نگاه بازجونه اوین نامه کیهان سربازجو شریعت نداري به ديروزنامه هاي زنجيره اي جناح رقیب


نگاه بازجونه اوین نامه کیهان سربازجو شریعت نداري به ديروزنامه هاي زنجيره اي جناح رقیب . 9 آبان -97
به حال مجلس ما اصلاح طلب ها بايد افسوس خورد!
«روزنامه آفتاب يزد» در ستون سرمقاله شماره روز دوشنبه به جلسه راي اعتماد به 4 وزير پيشنهادي رئيس جمهور پرداخته و اين جلسه را يك جلسه نمايش ناميد.
سرويس سياسي- در اين يادداشت آمده است: «هر چهار وزير پيشنهادي راي آوردند؛ خيلي هم ساده و راحت...مجلس به سه فرد گمنام راي اعتماد نسبتا خوبي داده و بدتر اينكه وزيري را كه كارنامه مطلوبي ندارد به وزارتخانه اي حساس برده و به او اعتماد كرده است
در ادامه اين يادداشت آمده است: «فراموش نكنيم در طول صدارت اين وزير اوضاع اقتصادي اسفناك شد. آري؛ تحريم ها بي تاثير نبودند اما سوء مديريت وي هم نقش بسزايي در اين آشفتگي داشت
اين يادداشت مي افزايد: «جالب آنكه وزير مورد اشاره براي رهايي از سوالات و انتقادات مربوط به فسادهاي ثبت سفارش خودرو، گناه را گردن وزير قبلي صمت انداخت و حالا جالب تر آنكه وزير جديد صمت كه شنبه شب راي اعتماد گرفت قائم مقام وزيري بوده كه وزير قبلي صمت و فعلي رفاه فسادها را به او نسبت مي دهد! شايد خوشمزه باشد اين داستان اما صرفا بايد افسوس خورد به حال چنين مجلسي و لاغير
سردبير آفتاب يزد با تشريح تغيير موضع يكي از نمايندگان كه گفته بود مگر قحط الرجال است كه شريعتمداري را براي وزارت صنعت معرفي كرده ايد و سخنراني او در مجلس در حمايت از وزير پيشنهادي صنعت نوشت: «قبول دارم؛ مشمئز كننده است... فراموش نبايد كرد كه يكي از افرادي كه در جلسه شنبه شب مجلس راي اعتماد گرفت در آستانه استيضاح بود و قريب به اتفاق نمايندگان مي گفتند او خواهد افتاد! حال چگونه است كه اين فرد با راي بالا راي اعتماد از همين مجلس مي گيرد؟ واقعا در اين جلسات و ضيافت ها چه ها رد و بدل مي شود كه معترض و منتقد اين گونه نه موافق كه شيفته مي شوند! يا للعجب
جالب اينكه روزنامه زنجيره اي آفتاب يزد در شماره 9 اسفند 1394 پس از انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در تيتر يك خود با عنوان «نسيم پيروزي» از پيروزي قاطع اصلاح طلبان خبر داده و نوشته بود: «آمارهاي اوليه از شمارش آرا در سراسر كشور حكايت از استقبال گسترده مردم از ليست اميد كه منتسب به اصلاح طلبان است دارد
جالب اينكه سردبير آفتاب يزد كه سرمقاله روز دوشنبه اين روزنامه را نوشته است 11 اسفند 1394 در همين روزنامه نوشته بود: «72 ساعت پيش وقتي نوشتم «خبري در راه است» ظريفي پرسيد كدام خبر؟ گفتم فقط 24 ساعت صبر كنيد تا متوجه شويد. آن 24 ساعت گذشت و كاشف به عمل آمد عليرغم تبليغات ضعيف اصلاح طلبان و ناهمگوني هاي زجرآور و ايضا تهديدهاي ريز و درشت...ليستي كه مورد حمايت اصلاح طلبان بود كامل به مجلس راه يافت.»روزنامه هاي زنجيره اي اين روزها نقش اصلاح طلبان در مشكلات كنوني را منكر شده و مشكلات را به گردن اين و آن مي اندازند بي آنكه به آرشيو آنچه كه سال هاي پيش نوشته اند نگاهي بيندازند.
بازي زنجيره اي ها با بهانه شان مرجعيت!
روزنامه هاي زنجيره اي در شماره هاي روز دوشنبه خود به بهانه نامه آيت الله يزدي به آيت الله شبيري زنجاني از مراجع تقليد نگران شان مرجعيت شده و نامه يك عالم به عالم ديگر را توهين آميز خواندند!
