بارش ۳۹.۱ میلی‌متری باران در بندرگز


مدیرکل هواشناسی گلستان خبر داد
بارش ۳۹.۱ میلی‌متری باران در بندرگز/ افزایش ۵ درصدی بارندگی در مهرماه امسال6 آبان -97
مدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت: بیشترین میزان بارندگی در شهرستان بندرگز با ۳۹.۱ میلیمتر و شهرستان کردکوی با ۳۳.۲ میلی‌متر بارندگی بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، نوربخش داداشی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به خلاصه وضعیت جوی استان گلستان در مهرماه امسال اظهار کرد: میانگین بارش ایستگاه‌های استان در مهرماه  ۵۴.۷ میلیمتر بوده و به طور متوسط پنج درصد افزایش بارندگی را شاهد بودیم.
 وی تصریح کرد: حداکثر بارش ثبتشده در ایستگاه ما طی ۲۴ ساعت در مهرماه مربوط به شهرستان بندرگز است که ۸۱.۲ میلیمتر را به ثبت رسانده است.
مدیرکل هواشناسی استان گلستان ادامه داد: میانگین دمای هوای ایستگاههای سینوپتیک ۲۱.۲ درجه سانتی‌گراد بوده و به طور متوسط پنج دهم درجه کاهش دما را شاهد بودیم.
داداشی گفت: بیشینه مطلق دما ۳۶ درجه سانتیگراد مربوط به شهرستان گنبدکاووس و اینچهبرون و کمینه مطلق دما برابر ۷.۳ درجه سانتیگراد در فرودگاه گرگان ثبت شده است و رکوردی در این ماه ثبت نشده است.
وی یادآور شد: میانگین رطوبت نسبی هوا ایستگاههای سینوپتیک ۶۲ درصد و در حد نرمال بوده و میانگین ساعت آفتابی و تبخیر ایستگاههای استان به ترتیب ۲۲۹ ساعت و ۱۲۳ میلیمتر و در حد نرمال ارزیابی شده است.
مدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت: میزان بارندگی از ابتدای فعالیت سامانه بارشی تا ساعت 17 و 45 دقیقه به وقت محلی در روز گذشته نشان می‌دهد که بیشترین میزان بارندگی در شهرستان بندرگز  با ۳۹.۱ میلیمتر و شهرستان کردکوی با ۳۳.۲ میلی‌متر بارندگی بوده و کمترین میزان بارندگی در شهرستان مراوه تپه با  ۷.۶ میلیمتر  و اینچه برون با ۸.۵ میلی‌متر بارندگی حاصل شده است‌.