردند، با اجراي همه پرسي در منطقه کردستان عراق، به شدت ذوق زده شده اند.
    
پيش از اين بارها ازطرف سران منطقه خودمختار کردستان عراق، زبان به تمجيد از رژيم نامشروع و کودک کش اسرائيل گشوده شده بود طوري که حتي يکي از سران اربيل، اسرائيل را «گوهر خاورميانه» خواند. علاوه برآن، شماري جدايي طلب نيز در خيابان هاي اربيل، پرچم رژيم صهيونيستي را به دست گرفتند و در حمايت از اسرائيل، شعار دادند.
    
اما، ديروز مشابه اين حرکت ها در تل آويو هم رخ داد؛ به گزارش ايسنا، ده ها صهيونيست با به دست گرفتن پرچم منطقه خودمختار کردستان عراق، در حمايت از همه پرسي و دولت منطقه خودمختار، تظاهرات کردند. اين حرکت صهيونيست ها به خوبي نشان مي دهد که آنها چقدر از اقدام منطقه خودمختار کردستان عراق به وجد آمده اند.
    
    
نتانياهو
    «
بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي که به خاطر جنايات فراوان و خصوصا، کودک کشي در نوار غزه، منفور جهانيان است هم ديروز گفته علت حمايت اسرائيل از جدا شدن کردها از عراق، اين است که کردها (در شمال عراق) يک ذخيره استراتژيک براي اسرائيل به حساب مي آيند.
    «
گدعون ساعر» رقيب اصلي نتانياهو براي رهبري حزب «ليکود» هم ابراز اميدواري کرد که اسرائيل کردستان (جدا شده از) عراق را به رسميت بشناسد
    
شبکه 10 تلويزيون رژيم صهيونيستي نيز اعلام کرده، اسرائيل تنها دولتي در جهان است که حمايت خود را از همه پرسي در منطقه کردستان عراق اعلام کرده است.
    
روزنامه صهيونيستي «اسرائيل اليوم» نيز ديروز با ذوق زدگي از روابط پنهان و آشکار اسرائيل و منطقه کردستان عراق، پرده برداشت
    
به نوشته اين روزنامه، تاکنون روابط گسترده اي ميان طرفين وجود داشته است اما، اربيل تمايل نداشت که اين روابط، علني شود. اسرائيل اليوم حتي نوشته روابط ميان اسرائيل و کردها، سطوح امنيتي، اقتصادي و فرهنگي را دربر مي گيرد و طي چند سال گذشته، اسرائيل از منطقه خودمختار کردستان عراق نفت مي خريد و با اين اقدام خود، اربيل را براي فرار از بحران شديد اقتصادي کمک کرده است.
    
     
پيوند نزديک، هدف مشترک
    
بارزاني همانطور که خود مي گويد، با برگزاري همه پرسي، به دنبال تاسيس يک دولت مستقل در عراق براساس قوميت کرد است.
    
اگر همين سياست بارزاني در کل منطقه غرب آسيا، تبديل به يک رويه شود، پيامدهاي خطرناکي را به دنبال خواهد داشت و ضمن اينکه هزينه هاي همه جانبه سنگيني را متوجه جامعه مسلمانان مي کند، کشورها را به سمتي مي برد که در طرح صهيونيستي - مسيحي «خاورميانه بزرگ» مدنظر بوده است؛ ايجاد کشورهاي ذره اي و کوچک در درون يک نظم سياسي (و البته تحميلي) گسترده و بزرگ. لذا، دلخوشي رژيم اسرائيل، به اين است که حرکت بارزاني، در درون مرزهاي عراق متوقف نشود، بلکه کل جوامع غرب آسيا را دربر بگيرد و نهايتا، با تشکيل دولت هاي کوچک و متخاصم، انرژي بالقوه آنها، براي هميشه مهار شود و آمريکا و اسرائيل بتوانند سلطه خود را بر منطقه، نهادينه کنند.
    
