امامان جمعه : اجتماع عظیم اربعین مانور وحدت مسلمانان است

 امامان جمعه : اجتماع عظیم اربعین مانور وحدت مسلمانان است4آبان-97
استانها - ایرنا - امامان جمعه سراسر کشور در خطبه های این هفته نماز جمعه گفتند اجتماع عظیم اربعین حسینی مانور وحدت ، نمایش قدرت مسلمانان ،تصویر هویت اصلی امت اسلامی و تداوم بخش نهضت عاشورا است .
به گزارش ایرنا ، برگزاری مراسم اربعین به عنوان بزرگترین اجتماع تاریخ بشر و حقیقتی عالم گیر در جهان از مهمترین محورهای خطبه های نماز جمعه امروز چهارم مهر ماه در مراکز استان ها بود.
خطیبان جمعه با بیان اینکه امام حسین(ع) به حق نقطه اشتراک اهل سنت و شیعه است اظهار داشتند :بعد سیاسی مراسم اربعین حسینی، نمایشی باشکوه از شور و شعوری است که می‏تواند راه درمان بسیاری از دردهای جهان اسلام باشد چرا که این‏ راهپیمایی، موجب نزدیکی قلوب و یکی از مهمترین عوامل تحقق وحدت مسلمانان جهان است.
پیگیری عزتمندانه مذاکرات ، بیان مشکلات اقتصادی و بیان مسائل نظام به صورت شفاف به مردم، ایجاد جنگ روانی توسط دشمنان برای ناکارآمد نشان دادن نظام ، بازگو کردن دستاوردها و توفیقات دولت در بخش های مختلف عمرانی، زیربنایی، بهداشتی درمانی و دیگر بخش ها به بهترین شکل از محورهای سخنان امامان جمعه در سراسر کشور بود.
قدردانی از اقدام دستگاه قضایی در صدور حکم اعدام 2 مفسد اقتصادی ،برگزاری باشکوه مراسم 13 آبان ماه روز دانش آموز، سالروز افشاگری امام راحل بر قانون کاپیتولاسون در چهارم آبان ماه ، محکوم ساختن قتل روزنامه نگار منتقد آل سعود «جمال خاشقچی» توجه به کتاب و کتابخوانی ، سهیم بودن مردم درتدوین الگوی ایرانی – اسلامی پیشرفت موضوعات دیگری بود که امامان جمعه در خطبه های نماز به آن اشاره داشتند.

خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی گزیده ای از خطبه های امامان جمعه برخی مراکز استانی را به شرح ذیل گزارش کرده اند:

**
بوشهر
امام جمعه موقت بوشهر گفت: همایش باشکوه و حماسی 20 میلیون نفری اربعین نگاه جهانیان را به خود جلب کرده است.
حجت الاسلام یوسف جمالی در خطبه های نماز جمعه این هفته بوشهر افزود: مهم ترین بعد این همایش وحدت بخش بودن آن و تجلی یکدلی در بین شیعیان جهان است.
وی بیان کرد: یکی از دسیسه های جهان استکبار سعی در نشان دادن وجود اختلاف بین مسلمانان ایران و عراق بود که با برپایی همایش باشکوه اربعین این دسیسه آنها رنگ باخته است.
جمالی با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با خانواده های شهدا مدافع حرم افزود: امنیت امروز حاکم بر کشور در سایه حماسه آفرینی های شهدا مدافع حرم محقق شده و در این برهه زمانی حرکت در مسیر شهدا و تداوم حرکت آنان نیاز اصلی جامعه است.

**
زاهدان
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: رهبری، انسجام ملی، توان و قدرت دفاعی و منطقه ای و انرژی به عنوان مولفه های قدرت جمهوری اسلامی همچون سدی مستحکم در مقابل همه فتنه ها و دشمنی های بدخواهان نظام هستند.
آیت الله عباسعلی سلیمانی اظهار داشت: آمریکا از اول انقلاب تاکنون در نبرد با جمهوری اسلامی است به طوری که روسای جمهور این کشور در طول تاریخ برای براندازی نظام از تمام توان خود از جمله تغییر در نگرش انقلاب و کشاندن مسئولان به پای میز مذاکره برای برقراری رابطه به ظاهر حسنه استفاده کردند.