به عنوان نمونه روزنامه زنجيره اي آرمان در واكنش به نامه آيت الله يزدي با محسن غرويان به گفت و گو نشسته و به نقل از وي نوشت: آيت الله يزدي جبران كند، حوزه جاي اخلاق است نه سياست!
روزنامه ايران نيز از انتقاد به تضعيف جايگاه مرجعيت نوشت و تاكيد كرد ايجاد محدوديت براي يك مرجع تقليد، خطاب عتاب آلود به او و نشان دادن راه درست زيست سياسي و اجتماعي، چيزي نبود كه حوزه و سپهر سياست ايران را خوش بيايد.
مدعيان اصلاحات كه تا ديروز در توهيني آشكار، تقليد را كار ميمون مي دانستند، از هر فرصتي استفاده كرده و مقدسات را مورد هجمه قرار داده و از توهين به ائمه اطهار(ع) هم خودداري نكرده و نمي كنند، ولايت اميرالمومنين(ع) را در روزنامه هاي زنجيره اي زير سوال برده و همه ساله در موعد تنظيم و تصويب بودجه عليه بودجه حوزه هاي علميه جنجال مي كنند، به دنبال نامه آيت الله يزدي به آيت الله شبيري زنجاني، نگران شان مرجعيت شده اند!
نكته جالب ديگر آنكه محسن غرويان كه روزنامه هاي زنجيره اي با عنوان آيت الله با او مصاحبه مي كنند از كوچك ترين فرصت ها براي حمله به مراجع استفاده مي برد، كافي است نام غرويان را در گزارشات روزنامه ها و رسانه هاي زنجيره اي جست و جو كنيد تا بدانيد كه او چه رويكردي نسبت به مراجعي چون آيات مكارم و سبحاني داشته است.
اين افراد امروز مدعي شان مرجعيت شده و از نامه يك عالم به عالم ديگر در جهت منافع باندي و گروهي خود نهايت سوءاستفاده را مي كنند.
دغدغه شفافيت عضو شوراي شهر
روزنامه شرق در گزارشي در شماره روز دوشنبه نوشت: «ناهيد خداكرمي، عضو شوراي شهر تهران از سازمان بازرسي شهرداري تهران خواست درباره برخي از معاملات قديمي در شهرداري تهران و كم و كيف آنها وارد عمل شود. او گفت: رسيدگي نكردن به تخلفات گذشته مي تواند مسير شفاف سازي امروز شوراي شهر تهران را مخدوش كند»!
درباره جملات بالا ذكر چند نكته لازم است: نخست آنكه از زمان آغاز به كار شوراي شهر اصلاح طلب كه يك سال و چندماه است اين شورا و شهرداري كه آنها انتخاب مي كنند تاكنون هيچ مورد مثبتي را در كارنامه خويش به ثبت نرسانده اند. منظور انجام كاري عمراني يا پروژه اي در خدمت رساني به مردم. اين شورا تاكنون در همين مدت كوتاه 2شهردار انتخاب كرده و به زودي سومين شهردار را نيز بايد انتخاب كنند.
نكته نخست آنكه اين عضو شوراي شهر (ناهيد خداكرمي) از بازرسي شهرداري تهران خواسته تا در مورد كم و كيف اقدامات شهرداري تهران در دوره شهردار اسبق وارد عمل شود و به آنها رسيدگي كند، اما در عين حال در جملاتش از واژه «تخلف» استفاده كرده! يعني پيش از بررسي او عنوان تخلف را به كار برده است كه اين بيش از هر چيزي نشان دهنده آن است كه شوراي شهر فعلي تهران چقدر آلوده سياسي كاري است!
نكته دوم اينكه طيف موسوم به اصلاح طلب پيش از رسيدن به صندلي هاي شوراي شهر هجمه سنگيني را عليه قاليباف، شهردار وقت تهران شروع كردند و در اين راستا ليستي را با عنوان زمين هاي نجومي منتشر كردند. قاليباف همان زمان از سازمان مردم نهاد ديدبان شفافيت خواست تا با ورود در اين مورد ادعاي اين طيف را بررسي كند اما نكته جالب اين است كه پس از آرام گرفتن اصلاح طلبان بر صندلي هاي شوراي شهر؛ شهردار منتخب آنها يكي از كساني را كه اصلاح طلبان نامش را در ليست زمين هاي نجومي آورده بودند به معاونت شهرداري برگزيد! پاسخ آنها در اين مورد اين بود: در باره اين فرد اشتباه شده!
