نمازجمعه تهران امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند مقاومت و ایثار زنان هستیم

 امام جمعه موقت تهران:
امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند مقاومت و ایثار زنان هستیم4ابان-97
برای چه زنان باید ایثار کنند در شرایطی که 40 سال ازحق وحقوق  خود محروم شده  اند و رژیم زن ستیز ارتجاعی اجازه به زنان نمی دهد تادر ورزشگاه ها حضور داشته باشند . ازسوی دیگر مقاومت مورد نظر امام جمعه تهران ربطی به مقاومت ومبارزه مردان وزنان وجوانان  ایران ندارد که مقابل رژیم ولایت فقیه قرار گرفته اند وفریاد مرگ بردیکتاتور و خامنه ای سرمی دهند وحاکمان را دشمن خطاب می کنند . درحالی که مقاومت خامنه ای و پاسداران و عوامل شان درراستان مخالفت با برجام و FTAF وموافقت باتحریم ها و بحران اقتصادی وارزی و افزایش قیمت دلار وسکه وکالاها و دفاع موشکی وجنگ افروزی برون مرزی برای غارتگری هرچه بیشتر و سرکیسه کردم مردم محروم ایران است.
تهران - ایرنا - امام جمعه موقت تهران گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند مقاومت و ایثار زنان ایرانی و امت اسلام هستیم.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «سید محمدحسن ابوترابی فرد» در خطبه‌ اول نماز جمعه این هفته تهران که در آستانه اربعین حسینی است به تشریح جایگاه زن در قیام کربلا و درس هایی که عموم امت اسلامی و به ویژه زنان کشور و امت اسلام از این بانو بزرگوار باید بیاموزند، پرداخت.
وی افزود: قیام عاشورا در سایه فریادهای بلند و ماندگار زینب کبری (س) به حرکت حیات آفرین و انسان ساز ثبت شده است، گویی زینب کبری(س) امروز انقلاب اسلامی ایران و اربعین امام حسین (ع) و حیات امت اسلامی را می بیند.
وی تصریح کرد: این بانوی بزرگوار و اهل البیت پیامبر اعظم (ص) در بالندگی و حرکت عاشورا نقش استثنایی و کم نظیری را ایفا کرد .
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: زینب کبری (س) خطاب به یزید فرمودند« یزید به خدا سوگند، نخواهی توانست یاد ما را از ذهن ها پاک کنی و وحی ما را بمیرانی»، این منطق دین است که در هر زمان باید به وظایف خود عمل کرد.
ابوترابی فرد ادامه داد: زینب کبری (س) در زمان حیات حضرت امام حسین (ع) پاسبان حرم بود و در زمان شهادت نیز مسئولیتی در عرصه سیاسی و دفاع از حق با اقتدار را داشت که این نشان می دهد این شخصیت تربیت شده دین است و در زمان خلافت حضرت علی (ع) هم برای بانوان کلاس درس تفسیر قرآن می گذاشت.
وی اضافه کرد: در حرکت کاروان امام حسین (ع) از مدینه تا کربلا، از کربلا تا کوفه و از شام تا مدینه، یک کلمه و یک جمله از خاندان رسالت و اهل البیت امام حسین (ع) که حکایت از شکایت و کمترین اعتراض بود، نقل نشده است.
امام جمعه موقت تهران یادآور شد: در مدرسه عاشورا شاهد انسجام فکری و ایمانی و عمل صالح مبتنی بر آن حرکت هماهنگ خاندان رسالت و نقش برجسته زینب کبری (س) هستیم.
ابوترابی فرد تاکید کرد: بانوان، کودکان و فرزندان خاندان امام حسین (ع) با بصیرت در کنار وی ماندند و بعد از شهادت ایشان رسالت ویژه بر شانه پر قدرت این بانوی بزرگ نهاده شد.
وی افزود: حضرت زینب (س) در کوفه در سخنرانی حیات بخش خود مردم کوفه را سرزنش کرد و به حقانیت مدرسه عاشورا پرداخت، آنچنان سخنان با نفوذ این بانو بزرگ دل ها را متحول کرد که نگران حرکت مردم کوفه شدند.
ابوترابی فرد با بیان نقش امام زین العابدین (ع) نیز گفت: این امام بزرگوار خطاب به زینب کبری (س)فرمودند ، تو عالمی هستی که معلمی نداشتی و شخصیتی هستی که دانش و علم خود را از خدا و اولیاء حق آموخته است و به مردم کوفه گفت، بسیار گریه کنید و اشک بریزید، شما کسانی هستید که در برابر دشمن نرم بودید و در برابر دشمنان ضعف داشتید.
وی با بیان اینکه جامعه اسلامی در برابر دشمن استوار و ثابت قدم است، تصریح کرد: حضرت زینب (س) در برابر ابن زیاد با شهامت سخن گفت و امروز به سادگی از آن می گذریم، این بانوی بزرگ در بالاترین درجه تقوا و حجاب در مسئولیت و عرصه سیاسی از قیام عاشورا دفاع کرد و خطاب به ابن زیاد فرمودند، آنچه در عاشورا دیدم، بسیار زیبا بود و مردان خدا برای خدا قیام کردند و به شهادت رسیدند.
امام جمعه موقت تهران در ادامه به بیان حوادث بعد از عاشورا و نقش حضرت زینب (س) پرداخت.
ابوترابی فرد تاکید کرد: جامعه زنان ایران با اقتداء به حضرت زینب کبری (س) بستر پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کرد و در هشت سال دفاع مقدس ایستادگی کرد و این حرکت را برای بانوان در جهان تداوم بخشیدند.
امام جمعه موقت تهران در پایان خطبه اول این هفته نماز جمعه تهران با توجه به فرارسیدن اربعین حسینی مطالبی با زبان عربی خطاب به برادران و خواهران عرب که در جوار امام حسین (ع)پذیرای زائران ایرانی هستند، ایراد کرد