امتیاز فرانسه به عراق برای نگه داری از تروریست های فرانسوی

 امتیاز فرانسه به عراق برای نگه داری از تروریست های فرانسوی  13 اردیبهشت-98
تهران - ایرنا - یک روزنامه فرانسوی پنجشنبه شب فاش کرد که فرانسه در برابر تعهد عراق برای نگه داشتن تروریست های فرانسوی، تجهیزات و ابزار نظامی در اختیار دولت بغداد قرار می دهد.
به گزارش ایرنا، روزنامه «لوفیگارو» چاپ فرانسه در این باره نوشت: این موضوع در چارچوب تلاش های پاریس برای ایجاد نوعی توازن در عراق به سود خود نسبت به نظامیان خارجی دیگر کشورها انجام می شود.
این اقدام فرانسه، به دنبال اتمام ماموریت نیروهای ویژه فرانسوی در سوریه و خروج نیروهای آمریکایی از این کشور انجام می شود.
یک کارشناس حقوقی به لوفیگارو گفت: تاکنون تایید نشده است که تروریست های فرانسوی جنایت هایی در عراق و علیه شهروندان این کشور انجام داده باشند، و این امر سؤالات زیادی را در خصوص این معامله پاریس مطرح می کند.
لوفیگارو به نوع تجهیزاتی که قرار است دولت فرانسه، عراق را به آن تجهیز کند، هیچ اشاره ای نکرده است.
عراق برای مدیریت پرونده تروریست های غربی که در خاکش حضور دارند، مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون دلار درخواست کرده بود.
دولت عراق همچنین به صورت رسمی 14 تروریست فرانسوی را تحویل گرفت و پیش بینی می شود که شمار دیگری از این نیروها را تحویل بگیرد.
منابع آگاه در دستگاه اطلاعات عراق اسفندماه گذشته از بازداشت شماری از سرکرده های فرانسوی داعش در خاک سوریه و انتقال آنها به عراق خبر داده بودند.
براساس گزارش مقام های عراقی، این افراد 13 تن بودند که شامل یک فرانسوی تبار، 11 فرانسوی عرب تبار و یک تونسی مقیم فرانسه می شدند.
کشورهای غربی در آغاز بحران سوریه و عراق، شمار زیادی از تروریست ها‌ که در گروهک داعش عضویت داشتند، برای جنگ به این دو کشور فرستادند و خسارت های مالی و جانی جبران ناپذیری به کشورهای منطقه وارد کردند.
حال که جنگ در سوریه رو به پایان است و عراق آرام شده است، بازگشت این تروریست ها به قاره سبز به کابوسی برای رهبران اروپایی تبدیل شده است، طوری که این کشورها حاضر به پذیرش این افراد نیستند، زیرا به باور آنها، ممکن است اقدامات تروریستی در سوریه، در اروپا تکرار شود.