نفاق مدعيان اصلاحات؛ از توهين به مقدسات تا ادعاي حمايت از مرجعيت


نفاق مدعيان اصلاحات؛ از توهين به مقدسات تا ادعاي حمايت از مرجعيت
گزارش اوین نامه كيهان از حواشي يك نامه  9 آبان – 97
اوین نامه  سربازجوشریعت نداری برای اینکه ثابت کند شیخ محمد یزدی مفسد اقتصادی  که دارای  پیشینه ی بقول آخوند محمودشاهرودی عراقی  مخروبه کردن  کاخ  قوه قضاییه  است  که  تحویل وی داد  عنصر آلت دست خودی است و تابع دستورات خامنه ای و مطیع توصیه های سفارشی پاسداران است . لذا وکیل مدافع وی شده است تا با شیوه ارعاب و توهین واتهام منتقدان نامه آمرانه واهانت آمیز شیخ محمد یزدی  به شیبری زنجانی  وابسته به باندهای رقیب برخورد و انتقام گیری کند.
انتقاد دلسوزانه آيت الله يزدي از آيت الله شبيري زنجاني بهانه اي شد تا عده اي كه پيش از اين حتي در رسانه هاي خود به تحسين توهين كننده به پيامبر اكرم(ص) پرداخته و ولايت اميرالمومنين(ع) را منكر شدند در پي عوام فريبي به نام دفاع از مرجعيت باشند!
سرويس سياسي- آنچه در نامه آيت الله يزدي به آيت الله شبيري زنجاني مورد سوءاستفاده طيف موسوم به اصلاح طلب قرار گرفت سبب شد تا انتقادها به واكنش اين طيف صورت گيرد.
عمده ترين نكته اي كه در انتقادهاي صورت گرفته مطرح شده است شامل اين نكته است كه چگونه طيف موسوم به اصلاح طلب در مقابل توهين به مقدسات و مراجع سكوت پيشه مي كند و حتي بدتر از اين رسانه هاي منسوب به اين طيف هر از چندگاه به توهين به مقدسات مي پردازند حالا داعيه دار «شان مرجعيت» شده اند؟!
نمونه هايي از توهين هاي منتشر شده در رسانه هاي طيف موسوم به اصلاح طلب در گزارش روز دوشنبه كيهان آمده بود. اين گزارش با عنوان «ديروز مي گفتند تقليد كار ميمون است امروز نگران شان مرجعيت شدند!» منتشر شد.
سخيف و زشت سخن هم حزبي هاي شماست
نوشتار فوق گزارشي بود از توهين هاي گوناگوني كه در رسانه هاي اين طيف منتشر شده بود: از انكار غدير و ولايت اميرالمومنين(ع) تا توهين به مراجع و امر ديني تقليد
براي نمونه در اين گزارش آمده بود: «21خرداد 1381، هاشم آغاجري يكي از مدعيان اصلاحات در خانه معلم همدان... مردم را به واسطه تقليد ميمون صفت خواند و تصريح كرد «رابطه با مردم رابطه معلم و متعلم است نه رابطه مراد و مريد، نه رابطه مقلد و مقلد كه تقليد بكنيد
مگر مردم ميمون هستند كه تقليد بكنند؟!» به دنبال برخورد قضايي صورت گرفته با آغاجري روزنامه هاي زنجيره اي و ديگر مدعيان اصلاحات به ميانه ميدان آمده و به شدت از او دفاع كردند
نكته جالب توجه در اين باره اين است كه روزنامه دنياي اقتصاد در سايت خود گزارش كيهان را با اين تيتر بازنشر كرده است: «تيتر سخيف و زشت كيهان در واكنش به نامه جنجالي آيت الله يزدي به آيت الله شبيري زنجاني»!
حامي توهين كننده به پيامبر؛ دلسوز مرجعيت!
چه مي توان گفت جز اين اينكه اين رسانه طيف موسوم به اصلاح طلب براي هجوم به كيهان اردوگاه خودي را زير آتش گرفته است! چرا كه آن سخن اگر سخيف و زشت است آن چيزي است كه هم طيفان روزنامه دنياي اقتصاد گفته اند و كيهان نيز بارها و بارها به زشتي و توهين آميز بودن آن اشاره كرده اما چه مي توان كرد كه گاه به جهت نماياندن نفاق متاسفانه ناچاريم آينه در برابر زشتي ها بگيريم.
