نامه اعتراضی کارکنان شرکت نفت و گاز به رئیس جمهور

نامه اعتراضی کارکنان شرکت نفت و گاز به رئیس جمهور/ آقای روحانی مانع انتقال شرکت شوید   11 اردیبهشت -98
دست عوامل قرارگاه خاتم پاسداران درپشت پرده این نامه اععراضی درکار است چون پاسداران  معترض اند چرا این شرکت به قرارگاه خاتم پاسداران واگذار نشده است.
پرسنل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب در نامه‌ای سرگشاده اعتراض خود را به رئیس جمهور در خصوص انتقال مرکزیت این شرکت از کرمانشاه به ایلام اعلام کردند و از وی خواستار لغو این انتقال شدند.
نامه اعتراضی کارکنان شرکت نفت و گاز به رئیس جمهور/ آقای روحانی مانع انتقال شرکت شوید
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، بعد از واگذاری پالایشگاه کرمانشاه؛ ستاد شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب (واقع در بلوار زن کرمانشاه) که زیرمجموعه شرکت ملی نفت بوده، با لابی‌گری و پیگیری نمایندگان ایلام و از طرفی بی‌توجهی نمایندگان و مسؤولان کرمانشاهی، در حال انتقال به شهر ایلام است.
براساس این گزارش، وظیفه این شرکت بهره‌برداری از میادین نفت و گاز غرب کشور است و نفت پالایشگاه کرمانشاه از میادین این شرکت تامین می‌شود.
میادین نفت و گاز این شرکت در استان‌های کرمانشاه، ایلام و لرستان واقع بوده و همچنین در آینده از میادین دیگر استان همچون کردستان بهره‌برداری انجام می‌شود.
این شرکت در سال 1379 به دلیل موقعیت استراتژیک کرمانشاه در غرب کشور در شهر کرمانشاه تاسیس شده است و حال پرسنل این ستاد که کرمانشاهی هشتند با این اقدام دچار سردرگمی شده‌اند، لذا در نامه‌‌ای سرگشاده اعتراض خود را به انتقال شرکت بهره‌برداری میادین نفت‌وگاز غرب  از کرمانشاه به ایلام به وزیرنفت و مقامات استانی اعلام کردند.
با این وجود زمزمه‌هایی در خصوص انتقال آن از کرمانشاه مطرح شده که موجب نگرانی بسیاری از کارکنان این شرکت و البته فعالین اقتصادی استان شده شده است. از این رو جمعی از کارکنان شرکت نفت و گاز غرب با ارسال نامه‌ای به ریاست جمهوری اعتراض خود را نسبت به جابه‌جایی این شرکت به استان دیگر اعلام داشتند. نامه پرسنل شرکت به شرح ذیل است:
بسمه تعالی
 
جناب آقای حجت الاسلام دکتر حسن روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
 
با سلام 
احتراماً به استحضار می رساند شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب تابعی شرکت نفت و گاز غرب تابعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با مرکزیت اساسنامه‌ای شهر کرمانشاه و با هدف بهره برداری از مخازن نفت و گاز در محدوده غرب کشور در سال 1377 تاسیس و در مناطق نفتی و گازی استان‌های کرمانشاه ایلام، لرستان و شمال خوزستان به عنوان مخازن فعال شروع به کار نموده است و در برنامه های آتی این شرکت توسعه میادین و مخازن شناسایی شده و در استان‌های زنجان، کردستان، آذربایجان و سایر مخازن استان کرمانشاه دیده شده است.
 متاسفانه به دلایل صرفاً غیرفنی و بدون هیچ گونه توجیه کارشناسی و علمی و یا اقتصادی تنها به واسطه فشار نمایندگان استان ایلام که یکی از مراکز بهره برداری از چند مخزن نفتی و گازی این شرکت محسوب می گردد در تاریخ 4 /2 /98 با تغییر چارت سازمانی شرکت مجموعه های مدیریت عملیات و ایمنی بهداشت و محیط زیست  ‌HSA از واحدهای کد سازمانی 304 کرمانشاه به کد سازمانی 630 ایلام تبدیل و با این اقدام بیست و یک سمت مدیریت عملیات و 93 ایمنی و بهداشت و محیط زیست رسمی و حدود 70 نفر از نیروهای مدت موقت و پیمانکاری شخص ثالث لازم است به شهر ایلام منتقل گردد. این انتقال از تاریخ امضای صورت چارتری سازمانی 10/21/ 97 در سیستم یکپارچه شرکت ملی نفت تغذیه گردیده است
 تغییرات ذکر شده مشکلات عدیده اشتغال در استان که رتبه نخست بیکاری در کشور را داراست و همچنین نارضایتی و بی انگیزگی نفرات متخصص شاغل عدم برنامه ریزی و پیش‌بینی‌های لازم استقرار تجهیزات و امکانات کار و همچنین تفکیک غیر مرسوم مدیریت عملیات تحت عنوان معاونت عملیات بر خلاف تمامی ساختارهای موجود در شرکتهای بهره برداری و مشکلات ناشی از این جداسازی یک بار را به این شرکت تحمیل و موجب ایجاد موج نارضایتی و اعتراض در تمامی شاغلین این شرکت در ستاد و مناطق عملیاتی گردیده است، بدیهی است در صورت اصرار به اجرای چارت تصویب شده بر خلاف اساسنامه و در شرایط فعلی حساس کشور می تواند منجر به ایجاد تنش در فضای حقیقی و مجازی در سطح استان و کشور گردد.
 امیدواریم که یادمان نرفته باشد که مقام معظم رهبری در سفر پر خیر و برکت خود به کرمانشاه در سال 90 با حیرت تاسف عمیق خود را بیان داشتند که چرا شهر همیشه در صحنه هولناک هشت سال دفاع مقدس این چنین بی بضاعت است و هیچ پیشرفتی نسبت به سفر 30 سال گذشته نداشته است، آیا این چنین تصمیمات نابخردانه‌ای که حاصل فشارهای سیاسی و بی انصافانه نمایندگان ایلام است خود دلیل دیگری بر چهره تکیده و زخم خورده دیار خسته کرمانشاه نیست؟ آیا آن جمله گهربار مقام معظم رهبری که در گوشه گوشه شهر ما خودنمایی می‌کند را از یاد برده اید که کرمانشاه سینه ستبر و زیبای ایران اسلامی است؟ حال چه کسی پاسخگوی تلخ نمودن کام مردم ولایتمدار کرمانشاه است؟ همان کسانی که بی محابا ها تیشه ظلم و بیداد را بر سینه ستبر کرمانشاه می زنند و این سینه ستبر را ماوای بدبختی‌ها و ناکامی‌ها می‌خواند و می‌دانند؟
 هیهات که تن به چنین ذلتی در شان و شوکت کرمانشاه و کرمانشاهی نیست پس خاضعانه تقاضامندیم که اندیشمندان با چرخش ذاتی با چرخش یک قلم بر تبعات شوم این تصمیم ظالمانه خط بطلان کشیده که نه تنها صحه ای است بر حمایت مقام معظم رهبری بر کرمانشاه بی بضاعت و مردم غیور کرمانشاه که مانع اجابت نمودن دستور خدای حی و حاضر بر ستاندن  داد مظلوم است.
خواهشمندیم با مدیریت اعتدالی و مدبرانه  خویش دستور بازنگری در چارت سازمانی این شرکت و ادامه فعالیت مطابق روال ۲۰ ساله قبلی را مبذول فرمایید 
کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب