امامان جمعه: تولید رقابتی گام نخست توسعه اقتصادی است

 امامان جمعه: تولید رقابتی گام نخست توسعه اقتصادی است9آذر-97
استانها - ایرنا - امامان جمعه سراسر کشور در خطبه های این هفته نماز جمعه گفتند: تولید باکیفیت و رقابتی گام نخست توسعه اقتصادی و خنثی کردن تحریم های استکبار جهانی است.
به گزارش خبرنگاران ایرنا از مراکز استانها، خطیبان جمعه درخطبه های این هفته اظهار داشتند: جمهوری اسلامی ایران امروز در جنگ اقتصادی مقابل استکبار جهانی و متحدانش قرار گرفته و تحریم ها و تهدیدهای اقتصادی دشمنان با حضور همه جانبه در جبهه تولید خنثی می شود.
آنان همچنین بیان داشتند: دانشمندان هسته ای و موشکی ایران اسلامی با کار بسیجی و مدیریت جهادی توانستند ایران را به یکی از قدرت های صلح آمیز هسته ای دنیا تبدیل کنند بنابراین ظرفیت کار و فعالیت در تمام بخش ها وجود دارد که می طلبد دولتمردان با مدیریت جهادی و مردم با روحیه بسیجی در این راستا بیش از پیش تلاش کنند.
امامان جمعه سراسر کشور با محکوم کردن سخنان ترامپ مبنی بر تروریست خواندن ملت ایران گفتند: ما به مردم آمریکا کاری نداریم، اما رژیم آمریکا خود بزرگترین تروریست جهان است.
ایشان در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به هفتم آذرماه و روز نیروی دریایی نیز گفت: دشمن تلاش بسیاری می کرد تا بتواند از طریق مرزهای آبی و دریا خسارت هایی را به جمهوری اسلامی ایران وارد کند اما همواره با هوشیاری مجموعه نیروی دریایی این توطئه ها خنثی و بی اثر شده است.
آنان با اشاره به اینکه در هفته وحدت امسال، اقتدار جمهوری اسلامی ایران‌ به جهانیان نشان داده شد، بیان کردند: با حفظ وحدت داخلی و پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری اقتدار امت اسلامی مستحکم تر می شود.
ایشان با اشاره به سالروز شهادت شهید مدرس و نامگذاری روز مجلس،یادآور شدند: شهید مدرس نه از تهدید می ترسید و نه در رسالت خود کوتاهی می کرد، فردی بود که با تمام توان در مقابل رضا شاه ایستاد و این ایستادگی منجر به شهادت او شد، این شیوه و منش امروزه باید الگوی نمایندگان ما باشد.
آنان همچنین ادامه دادند: مجلس بالاترین نقش را در اداره کشور دارد و انتظار می رود نمایندگان مجلس با توجه به قانون اساسی ما که مفید و راهگشا و کارآمد است، بتوانند مشکلات تورم و بیکاری مردم را مرتفع سازند.
خطیبان جمعه به فرا رسیدن 12 آذر ماه روز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی اشاره کردند و گفتند: قانون اساسی، ولایت فقیه و ایستادگی در مقابل مستکبران از ارکان انقلاب اسلامی محسوب می شوند.
ایشان همچنین از روز دانشجو به عنوان تجدید بیعت با انقلاب و امام و شهدا یاد کردند و افزودند: باید مواظب باشیم روحیه انقلابی و جهادی را از دانشگاه های ما نگیرند.
خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی گزیده ای از خطبه های امامان جمعه برخی مراکز استانی را به شرح ذیل گزارش کرده اند:

**
ساری
نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت: پبروی از ولایت فقیه همواره ضامن پیروزی ما بر دشمنان بوده و خواهد بود.
آیت الله نورالله طبرسی افزود: نمونه این پیروزی را همگان در هشت سال دفاع مقدس دیدند و این درحالی بود که همه قدرت ها از صدام حسین حمایت می کردند و برخی از بزرگان به این نبرد نابرابر لقب جنگ جهانی سوم داده بودند.
خطیب جمعه ساری از وحدت به عنوان اصل و اساس اسلام یاد کرد و افزود: فقدان این اصل مهم در برخی از کشورهای اسلامی موجب تعدی و تجاوز زورگویان و چپاولگران شده است.

