توفان، سیل و آبگرفتگی در ۱۶ استان کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خبر داد؛

از سوم تا صبح هفتم آبان ۱۶ استان کشور تحت تاثیر توفان، سیل و آبگرفتگی قرار گرفتند که ۴ نفر توسط سازمان خدمات امداد و نجات هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.
به گزارش ایلنا، مرتضی سلیمی خدمات امداد و نجات در توفان، سیل و آبگرفتگی را از سوم تا هفتم آبان ساعت ۶ صبح اعلام کرد و گفت: طی این مدت ۱۶ استان اعم از آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و رضوی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، مازندران و لرستان دچار توفان، سیل و آبگرفتگی شدند که به ۲۹ شهر و روستا و هزار و ۱۷۲ نفر امدادرسانی شد.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: همچنین سازمان با برپایی ۴۹ دستگاه چادر اسکان اضطراری ۱۷۷ نفر را امکانپذیر ساخت. ۸ نفر از مناطق خطر به مناطق امن منتقل شدند و ۴ نفر نیز به مراکز درمانی انتقال یافتند.
به گفته سلیمی طی سوم تا هفتم آبان دررابطه با ۶۸ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت و ۲ دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شدند.
وی افزود: در این امدادرسانی‌ها ۱۰۷ تیم و مجموعا ۴۴۵ نفر همکاری داشتند و هزار و ۸۲ پتو، ۷۷۶ کیلوگرم نایلون، ۳۳ ست ظرف، هزار و ۱۷ قوطی کنسروجات، ۱۸۹ کیلو برنج، ۱۱۲ کیلو حبوبات، ۵۱ کیلو روغن و ۴۶۳ کیلو قند و شکر از سوی سازمان امداد و نجات به آسیب‌دیدگان اختصاص یافت.

سلیمی خاطرنشان کرد: امدادرسانی در ایلام، مازندان و لرستان همچنان ادامه دارد.