در ارتباط با مخالفت هاي فعلي آمريکا و انگليس با همه پرسي نيز شخص بارزاني اخيرا رمزگشايي کرده و گفته که آنها (سران غرب) پشت پرده با همه پرسي، موافق هستند
    
البته، اين نکته را نبايد از نظر دور داشت که مخالفت واشنگتن و دولت هاي غربي صرفا با زمان برگزاري همه پرسي است و آنها با خود همه پرسي، مشکلي ندارند. کليد زدن بحران تازه با سوءاستفاده از کردهاي شمال عراق آن هم در حالي که بحران داعش در حال پايان است نيز مي تواند، از علت ذوق زدگي رژيم صهيونيستي از اين همه پرسي رمزگشايي کند. يکي از ماموريت هاي داعش «تجزيه» کشورها بود، کاري که بارزاني اکنون ماموريت آن را برعهده گرفته است!
    
    
فرمان نخست وزير عراق
    «
حيدر عبادي» نخست وزير عراق اما ديروز به نيروهاي امنيتي اين کشور فرمان داد، از شهروندان عراقي که در منطقه کردستان براي بله گفتن به همه پرسي، تحت فشار قرار گرفته اند، حمايت کنند.
    
علاوه بر اين، دولت عراق از اربيل خواست، همه گذرگاه هاي مرزي و فرودگاه هاي منطقه خودمختار را تحويل بغداد بدهد. بغداد همچنين از کشورهاي جهان خواست تنها با دولت مرکزي عراق مراوده داشته باشند و واردات نفت از منطقه کردستان را متوقف کنند.
    «
نوري مالکي» معاون رئيس جمهور عراق نيز اين همه پرسي را «اعلام جنگ عليه وحدت ملت عراق» اعلام کرده است.
    
    
اظهارات حکيم
    «
سيدعمار حکيم» رئيس حزب «حکمت ملي عراق» مي گويد همه پرسي، بيشترين ضرر را متوجه کردها خواهد کرد. وي همه پرسي جدايي از عراق را مغاير با قانون اساسي اين کشور دانست و گفت: ما خيلي صبر کرده ايم و تلاش هاي زيادي براي متقاعد کردن رهبران کرد براي بازگشت و عمل به قانون اساسي به عمل آورده ايم
    
وي خطاب به سران اربيل گفت: «روزي حسرت مي خوريد که ديگر فايده اي نخواهد داشت.» حکيم خطاب به سران اربيل از آنها پرسيد که «آيا آباداني منطقه کردستان عراق، با پول و نفت عراق صورت نگرفته است؟... ما همچنان در حال نبرد با داعش هستيم و همه پرسي در چنين اوضاعي، همانند خنجر داعش عمل مي کند
    
    
آخرين خبرها
    * «
هادي عامري» دبيرکل جنبش «بدر» عراق گفته همه پرسي توطئه بزرگي است و بايد مقابل آن بايستيم.
    *
شماري از ساکنان استان دياله عراق عليه همه پرسي، تظاهرات کردند.
    *
پارلمان عراق دولت را ملزم به اعزام نيروي نظامي به منطقه کردستان کرده است. 60 نماينده پارلمان نيز خواستار برکناري رئيس جمهور عراق که کرد است، شده اند.
    *
نخست وزير ترکيه گفته، به زودي به همراه فرمانده ارتش اين کشور، به ايران مي آيد تا با مقامات ايران درمورد همه پرسي در منطقه خودمختار گفت وگو کند.
    *
رئيس جمهور کشورمان گفته ايران با هر جرياني که تماميت ارضي عراق را با خطر مواجه کند مخالف است و در کنار دولت و ملت عراق مي ايستد.
    *
جنگنده هاي ترکيه ديروز همزمان با برگزاري همه پرسي مواضع «پ.ک.ک» را در ارتفاعات کردستان عراق بمباران کردند.
    *
در صلاح الدين عراق درگيري هاي مسلحانه اي بين نيروهاي پيشمرگه و حشدالشعبي به وقوع پيوسته و طي آن شماري از نيروهاي کرد کشته شده اند.