**
شهرکرد
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به روز نیروی دریایی گفت: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه از مرزهای آبی کشور دفاع می کند.
حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام به هفتم آذر روز نیروی دریایی اشاره و تاکید کرد: نیروی دریایی یکی از مجموعه های مقتدر، توانمند و برخوردار از تجهیزات فنی قوی و بروز در کشور است. ناوشکن ها و زیردریایی های نیروی دریایی مقتدرانه توان مقابله با دشمن و صیانت از 2 هزار و 200 کیلومتر مرز آبی کشور را دارد.
نکونام ، به مساله شرایط تجاری، صادرات و واردات کشور را از طریق دریا اشاره و تصریح کرد: نیروی دریایی جمهوری اسلامی صیانت، حفاظت و امنیت از این مهم را به خوبی انجام می دهد.
وی یادآور شد: دشمن تلاش بسیاری می کرد تا بتواند از طریق مرزهای آبی و دریا خسارت هایی را به جمهوری اسلامی ایران وارد کند اما همواره با هوشیاری مجموعه نیروی دریایی این توطئه ها خنثی و بی اثر شده است.

**
سمنان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: اکنون در غیبت طولانی امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی محور وحدت هستند و پیروی از رهبری عامل حفظ وحدت و انسجام در کشور است.
آیت‌الله سید محمد شاهچراغی افزود: اسلام دین وحدت و برادری است و راهکار حفظ وحدت در جامعه پیروی از قرآن و اهل بیت(ع) است. مذاکره با آمریکا کارساز نیست و نباید به آمریکا و اسرائیل نزدیک شد. سلطنت با کفر دوام پیدا می کند اما با ظلم و ستم دوام پیدا نخواهد کرد و به زودی آل سعود به سرنوشت حکومت طاغوت و صدام دچار خواهد شد.
شاهچراغی اظهار داشت: مردم در حالی که از گرانی تحت فشار هستند صبوری می کنند و ضرورت دارد قوای سه گانه برای رفع گرانی در کشور تلاش کنند.

**
کرمان
خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه صدای شکستن استخوان های لیبرالیسم به گوش می رسد گفت: حتی در مرکز کشور فرانسه که مروج حقوق بشر بود به اعتراضات، مشت آهنین نشان می دهند و این هشداری برای نسل جوان است که فریب تبلیغات زندگی در خارج از کشور را نخورند.
حجت الاسلام احمد شیخ بهایی با اشاره به تحریم های آمریکا افزود: آمریکا که مدعی پیمان و قانون بود اکنون در راس قانون شکنی قرار گرفته و دوستان خود را تبدیل به دشمن کرده است.
وی با اشاره به اینکه آمریکا ملت ایران را تروریسم خوانده است اظهار داشت: باید از آمریکا و اروپا قطع امید کرد زیرا اگر ما به وعده های دروغین آنها دل نبسته بودیم انرژی هسته ای را همانند موفقیت های دیگر در این کشور به رشد رسانده بودیم.

**
بوشهر
امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به پایین آمدن نرخ ارز، نظارت با دقت بر حوزه تولید و توزیع برای کاهش قیمت کالاها در بازار ضروری است.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: هنگام بالا رفتن نرخ ارز بسیاری از تولید کنندگان داخلی به همین بهانه بدون اینکه محصول آنها مترتب به ارز باشد قیمت کالاهای تولیدی خود را بالا بردند.
وی اضافه کرد: اکنون که نرخ ارز پایین آمده باید قیمت کالاها نیز کاهش یابد اما این درحالی است که کاهش های اخیر صورت گرفته در نرخ ارز تاثیر ملموسی بر کاهش قیمت کالاها و خدمات نداشته است.