لازم به يادآوري است كه اخيرا خبري در رسانه ها مطرح شد مبني بر اينكه برادر خانم خداكرمي با ماشيني كه شوراي شهر در اختيار او گذاشته در جاده تهران- شمال تصادف كرده است. شوراي شهر نيز در پاسخ گفت كه بيمه خسارت وارد شده به ماشين را مي پردازد
تعديل نيرو در شهرداري 
روزنامه دولتي شهروند در شماره پيشين خود مصاحبه اي را با يكي از مديران شهرداري انجام داده و در بخش مقدمه آن نوشته: «خانواده و فاميل او را «حاج آقا» صدا مي كنند؛ معاون 44ساله شهرداري تهران در سيصدونودونهمين روز كاري اش اين موضوع را با خنده مي گويد... آنجا كه مي خواهد از راه دشوار مبارزه با فساد در شهرداري بگويد و ماجرا به حضور يك نفر از فاميل در دفتر كار و در نخستين روز كاري اش مي رسد
روزنامه شهروند از معاون توسعه منابع انساني شهرداري تهران مي پرسد: «تعداد پرسنل سازمان شهرداري نزديك به 68 هزار نفر بوده كه در اين يك سال كاهش يافته، درست است؟»
و اين مدير شهرداري در پاسخ گفته است: «زماني كه من آمدم تعداد پرسنل شهرداري 68 هزار و 257نفر بود كه با پروژه هاي چابك سازي، بازنشستگي، انگيزشي و ارزيابي عملكرد، اين تعداد به طور قابل ملاحظه اي كاهش پيدا كرد
اما آنچه در كلام اين مدير به اين صورت آمده كه «به طور قابل ملاحظه اي كاهش يافته» چه تعدادي است؟ او در پاسخ به اين سوال گفته است: «در مجموع 1567 نفر تا امروز از نيروي انساني ما كم و چابك شده است و 205 نيروي انساني جديد با توجه به نيازهاي مديريت شهري به شهرداري تهران اضافه شده است
اما نكته جالب توجه اين است كه خبرنگار كه به عنوان مصاحبه كننده سراغ اين مدير شهرداري رفته اين را مي گويد كه «معمولا انتقادي نسبت به آقاي افشاني مطرح مي شود مبني بر استخدام قوميتي است. اما اين اطلاعات شما نشان مي دهد كه عملا تعداد افراد وارد شده به شهرداري در 13ماه گذشته بسيار ناچيز است»! 
ذكر اين جملات از جانب روزنامه شهروند گوياي آن است كه اين مصاحبه عملا با هدف توجيه انتقادات مطرح شده در باره استخدام هاي بي رويه در شهرداري تهران انجام شده است. بايد گفت كه اين استخدام ها بيشتر توسط طيف ها ديگري از اصلاح طلبان مطرح شده است.
دولت براي مديريت كشور استراتژي و برنامه ندارد 
روزنامه مردم سالاري در سرمقاله روز دوشنبه خود با عنوان «استراتژي ما براي آينده چيست؟» نوشت: «رفتار دولت محترم در قبال مديريت ارز، برخورد با مفاسد، اصلاح ساختار اداري و اقتصادي، ترميم نظام بانكي و مالياتي، تغييرات ساختار آموزشي و... شايد بتواند به عنوان بخشي كوچك از مديريت بدون استراتژي كلان در كشور ما محسوب شود».اين رونامه نوشت: «جالب اينكه جامعه ما نيز به لحاظ فرهنگي به همان اندازه با موضوع مهمي به نام «استراتژي» بيگانه است و همين جامعه در اغلب موارد هيچگاه از كانديداهاي اداره مملكت و در مقياس كوچك تر نمايندگان مجلس يا شورا و حتي در مقياس بسيار پايين تر استانداران و مديران كل، توقع ارائه و طراحي استراتژي در هنگام قبول مسئوليت يا پيش از آن را ندارند. اينها باعث شده تا مجريان منتخب نيز بيش از استراتژي، بر گسترش رفتارهاي پوپوليستي تمايل نشان دهند».
گفتني است روزنامه هاي اصلاح طلب حامي دولت كه امروز اين چنين در جاي مدعي نشسته و از دولت بدليل مديريت بدون برنامه و استراتژي انتقاد مي كنند، كه در ايام تبليغات انتخابات رياست جمهوري در نقش تبليغاتچي مردم را بدون كمترين توجه به رويكردهاي مديريتي دولت و با شيوه هاي عجيب و غريب عمليات رواني از جمله رقيب هراسي به راي دادن به همين دولت ترغيب و تشويق مي كردند
است، افزود: چه قدر ارز حاصل از صادرات باقي مانده؟ چه كسي مسئول است؟  اين را هم به گردن آمريكا و رژيم صهيونيستي بگذاريم؟