**
خراسان جنوبی (بیرجند)
امام جمعه موقت بیرجند گفت: مسئولان کشور با تکیه بر خون شهدا قدرتمندانه مقابل دشمن ظاهر شوند و مذاکرات را عزتمندانه پیگیری کنند.
حجت الاسلام محمد مختاری افزود: دشمن امروز دشمن بی رحمی است و اگر مقابل آنها ضعف نشان دهیم به ما رحم نخواهند کرد.
خطیب جمعه بیرجند گفت: مسئولان جمهوری اسلامی ایران باید در مذاکرات، راه امام حسین را مدنظر قرار دهند تا گفت و گوها عزتمندانه و در شان مردم حسینی باشد.
حجت الاسلام مختاری گفت: مردم ایران در آستانه اربعین حسینی با حضور پررنگ در این راهپیمایی بین المللی ثابت کردند که پای موازین اسلام و انقلاب ایستاده اند و هرگز مقابل ظلم عقب نشینی نخواهند کرد.

**
مشهد
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: پیاده روی اربعین امروز منحصر به شیعه نیست بلکه عده ای از اهل سنت هم در آن شرکت می کنند لذا اربعین دیپلماسی عمومی محبان اهل بیت(ع) و رهبری فکری آن در دست انقلاب اسلامی است.
آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: این که انقلاب ما توانسته رهبری فکری اربعین را در دست گیرد و از همه کشورها و ملتهای آفریقا، آسیا، آمریکا و اروپا در راهپیمایی اربعین شرکت می‌ کنند بخاطر وابستگی مردم به انقلاب است و تداوم این وابستگی برای ما مهم است .

**
سمنان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: شفاف گویی حق مردم است ، مسوولان شفاف و باصراحت بامردم صحبت کنند .
آیت‌الله سید محمد شاهچراغی نیز افزود :: مسوولان نباید از بیان شفاف مسایل با مردم امتناع و رازها را از مردم پنهان کنند.
وی ادامه داد: مسوولان باید به صورت شفاف و با صراحت نتیجه برخورد با مفسدان اقتصادی و بررسی حقوق های نجومی را به مردم اعلام کنند چرا که نبود صراحت و شفافیت زمینه بدبین شدن مردم را فراهم می کند.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان اظهار داشت: مردم باید در جریان همه ی امور به جز اسرار نظامی و امنیتی قرار گیرند.

*
فارس
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت:عده ای در مقابل کمترین تهدید خارجی دست و پایشان می لرزد، انقلاب بزدل نمی خواهد، بزدلان نمی توانند همراه انقلاب باشند.
آیت الله لطف الله دژکام نیز در خطبه های نماز جمعه شیراز به موضوع الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت اشاره کرد و افزود: این الگو از سوی رهبر معظم انقلاب به فرهیختگان کشور واگذار کردند که همه مردم در تدوین آن سهیم باشند این الگو با حضور انسان های بصیر، متوکل و دشمن شناس ایجاد خواهد شد.
وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در فراخوان عمومی برای تدوین این الگو گفت: برنامه های راهبردی دیگری که تا کنون تصویب و ابلاغ شده است در جاهایی موفق بوده اما همه اهداف دقیقا محقق نشده است.

*
زنجان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: حضور ملت ولایتمدار ایران در صحنه های مختلف موجب خنثی شدن نقشه شوم دشمنان جمهوری اسلامی می شود.
حجت الاسلام علی خاتمی با تسلیت اربعین حسینی افزود: در آستانه چهل سالگی پیروزی شکوهمند انقلاب اسران دشمنان اسلام در تلاش برای اعمال توطئه های خود هستند؛ اما حضور ملت ولایتمدار ایران اسلامی در صحنه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی این نقشه ها را خنثی و برملا می کند.
خطیب نماز جمعه زنجان با بیان اینکه 13 آبان روز استکبار ستیزی است خاطرنشان کرد: راهپیمایی 13 آبان امسال باید همانند سال اول پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با شکوه برپا شود تا مشت محکمی بر دهان اشتکبار جهانی و دست نشانده هایش باشد.