**
گرگان
نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با محکوم کردن سخنان ترامپ مبنی بر تروریست خواندن ملت ایران گفت: ما به مردم آمریکا کاری نداریم، اما رژیم آمریکا خود بزرگترین تروریست جهان است.
آیت الله سیدکاظم نورمفیدی افزود: این کشور تازه تاسیس که 239 سال بیشتر از تاسیس و پیدایش آن نمی گذرد، 93 درصد دورانش، معادل 222 سال درگیر جنگ بوده و مستقیم و غیرمستقیم در امورات جنگی دخالت کرده است.
وی عنوان کرد: جنگ ویتنام، بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی، جنگ های امروز عراق، سوریه، افغانستان و حتی کودتای 28 مراد در ایران بخشی از سند جنایات تروریستی آمریکا است.
آیت الله نورمفیدی در ادامه با اشاره به بخشی از مشکلات موجود در کشور اظهار داشت: این مشکلات با همراهی دولت، مجلس، قوه قضائیه، مردم و تولیدکنندگان قابل حل است، اما در این مسیر مسئولین نباید منافع دولت و ملت را فدای منافع و اهداف شخصی و گروهی خود نمایند.

**
ارومیه
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس نماد ملت ایران هستند، گفت: اعضای خانه ملت با تاسی از رفتار آیت الله سیدحسن مدرس، عزت و اقتدار ملت بزرگ ایران را به جهان نشان دهند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی با گرامیداشت 10 آذر /روز مجلس/ افزود: نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی آیینه تمام نمای جامعه عزتمند ایران اسلامی هستند و باید این اقتدار از مجلس شورای اسلامی به همه دنیا نشان داده شود.
وی 16 آذر را نماد استکبار ستیزی عنوان کرد و ادامه داد: مدیران و روسای دانشگاه ها اجازه ندهند 16 آذر به جای استکبار ستیزی به مجلس لهو و لعب تبدیل شود زیرا این خواسته دشمن است. دانشجویان انقلابی باید این سنگر را به نوعی حفظ کنند و اجازه دخالت به دیگران ندهند.

**
زاهدان
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: بزرگترین خطر امروز برای انقلاب و جامعه اسلامی تفرقه و چنددستگی اجتماعی است.
آیت الله عباسعلی سلیمانی اظهار داشت: در کنار دغدغه های مهمی نظیر تهاجم فرهنگی و آشفتگی اقتصادی نشانه گرفتن وحدت و ایجاد تفرقه از سوی دشمنان باید به عنوان مهمترین موضوع مورد توجه باشد.
امام جمعه زاهدان نادیده گرفتن اعتبار و ارزش های مدنی و اجتماعی را از مهمترین موضوعات مورد نظر دشمنان عنوان کرد و افزود: حمله کردن به اعتبارات اجتماعی و از پای درآوردن افراد به خاطر تفکر مذهبی و ملی خطر محسوب می شود.
وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان منادی وحدت در بین کشورهای اسلامی همه ساله میزبان کنفراس وحدت با حضور صدها مسلمان شایسته، فرهیخته و دانشمند صاحبنظر و سیاسیون بنام است تا به دشمنان نشان دهد همه مسلمانان در کنار هم منادی اسلام ناب محمدی هستند.

**
مشهد
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: در شرایط کنونی لازم است مسئولان دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مانند شهید مدرس، موقعیت شناس بوده و بصیرت بیشتری پیدا کنند.
آیت الله سیداحمد علم الهدی افزود: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های خود همواره بر دو نکته تاکید کرده اند، نخست اینکه انقلاب اسلامی که توسط این ملت آغاز شده است، هنوز پایان نیافته و تا تحقق کامل اهداف آن ادامه دارد، دوم اینکه جریان کفر و استکبار به سرکردگی آمریکا همواره علیه ایران است.
وی اظهار داشت: فقط آمریکا دشمن ایران نیست بلکه عوامل و جریان های وابسته به آن نیز با همه وجودشان با ایران دشمنی می کنند لذا اگر عوامل اروپایی وابسته به آمریکا را دشمن ندانیم به منزله عدم موقعیت شناسی ما است.

