4 تن مواد غذایی مشکوک به فساد در مسیر زائران اربعین کشف شد

 رئیس مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت:
4 تن مواد غذایی مشکوک به فساد در مسیر زائران اربعین کشف شد 5ابان-97
وقتی حساب وکتاب ونظارتی دررژیم ولایت فقیه درکارنباشد دیگر غارتگریت وجیه و بی ارزش شدن جان  شهروندان یک امر عادی می شود
تهران- ایرنا- رئیس مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت از 17 هزار و 377 بازدید از موکب ها، محل های اسکان زائران، اماکن مسیر تردد زائران، سرویس های بهداشتی و پایانه های مسافربری در استان های مرزی خبر داد و گفت: 4729 کیلوگرم مواد غذایی مشکوک به فساد و تاریخ گذشته در این اماکن کشف شد.
به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی احمد جنیدی درباره اهم فعالیت های بهداشت محیط در چهار دانشگاه علوم پزشکی منتهی به سه پایانه مرزی خروجی از ایران به عراق (مهران، چذابه و شلمچه) افزود: تاکنون 125 مورد جلسات هماهنگی دانشگاهی و شهرستانی با مسئولان ارشد استانی و شهرستانی برگزار شده است.
وی افزود: آموزش به خادمان موکب ها و شاغلان در مراکز و اماکن مسیر تردد زائران هشت هزار و 959 مورد، صدور کارت بهداشت ویژه اربعین هزار و 464 مورد، نظارت و کنترل بر مراحل پخت و توزیع غذای زائران دو هزار و 226 مورد، نمونه مواد غذایی گرفته شده 127 مورد، نمونه آب گرفته شده 420 مورد، بازدید مشترک با سایر سازمان های مرتبط از جمله ستاد اربعین، سازمان دامپزشکی، نیروی انتظامی و تعزیرات 122مورد بخش دیگری از فعالیت های ویژه اربعین بوده است. همچنین پنج هزار و 146 مورد کلرسنجی و هزار و 771 مورد سنجش پرتابل نیز در همین راستا انجام شد.
جنیدی همچنین مهمترین فعالیت های انجام شده در کشور عراق را چنین برشمرد: کل بازدید بهداشتی انجام شده 6 هزار و 420 مورد است و کلرسنجی انجام شده از آب شبکه های توزیع و مخازن 2700 مورد و مقدار آب مخازن کلر زنی شده با قرص کلر دو میلیون و886 هزار و 500 لیتر است.
وی گفت: کل سنجش های بهداشتی انجام شده با تجهیزات سنجش سیار دو هزار و 141 مورد، هزار و 689 مورد نظارت بر طبخ و توزیع غذای زائران ایرانی انجام شده است. 31 هزار و 234 نفر در مورد اصول بهداشت محیط، بهداشت فردی و بهداشت موادغذایی آموزش دیدند و 9 هزار و 531 نفر از خادمان موکب ها نیز در مورد اصول بهداشت فردی و غذایی آموزش دیدند.
به گفته وی هزار و 51 مورد برای اصلاح سیستم آبرسانی پساب و پسماند موکب ها نیز انجام شده است.