*
آذربایجان شرقی (تبریز)
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه قتل جمال قاشقچی روزنامه نگار منتقد عربستانی در ترکیه رسوایی جدید رژیم آل سعود بود، گفت: این جریان پیامدهای بسیار سنگینی برای حیثیت بین المللی و داخلی این رژیم داشت.
حجت‌الاسلام محمدعلی آل‌ هاشم ، اظهار داشت: اینکه رییس جمهوری آمریکا با وجود روابط حسنه با رژیم ال سعود نتوانست در برابر این حادثه تاسف بار مقاومت کرده و مجبور به موضع گیری مقابل این جنایت شد، از جمله این پیامدهای سنگین است.
وی افزود: قتل یک انسان به این شکل فجیع موضوع غیرقابل قبولی است اما چرا وقتی صدها کودک و زن و مرد توسط نظامیان سعودی در یمن و جلوی چشم رسانه‌ها به خاک و خون کشیده می‌شوند، کسی حرفی نمی ‌زند ؟

*
آذربایجان غربی (ارومیه )
امام جمعه موقت ارومیه گفت: ایستادگی در مقابل کافران و دشمنان دستور الهی بوده و پیروزی مسلمانان در مقابل آنان وعده داده شده است.
آیت الله سید علی اکبر قریشی افزود: دشمنان هیچ غلطی نمی توانند بکنند زیرا این ملت مقتدر با تمام توان در مقابل دشمنان ایستادگی خواهند کرد.
وی با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین افزود: تجمع میلیونی ملت مسلمان در همایش اربعین حسینی، اقتدار مسلمانان و شیعیان را به نمایش می گذارد و در طول تاریخ بی نظیر بوده است.

*
اردبیل
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: اجتماع عظیم اربعین حسینی مانور وحدت و نمایش قدرت مسلمانان و تصویر هویت اصلی امت اسلامی است.
آیت الله سید حسن عاملی با بیان اینکه امام حسین بعنوان ثروت و برکت عالم اسلام تمام اقوام، نژاد ها و رنگ ها را یک جا جمع کرده است افزود: هرکس می خواهد هویت جوانان ما را نگاه کند به عاشورا، محرم و اربعین نگاه کند.
وی اضافه کرد: امام حسین به حق نقطه اشتراک اهل سنت و شیعه است و یک حسن و امتیاز بزرگ راهپیمایی اربعین این است که رفته رفته به راهپیمایی اعتراض جهانی بر علیه استکبار تبدیل شده چون از بیش از 40 کشور در این راهپیمایی شرکت می کنند و به همین دلیل غربی ها اخبار این راهپیمایی را سانسور می کنند.

*
چهار محال و بختیاری(شهر کرد)
امام جمعه موقت شهرکرد گفت : خروش میلیونی راهپیمایی عظیم اربعین عاشورای حسینی بر پایه خون خواهی قیام سید الشهدا(ع) از جبهه کفر و نفاق است و تداوم بخش نهضت عاشورا و زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر (عج) است.
حجت الاسلام سید محمد احمدی افزود: استکبار جهانی در زمان حاضر ، بیشتر از اتحاد امت اسلامی به خصوص انقلاب اسلامی به وحشت افتاده است و دشمن از همبستگی شیعیان در همایش اربعیین هراس دارد.
امام جمعه موقت شهرکرد افزود: بعد سیاسی مراسم اربعین حسینی، نمایشی باشکوه از شور و شعوری است که می‏تواند راه درمان بسیاری از دردهای جهان اسلام باشد چرا که این‏ راهپیمایی، موجب نزدیکی قلوب و یکی از مهمترین عوامل تحقق وحدت مسلمانان جهان است.
1630
ادامه دارد ...