روزنامه اي مانند «سازندگي» با سردبيري محمدقوچاني كه معمولا سردبير تيم رسانه اي هم مهين را دارد روز دوشنبه (قبل از اربعين) در حالي صفحه نخست خود را به صورت كامل به تصوير آيت الله شبيري در زمينه سياه اختصاص داد كه هيچ تيتري در آن از گردهمايي عظيم اربعين وجود ندارد. جالب آنكه قوچاني سردبير اين روزنامه زماني كه سردبيري روزنامه «مردم امروز» را به عهده داشت و در آن روزگاري كه جهان اسلام يكپارچه خشم عليه نشريه «شارلي ابدو» بود تيتر يك خود را در حمايت از نشريه موهن «شارلي ابدو» به جمله «من شارلي هستم» اختصاص داده بود! شارلي ابدو با انتشار كاريكتاتوري موهن و زشت به ساحت مقدس نبي اكرم(ص) جسارت كرده بود. حالا چگونه مي توان دغدغه «شان مرجعيت» را از اين جماعت باور داشت؟!
امام معصوم خود را فداي امربه معروف كرد
آيت الله محسن حيدري عضو مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه موقت اهواز در گفت وگو با خبرگزاري مهر، با اشاره به واكنش هاي صورت گرفته نسبت به نامه آيت الله محمد يزدي دبيركل جامعه مدرسين حوزه علميه قم به آيت الله شبيري زنجاني از مراجع عظام تقليد اظهار داشت: اين نامه نگاري بين حوزويان و شخصيت هاي حوزوي يك موضوع رايج  و طبيعي است و هيچ مشكلي ندارد و همانگونه كه آيت الله يزدي هم اشاره كردند قبلا يك سري نامه ها و پيام هايي درخصوص مسائل مختلف رد و بدل شده است.عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه مقدسات از نظر قداست داراي تسلسل هستند، تصريح كرد: شكي نيست كه امام حسين(ع) نوه پيغمبر و امام معصوم است، اما ايشان خود را فداي اسلام كرد كه اين به معناي مهم تر بودن بقاي اسلام و امر به معروف و نهي از منكر است.
امام جمعه موقت اهواز خاطرنشان كرد: بحث دفاع از انقلاب و نظام شوخي بردار نيست و اگر به واسطه شخص محترمي بنا است ضربه اي به اسلام و انقلاب وارد شود، دليلي نمي شود بخاطر اينكه آن شخص در هيئت مرجعيت قرار گرفته است، از حيثيت و قداست نظام و انقلاب گذشت.
آيت الله حيدري در پايان با بيان اينكه اين موضوع درون حوزوي است، تاكيد كرد: نبايد افراد خارج از حوزه اين موضوع را دستاويزي براي سوءاستفاده و مقاصد سياسي خود قرار دهند.
مژدگاني كه گربه عابد شد!
حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابي عضو مجلس خبرگان رهبري در مطلبي كه در صفحه شخصي خود منتشر كرد، با اشاره به نامه آيت الله محمد يزدي دبيركل جامعه مدرسين حوزه علميه قم به آيت الله شبيري زنجاني از مراجع عظام تقليد تاكيد كرد: «...آنچه مهم است اين است كه تذكر بزرگي به بزرگ ديگر از سنتهاي ارزشمند حوزوي بوده و هست و نبايد مورد سوءاستفاده دشمنان حوزه و روحانيت و نيز طرفداران جريانات خاص قرار بگيرد. نكته جالب توجه آن است كه كساني كه هيچ اعتقادي به حوزه و مرجعيت و روحانيت نداشته و ندارند؛ در اين ماجرا دلسوز مرجعيت و جايگاه آن شده اند. كساني كه خود با ارائه گزارشات دروغين درباره بودجه حوزه ها به تخريب حوزه ومراجع پرداختند، اكنون دلسوز مرجعيت گرديده اند
اين عضو مجلس خبرگان نوشت: «كساني كه در قبال توهين به خدا و پيامبر(ص) و امام زمان(عج) از سوي همفكرانشان نه تنها هيچ عكس العملي نشان ندادند؛ بلكه در برخي موارد خود از توهين كنندگان بودند براي مقام مرجعيت يقه چاك مي كنند. مژدگاني كه گربه تائب شد/ زاهد و عابد و مسلمانا»
او در انتها در توصيه به طلاب حوزه نوشته است: « وظيفه ما طلاب، حمايت از همه بزرگان حوزه و جلوگيري از تخريب آنان توسط ديگران است. چه آن ديگران حوزوي باشند و چه غير حوزوي. از يادمان نرود در شرايطي كه كوس رسوايي جريان غربگرا به صدا در آمده است و مشكلات عديده اقتصادي كه نتيجه اعتماد بر دشمنان است، تبديل به سند رسوايي اين جريان گرديده است؛ پرداختن به چنين مباحثي، كه فرصت تنفس مجدد به آنان را مي دهد به شدت مورد علاقه اين جريان است. مراقب باشيم كه در زمين منافقان بازي نكنيم
از قلمفرسايي نابجا بپرهيزيد
سايت خبري-تحليلي رجانيوز نيز در خبري به بيانيه حجت الاسلام والمسلمين احمد فرخ فال رئيس مجمع عمومي جامعه مدرسين حوزه علميه قم پرداخت كه در بخشي از آن آمده است: « دفاع از انقلاب و حمايت از جايگاه رفيع مرجعيت شيعه، در مقابل دسيسه هاي اجانب و بدخواهان انقلاب و اسلام ناب محمدي(ص) و ممانعت از نفوذ اهل فتنه در اين پايگاه عظيم و اثرگذار، بر همه حوزويان و افراد، لازم و ضروري است و دغدغه هاي رياست محترم شوراي عالي جامعه مدرسين حضرت آيت الله يزدي دامت بركاته در جهت حفاظت از مقام مرجعيت و نظام ولايي و ارزش هاي والاي انقلاب اسلامي است. بنابراين توصيه مي شود در موارد گفتمان اركان و بزرگان حوزه علميه ، ديگران نسبت به ورود و قلم فرسائي هاي نابجا پرهيز نمايند.» 
آيت الله حسن ممدوحي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در گفت وگو با رسا، با انتقاد شديد از سوءاستفاده برخي رسانه ها، جريان هاي سياسي و مدعي حوزوي از نامه آيت الله يزدي به حضرت آيت الله شبيري زنجاني گفت: مدت ها است كه عده اي به اهل بيت(ع) و حضرت سيدالشهدا و زائران اربعين جسارت مي كنند اما اين رسانه ها كلمه اي حرف نزدند اما در اين جريان همه دلسوز مرجعيت و حوزه شده اند.
حيف است كه از بيوت علما سوءاستفاده شود
وي افزود: نامه بين علما از ابتداي تاريخ اسلام تاكنون رايج بوده است و علما در اين نامه ها مطالباتي را رد و بدل مي كردند؛ بنابراين اين موضوع امري طبيعي است، اينگونه نامه ها از ابتدا بوده و مربوط به زمان حاضر و مورد مذكور نيست.
استاد درس خارج حوزه علميه قم با بيان اينكه آيت الله العظمي شبيري زنجاني همواره از ابتدا تبري مي كرد كه وارد مسائل سياسي شود، اظهار داشت: در حال حاضر عده اي به تدريج مي خواهند ايشان را وارد مسائل سياسي كنند، ملاقات ايشان با برخي سياسيون مايه تعجب است چرا كه آيت الله زنجاني از مسائل سياسي همواره دوري داشته اند. برخي سعي دارند از جايگاه مرجعيت سوءاستفاده كرده و ايشان را وارد برخي مسائل سياسي كنند، اين موضوع براي مرجعيت سنگين است و بايد هوشيار بود كه عده اي از اين جايگاه رفيع سوءاستفاده و اهداف خود را پيگيري نكنند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم ابراز داشت: آيت الله شبيري زنجاني در رتبه بالايي قرار دارد و حائز رتبه علمي فوق العاده است، واقعا حيف است كه اجازه داده شود عده اي سوءاستفاده سياسي استفاده كنند.