**
اراک
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: آحاد جامعه باید در فرآیند تولید در تمام بخش های اقتصادی، کشاورزی و خدمات سهیم باشند و به صورت شبانه روزی در راستای آبادانی ایران اسلامی گام بردارند.
«
قربانعلی دری نجف آبادی» افزود: امام جمعه اراک اظهار داشت: مراکز تحقیقاتی، دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان باید فعال تر از گذشته باشند و با مطالعات کاربردی، خوراک تولیدی واحدهای صنعتی، کشاورزی و خدماتی را تامین کنند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: ذخیره ارزی کشور چین بیش از چهار هزار میلیارد دلار ارزیابی می شود و کشوری با این اقتدار و پشتوانه مالی را به هیچ عنوان نمی توان تحت فشار اقتصادی قرار داد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: دانشمندان هسته ای و موشکی ایران اسلامی با کار بسیجی و مدیریت جهادی توانستند ایران را به یکی از قدرت های صلح آمیز هسته ای دنیا تبدیل کنند بنابراین ظرفیت کار و فعالیت در تمام بخش ها وجود دارد که می طلبد دولتمردان با مدیریت جهادی و مردم با روحیه بسیجی در این راستا بیش از پیش تلاش کنند.

**
ایلام
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: ملت بزرگ و انقلابی ایران با تحمل سختی تحریم های ناجوانمردانه ضمن حفظ اقتدار ملی آنرا به شکوه و بالندگی اقتصاد ملی تبدیل می کند.
حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار افزود: این شکست ها ضعف آمریکا در برابر انقلاب اسلامی ایران است و اثرگذاری انقلاب اسلامی در بیداری منطقه بیانگر این مسئله است که شعاع این انقلاب هر لحظه بیش از پیش در عالم فراگیر می شود.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به شرایط سخت مردم در این روزها بیان داشت: این سختی هایی که بر دوش ملت است گذرا است و شیرینی پیروزی مقاومت و استقامت خود را به زودی خواهند چشید.
امام جمعه ایلام، به نقش و جایگاه مهم نمایندگان در مدیریت جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: نمایندگان در مجلس و مهمترین جای کشور هستند اگر این نمایندگان متعهدانه و دلسوزانه عمل کنند وضعیت کشور نباید اینگونه باشد.

**
تبریز
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز مجلس کارآمد و قوی را نه مجلس دولتی و نه ضد دولتی عنوان کرد و گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دور از مرزبندی جناحی و سیاسی حل مشکلات مردم را در اولویت قرار دهند.
حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مدرس و نام گذاری این روز به نام مجلس، اظهار داشت: همان طور که امام راحل (ره) فرمودند مجلس در راس امور و عصاره روح ملت است.
وی اظهارداشت: اگر چه مجلس در امور اجرایی نقش مهمی ندارد، با این حال دستگاه های اجرایی باید قوانین مجلس را عمل کنند و جایگاه مجلس فقط منحصر به قانون گذاری نیست بلکه نظارت بر اجرای قوانین و عملکرد دستگاه ها نیز برعهده مجلس است.
امام جمعه تبریز با اشاره به آرامش نسبی در بازار ارز و طلا؛ نزول قیمت ارز را اتفاق مبارک و امیدوار کننده توصیف کرد و گفت: این اتفاق در شرایطی که دور جدید تحریم های یک جانبه و ظالمانه امریکا آغاز شده و همه منتظر شوک جدید بودند، اقدام مبارکی است.

**
اردبیل
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: مجلس زمانی در راس امور است که نمایندگانی مدرس گونه در آن حضور داشته باشند.
آیت الله سیدحسن عاملی افزود: زندگی نوابغی چون مدرس که جزو پرورش یافتگان تربیت دینی و سیاسیون دین مدار و بزرگانی که سیاست و دیانت را یک حقیقت می دانستند برای امروز ما و نسل جدید درس بزرگی است.
وی اظهار داشت: مدرس یک نماینده آرمانی، الگو و در تراز نظام جمهوری اسلامی است. حریت، اراده، ایمان، تقوا، بساطت، زهد، فاصله نگرفتن از مردم، تیزبینی، صراحت لهجه، شجاعت، جرات، جسارت و بیگانه ستیزی او همه درس های بزرگی است.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل همچنین در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به اظهارات رییس جمهوری آمریکا در خصوص عربستان گفت: ترامپ با تمام معایب وحشتناکی که دارد یک حسن بزرگ دارد و آن اینکه بدون محافظه کاری حرف دل خود را می گوید.

