هانی زاده: استیضاح ظریف با منافع ملت ایران در تضاد است

 هانی زاده: استیضاح ظریف با منافع ملت ایران در تضاد است   6اذر-97
 منافع ملی یعنی منافع  مالی واقتصادی  و غارتگری  وپولشویی خامنه ای و پاسداران وعوامل وباندهای شان می باشد.
تهران - ایرنا - کارشناس مسائل سیاسی استیضاح ظریف را با توجه به نزدیک شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی یک پروپاگاندای انتخاباتی دانست و اظهار داشت: این اقدام با منافع ملت ایران در تضاد است.
حسن هانی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره ارائه طرح استیضاح به هیات رییسه مجلس، اظهار داشت: طرح این استیضاح در شرایطی که جمهوری اسلامی به لحاظ سیاسی و اقتصادی مورد تهاجم دشمنان قرار دارد، به مصلحت ملت ایران نیست.
وی با اشاره به برجام و تلاش ها در این خصوص، افزود: آنچه که مسلم است آقای ظریف و تیم ایشان در طول سال های گذشته نهایت تلاش خود را برای دستیابی به یک تفاهم کاملا عادلانه و در برگیرنده منافع ملت ایران را به کار گرفت و برجام حاصل یک سری گفت وگوهای نفس گیر و کاملا سیاسی و فنی بود.
این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: شرایط به گونه ای رقم خورد که دونالد ترامپ رییس جمهوری تندرو و افراطی آمریکا در انتخابات این کشور پیروز و این مسئله باعث تغییر معادله سیاسی و اقتصادی در برجام شد.
هانی زاده به لابی صهیونیستی در آمریکا اشاره کرد و گفت: این لابی صهیونیستی با نفوذی که بر روی رییس جمهوری آمریکا دارد، موجب خروج ایالات متحده از برجام شد.
وی با بیان این که خروج آمریکا به برجام ارتباطی به عملکرد ظریف و تیم وی ندارد، خاطرنشان کرد: از آنجایی که در طول مذاکرات و در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما وضعیت در چارچوب برجام در حال پیگیری بود، بنابراین لابی صهیونیستی در انتخاب دونالد ترامپ نقش مهمی ایفا کرد تا بتواند از طریق پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری از جمهوری اسلامی و ملت ایران انتقام بگیرد.
این تحلیلگر سیاسی ادامه داد: به همین دلیل آقای ظریف و تیم مذاکره کننده در طول سال های گذشته تمام تلاش خود را برای حفظ منافع ایران و برجام به کار گرفتند.
هانی زاده استیضاح ظریف را با توجه به نزدیک شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی یک پروپاگاندای انتخاباتی دانست و اظهار داشت: این اقدام با منافع ملت ایران در تضاد است.
وی استیضاح را حق نمایندگان دانست اما در عین حال، گفت: البته دکتر ظریف حرف های زیادی برای گفتن دارد ولی در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی استیضاح وی علامت سوالی پیرامون سلامت برخی نمایندگانی که طرح استیضاح را امضا کردند به وجود می آورد.
این کارشناسی سیاسی تاکید کرد: ظریف در طول دوران ریاست بر دستگاه دیپلماسی ایران تمام تلاش خود را به کار گرفت که فضای علیه ایران را از بین ببرد و یک فضای تعامل جدیدی با جامعه جهانی ایجاد کند.
هانی زاده یادآور شد: موفقیت ظریف در چارچوب شاخص های بین المللی و رفتارهای دیپلماسی کاملا پر رنگ است و وی نشان داد که از یک توان سیاسی و تجربه دیپلماتیک بالایی برخوردار است.
به گزارش ایرنا، طرح استیضاح محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه امروز – سه شنبه - با 24 امضا و در 11 محور تحویل هیات رییسه مجلس شورای اسلامی شد.