دولت با اختصاص ارز به دانشجویان برای شرکت درپیاده‌روی اربعین کمک کند


نیک‌روش در گفت‌وگو با خبرگزاری پاسداران فارس:
دولت با اختصاص ارز به دانشجویان برای شرکت درپیاده‌روی اربعین کمک کند  10 مهر – 97
 به دلیل تحریم ها وکاهش مستمر صدور نفت که موجب بحران اقتصادی وارزی و افزایش قیمت دلار و   تورم وگرانی کالاها و فقر وبیکاری شده است ولی ارگان فاشیستی پاسداران مهره اش را به سوی دولت کیش داده است که باید ارز به آتش به اختیاران برای  راه پیمایی یا معرکه گیری اربعین پاسداران در کربلا اختصاص دهد.
خبرگزاری فارس: دولت با اختصاص ارز به دانشجویان برای شرکت درپیاده‌روی اربعین کمک کند
رئیس سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به افزایش هزینه اعزام به پیاده‌روی اربعین گفت: نتظار ما این است که دولت در تخصیص ارز با رقمی که هزینه‌ها را کاهش دهد به دانشجویان کمک کند.
محمدجواد نیک‌روش رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور و دبیر ستاد ملی اربعین دانشگاهیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس ، گفت: با توجه به افزایش قیمت ارز در ماه‌های اخیر طبیعی است که هزینه سفر به عتبات در اربعین هم به دلیل اینکه بخش قابل توجهی از هزینه‌های آن در خارج کشور انجام می‌شود، بیشتر شود.
وی ادامه داد: عمده مخاطبان پیاده‌روی اربعین از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند و مسلما فشار زیادی به این قشر برای حضور در پیاده‌روی اربعین خواهد آمد.
نیک‌روش  با اشاره به سهمیه دانشگاه‌های مختلف برای دانشجویان برای سفر اربعین تصریح کرد: ستاد مرکزی اربعین از هزینه سفر به عتبات در ایام اربعین هزینه‌هایی را برآورد کرده‌است اما سعی ما برا این است که برای دانشجویان تسهیلاتی در نظر گرفته شود که امکان حضور آنها در پیاده‌روی اربعین بیشتر شود و بر همین اساس هم رایزنی‌هایی با دستگاه‌های آموزش‌عالی صورت گرفته است.
رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور درباره این سوال که آیا برای کمک به دانشجویان جهت شرکت در پیاده‌روی اربعین ارز ارزان قیمت‌تر یا دولتی درنظر گرفته شده، ادامه داد: قرار بود وزارت علوم که خودش هم دستگاه‌دولتی است با سایر بخش‌های زیربط در دولت رایزنی کند و این مسئله را باید از معاون فرهنگی وزارت علوم جویا شوید که چه اقدامی صورت گرفته است.
دبیر ستاد ملی اربعین دانشگاهیان گفت: انتظار ما این است که دولت در تخصیص ارز با رقمی که هزینه‌ها را کاهش دهد به دانشجویان کمک کند،  در ستاد ملی اربعین دانشگاهیان هم این موضوع مطرح شد و باید منتظر باشیم چه برنامه ریزی خواهد شد.