**
اصفهان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: مذاکره و گفت و گو با اروپا حقانیت مواضع ایران را بیش از پیش برای جهانیان ثابت خواهد کرد.باید حرف های خود را به گوش جهانیان برسانیم.
حضرت آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد با انتقاد از کسانی که ادامه هرگونه مذاکره در مورد برجام را قبول ندارند، اظهارداشت: با کسانی که گفت و گو با اروپائیان و طرف های برجام را قبول ندارند، مخالفم و این گفت و گوها باعث شده که امروز از دنیای غرب طلبکار باشیم. هدف جمهوری اسلامی ایران از تصویب برجام و مذاکره با اروپا و آمریکا لغو تحریم ها بود.

**
بوشهر
امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به پایین آمدن نرخ ارز، نظارت با دقت بر حوزه تولید و توزیع برای کاهش قیمت کالاها در بازار ضروری است.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: هنگام بالا رفتن نرخ ارز بسیاری از تولید کنندگان داخلی به همین بهانه بدون اینکه محصول آنها مترتب به ارز باشد قیمت کالاهای تولیدی خود را بالا بردند.
وی اضافه کرد: اکنون که نرخ ارز پایین آمده باید قیمت کالاها نیز کاهش یابد اما این درحالی است که کاهش های اخیر صورت گرفته در نرخ ارز تاثیر ملموسی بر کاهش قیمت کالاها و خدمات نداشته است.هم اکنون علاوه بر مردم کسبه نیز از بالا بودن قیمت ها گلایه مند هستند که این نشان از نبود نظارت در عرصه اقتصاد و یا ناکارآمد بودن نظارت هاست.
امام جمعه بوشهر در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به ضرورت توجه نظام به نیروهای جوان اظهار داشت: باید نیروی جوان، انقلابی، مومن و تحصیل کرده به عنوان نسل نو وارد چرخه تصمیم سازی و مدیریت اجرایی کشور شود.

**
بیرجند
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: مشکلات جامعه به خاطر اجرای قانون عدل به عنوان محور اول قانون اساسی و انقلاب نیست بلکه به دلیل قانون شکنی ها بوده است.
حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی افزود: آیا زمانی که قانون عدل در جامعه پیاده شده است با مشکلی برخورد کرده ایم و با پیروی صحیح از آنچه در گذشته بنیانگذار جمهوری اسلامی و اکنون رهبر معظم انقلاب فرمودند، کی مشکل ایجاد شده است.
وی اظهار داشت: مشکلات کنونی به اسلام، نظام و انقلاب ربطی ندارد که در یک نسخه پزشکی می توان به این مهم دست یافت و همانطور اگر طبق نسخه پزشک عمل نشود مشکلات رفع نخواهد شد در اجرای عدل نیز همین گونه است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در دین اسلام ظلم نیست و همه ظلم و ستم ها مربوط به من و شماست که سبب شده با مشکلات زیادی در جامعه مواجه شویم.

**
بجنورد
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: تنها دلیل گرفتار شدن دنیای اسلام در ذلت و ضعف فاصله گرفتن از ولایت الله است.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی به بیانات رهبری در جمع سران کشورهای اسلامی به مناسبت هفته وحدت اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان در این اجتماع به کشورهایی که دچار غارت شده و مسلمانانی که گرفتار وابستگی به ابرقدرت ها شده اند نصیحت کردند که به ولایت اسلام برگردند.
وی افزود: رهبری به این کشورها تاکید کردند که با رعایت ارزش ها و قرار گرفتن در مسیر اسلام، تحت ولایت امر قرار گیرند زیرا که ولایت آمریکا و طاغوت برای آنان فایده ای ندارد.

**
اهواز
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اعتراضات کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و گروه ملی فولاد ایران گفت: کارگران و مهندسان باید خط قرمز خود را تولید قرار دهند و اجازه ندهند هیچ عاملی در کاهش راندمان تولید اثر داشته باشد.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده افزود: کارگران اعتراضات و مطالبات خود را به شکل منطقی و درست پیگیری کنند و مسئولان باید برای جلوگیری از سوء استفاده دشمن به رفع این مشکلات کمک کنند.
امام جمعه موقت اهواز افزود: کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و گروه ملی صنعتی فولاد ایران در چند هفته اخیر خواستار رسیدگی به مشکلات خود شده اند.
حجت الاسلام حسن زاده با بیان اینکه کنار گذاشتن افراد شایسته بدلیل مسائل جناحی خیانت به کشور و مردم است، گفت: انتظار بر این است که نیروهای شایسته و کارآمد جایگزین بازنشستگان شوند.

**
زنجان
نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه زنجان گفت: تبعیت از فرامین رهبری توطئه های گوناگون دشمنان را خنثی می کند و در این میان در برابر یاوه گویی های آمریکا باید صدای واحد در کشور شنیده شود.
حجت الاسلام علی خاتمی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبری در جمع سفرای کشورهای اسلامی در کنفرانس وحدت اسلامی افزود: ایشان راه نجات منطقه را بیداری اسلامی و تقویت حرکت مقاومت عنوان کردند و فرمودند که این وظیفه متوجه آحاد ملت های مسلمان بخصوص علمای اسلام است.
وی ادامه داد: در این دیدار رهبری تکلیف امروز جهان اسلام را وحدت، یکدلی، همبستگی، کشورهای مسلمانان بیان کردند و ادامه دادند که این مهم به این دلیل است که این کشورها قرآن کریم، اصول اعتقادی مشترک، سنت پیغمبر، قبله واحد، عبادات و اهداف مشترک و در مرتبه دوم دشمن مشترکی دارند.

**
شیراز
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: تمام موفقیت ها و پیشرفت هایی که نظام جمهوری اسلامی طی 40 سال گذشته به دست آورده، در سایه ایستادگی و مقاومت رقم خورده است.
آیت الله لطف الله دژکام افزود: ما مسلمانان برای حل مشکل خود در طول 200 سال گذشته 2 مسیر را در پیش گرفته ایم که یک مسیر آن بود که عده ای می گفتند برای دستیابی به پیشرفت باید با ابرقدرت ها و مستکبران سازش کنیم و یک مسیر هم مسیر مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان و مستکبران بود.
وی گفت : بنابراین شواهد تاریخی و تجربه نشان می دهد که مسیر مقاومت از سازش بهتر بوده و باید همین مسیر را ادامه دهیم تا قدرت ایران اسلامی به گونه ای برای دشمنان واضح و روشن شود که دیگر نتوانند به ما زور بگویند.

**
قزوین
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با بیان اینکه شهید مدرس همواره حامی مردم ضعیف در مجلس بود و وضعیت نامناسب جسمی او هرگز باعث نشد تا در برابر رضاخان زورگو از احقاق حقوق مردم کوتاه بیاید، تاکید کرد: نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیز باید آن شهید والامقام را الگوی خود قرار دهند زیرا آن شهید بزرگوار هرگز در مقابل هیچ ظلمی به ملت، سکوت نکرد.
آیت الله عبدالکریم عابدینی افزود: نمایندگان مجلس باید به خاطر بیکاری و مشکلات معیشتی مردم دلسوزی از خود نشان داده و در ادامه نیز در رفع برخی مشکلات تلاش کنند.
وی اضافه کرد: اگر نماینده مردم در قبال گرانی‌ و مشکلات اقتصادی جامعه از خود واکنش نشان نداده و موضع گیری نکند هیچ سودی به حال مردم ندارد و چه بسا که از میزان اعتماد آنان به نمایندگان نیز کاسته شود.

**
قم
خطیب نماز جمعه قم گفت: مجلس در حفظ آرامش و وفاق ملی درکشور پیشقدم باشد.
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با اشاره به 10 آذر سالگرد شهادت شهید سید حسن مدرس و روز مجلس افزود: شهید مدرس یک انسان نمونه و کمال یافته بود که در مقابل ظلم و استعمار مقابله می نمود و هیچگاه از هدفش عقب نشینی نکرد.
وی گفت: مجلس یک نقش کلیدی و تاثیرگذار در جامعه ما دارد، منتها چند توصیه برادرانه به نمایندگان عزیز دارم، اول این که شما باید ارتباط مستمر خود را با مردم خوب حفظ کنید؛ چون از آنان رای گرفته اید.
آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: شما نمایندگان به اولویتها بپردازید، کشورنیاز به فکر، مطالعه، برنامه ریزی و تصویب قوانین بالنده و سازنده دارد، نسبت به قانون نویسی و قانون گذاری؛ وقت بگذارید و گره گشای مشکلات مردم باشید. مجلس باید از مواضع اصولی که مردم به خاطر انقلاب انجام می دهند، تبعیت کند و نماد پیروی از موکلین شان باشد.
وی به هشدار رهبر معظم انقلاب اسلامی به بعضی از سران کشورهای اسلامی اشاره و بیان کرد: ایشان فرمودند که به ولایت الله برگردید و دست از ولایت طاغوت وآمریکا بردارید. امروز می بینیم که آنها به ولایت استکبار جهانی افتخار می کنند، شدیدترین جنایت ها را انجام می دهند و اربابان شان از آنان حمایت می نمایند.

