زیردریایی نماد سلاح راهبردی و استراتژیک است

جانشین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:
زیردریایی نماد سلاح راهبردی و استراتژیک است
جانشین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از زیردریایی به‌عنوان نماد سلاح راهبردی و استراتژیک یادکرد و گفت: الحاق دو فروند زیردریایی کلاس غدیر در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی شکل گرفته است.
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سردار سرتیپ پاسدار قاسم تقی‌زاده ظهر امروز در آئین الحاق دو فروند زیردریایی کلاس غدیر در منطقه یکم نداجا، از زیردریایی به‌عنوان نماد یک سلاح راهبردی و استراتژیک یادکرد و اظهارداشت: الحاق دو فروند زیردریایی کلاس غدیر در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی شکل گرفته است.
وی افزود: حضور بسیار شایسته و ممتاز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های بین‌المللی و همچنین مانورهای انجام شده، بیانگر آمادگی کامل و حضوری فعال و توسعه‌یافته نیروی دریایی ارتش و نماد بازدارندگی فعال در عرصه بین‌المللی برای جلوگیری از تهدیدات امروز دشمنان منطقه‌ای و غیرمنطقه‌ای است.
جانشین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح‌کرد: وزارت دفاع در  مدت چهل سال از عمر انقلاب اسلامی ایران موفق شد تکنولوژی‌ها و فناوری‌هایی در حوزه هنر و علم و دانش را به شایستگی به منصه ظهور برساند.
جانشین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: برای ساخت زیردریایی غدیر، حدود 10 دانشگاه، دو موسسه تحقیقاتی و ده‌ها شرکت دانش‌بنیان همکاری داشتند.
تقی‌زاده افزود: در رزم زمینی نیز موفق شدیم آخرین دستاوردهای ممتاز خود را برای مقابله با داعش بکار بگیریم که با موفقیت پشت سرگذاشتیم، در ساخت بهترین سلاح رزم زمینی در ابعاد موشک‌های ضدزره و موشک‌های مختلف تاکتیکی و انفرادی به شایستگی جزء سه کشور برتر دنیا در ساخت سلاح‌های حوزه زمینی دست یافته‌ایم.
وی گفت: در عرصه هوایی نیز خط تولید هواپیمای جنگنده رزمی کوثر راه اندازی شده و در تلاشیم تا تکنولوژی برتر و بالاتری را در عرصه هوایی داشته باشیم.
تقی‌زاده تاکیدکرد: ایران اسلامی هرگز آغازکننده هیچ جنگی نبوده و نخواهد بود اما چنانچه تهدیدی هرچند کوچک، از سوی کسانی که فکر برخورد با جمهوری اسلامی ایران را در سر دارند با تکنولوژی‌هایی که طبقه‌بندی و رسانه‌ای شده است، برخورد خواهیم کرد.