**
سنندج
امام جمعه سنندج گفت: مسلمانان باید با روحیه بیداری اسلامی در مسیر قرآن و دین قرار گرفته و با وحدت و قدرت اتحاد بر مستکبران از جمله آمریکا و اسراییل غاصب غلبه می کنند.
ماموستا عبدالرحمن خدایی اظهار داشت: از آنجایی که مکر و کینه دشمنان هیچگاه پایانی ندارد بنابراین ضروری است جامعه اسلامی با انسجام و دوری از تفرقه در برابر توطئه های آنان بایستد.
وی با بیان اینکه اتحاد و یکدستی مسلمانان موجب رعب و وحشت دشمنان جهان اسلام می شود، افزود: با تبعیت از دین و دستور پیامبر(ص) و پیروی از توصیه های رهبر بیدار دل انقلاب، می توان از توطئه های شوم شیطان صفتان با موفقیت عبور کرد.
خطیب جمعه سنندج تاکید کرد: نباید فریب جنگ روانی و تبلیغات گسترده دشمنان را خورد بلکه در این شرایط نیاز است با حفظ انسجام و اتحاد، دسیسه های پلید دشمنان ایران اسلامی را نقش بر آب کرده و در راستای پیشرفت کشور گام برداریم.

**
کرمانشاه
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، با اشاره به رهنمودهای امام (ره) در راستای جلوگیری از ورود فرهنگ غربی به کشورمان گفت: ورود فرهنگ اجانب به کشور از جنگ مستقیم مسلحانه به مراتب بدتر و خطرناک تر است لذا باید مواظب ورود الگوهای فرهنگی غرب باشیم.
آیت الله مصطفی علما با اشاره به تاریخ و تمدن هفت هزار ساله ایران افزود: نباید اجازه داد فرهنگ غنی مان با ورود فرهنگ بیگانه تخریب شود ، کشورهایی غربی دلسوز ما نیستند بلکه می خواهند ذهن جوانان ما را تسخیر و بر کشور مسلط شوند.
او در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در باره هدف دشمن از جنگ نرم اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری هدف دشمن از جنگ نرم را دور کردن مردم از فرهنگ مقاومت و جهاد عنوان کردند و بر تلاش برای محافظت از جوانان تاکید داشتند لذا باید با کارهای روانشناسانه و مهربانی های خاصی جوانان را از مضامین فرهنگی غرب محافظت کنیم.

**
یاسوج
امام جمعه موقت یاسوج گفت: استکبار جهانی و به ویژه آمریکا هیچ اقتداری در دنیا ندارد و دلیل اصلی آن گسترش روزافزون بیداری اسلامی بین ملت های مسلمان و آزادیخواه است.
حجت الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم اظهار داشت: یکی دیگر از دلایل این امر نیز برملا شدن چهره ضدبشری نظام سلطه برای مردم کشورهای مختلف جهان است.
امام جمعه موقت یاسوج بیان کرد: لازم است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی با الگو گرفتن از آیت الله مدرس بیش از پیش مقابل زیاده خواهی ها و زورگویی های نظام سلطه بایستند.

**
رشت
نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت با اشاره به دهم و یازدهم آذرماه به عنوان سالروز شهادت شهید مدرس و میرزاکوچک خان جنگلی گفت: این مردان بزرگ دارای ویژگی های مشترک برجسته ای بودند که باید الگو باشد.
آیت الله رسول فلاحتی ایستادگی در مقابل سلطه جهانی را از ویژگی های این دو مرد بزرگ عنوان کرد و افزود: این دو انسان وارسته از جمله انسان هایی بودند که در مقابل سلطه جهانی، خم به ابرو نمی آوردند.
وی تصریح کرد: ملت ایران هم از نمایندگان مطالبه دارند که در مقابل قدرت های جهانی خم به ابرو نیاورند؛ امروز نمایندگان مجلس در مواجهه با سیاست های جهانی باید چنین تفکراتی داشته باشند و در برابر قدرت های ننگین جهانی اینگونه مقاومت کنند.

**
خرم آباد
نماینده ولی فقیه درلرستان با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس گفت: شجاعت و ایستادگی بارزترین ویژگی مدرس بود و اگر مجلس دارای نمایندگانی قوی و شجاع باشد در راس امور خواهد بود.
آیت الله سید احمد میرعمادی با بیان اینکه آیت الله مدرس ویژگی های شخصیتی زیادی داشتند که یکی از مهمترین آنها حمایت از کالای ایرانی بود افزود: مدرس همواره بر حمایت از کالای ایرانی و استفاده از جنس ایرانی تاکید فراوانی داشت و علاقه به کالای ایرانی را در ظاهر زندگی خود حفظ می کرد.
وی با تاکید بر اینکه نمایندگان وظیفه نظارت و قانونگذاری را دارند گفت: نمایندگان باید قانون هایی را به تصویب برسانند که گره گشای مشکلات مردم در این شرایط و تامین کننده منافع مردم باشند.

**
بندرعباس
نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران، افتخار جهان اسلام است و امنیت دریا به دلیل قدرت این نیرو حفظ شده است.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی با اشاره به هفتم آذرماه روز نیروی دریایی افزود: نیروی دریایی ارتش، سپاه و دیگر نیروهای مسلح مظهر ایمان و تخصص هستند و قدرت انکارناپذیر آنها در دریا، هوا و خشکی کوچکترین حرکت را از دشمن گرفته است.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان همچنین با اشاره به مقایسه ایران در زمان چهل سالگی انقلاب گفت: ایران اسلامی قبل از پیروزی انقلاب که در سطله رضاشاه قرار داشت از کوچکترین امکانات از جمله آب، برق، راه دسترسی و آسفالته حتی در تهران بی بهره بود اما اکنون به برکت انقلاب در دورترین روستاهای کشور از جمله بشاگرد از این نعمت ها بهره مند هستند.

**
همدان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: دشمنان نظام اسلامی در پوشش روحانیت با جوسازی در فضای مجازی درصدد تضعیف دین مبین اسلام هستند.
آیت الله غیاث الدین طه محمدی با بیان اینکه دشمن از هر فضایی برای ضربه زدن به این نظام استفاده می کند افزود: تخریب چهره های انقلابی، امامان، زیر سوال بردن تمامی خدمات چهل ساله انقلاب، بزرگنمایی مشکلات از جمله گرانی از دسیسه های دشمن است.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: هزاران سایت و فضای مجازی علیه ایران بسیج شدند بنابراین اگر مردم با آنها همراهی کنند همانند دشمنان می شوند. امکانات رسانه ای دشمنان در فضای مجازی آنقدر زیاد است که مداوم اقدام به بمباران فکری مردم کرده و برخی مواقع مردم نیز به علت نداشتن علم و آگاهی، تحت تاثیر حرف های آنها قرار می گیرند.

**
یزد
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد گفت: در 17 سال اخیر ، 500 هزار نفر قربانی سیاست‌های تروریستی آمریکای جنایتکار در جهان شده‌اند درحالی‌که 250 سال بیشتر از تأسیس این کشور نمی‌گذرد.
آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی افزود: به‌تازگی رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده آمریکا در ادعایی مضحک، ایران را تروریست خواند درحالی‌که به دلیل سیاست‌های نادرست آن‌ها، شهروندان زیادی در کشورهای ویتنام، سوریه ، عراق، یمن و ... به خاک و خون کشیده شدند.
وی افزود: 93 درصد تأسیس 250 ساله ایالات‌متحده آمریکا درگیر جنگ بود و در چند سال اخیر با اجیر کردن تروریست‌ها و هم‌پیمانی با افرادی همچون بن سلمان که به « محمد اره‌ای» معروف شد ،70درصد خانه‌های مردم سوریه خراب شد و درآمد نفت عراق را غارت کرد، آنگاه جمهوری اسلامی ایران را تروریست می‌خواند.