امام جمعه مشهد: مشکل امروز کشور عدم توجه مسؤولان به‌ظرفیت جوانان است

امام جمعه مشهد: مشکل امروز کشور عدم توجه مسؤولان به‌ظرفیت جوانان است13 اردیبهشت – 98
 اینهمه جوانان درجبهه های جنگ خانمانسوز 8 ساله ایران و عراق  و سپس با اعزام به سوریه و... کشته شدند . یا به اعتیاد کشانیده اند. یااینکه وادار به ترک کشور شده اند .یاازسوی طرح های سرکوبگرانه  نیروی انتظامی مورد ضرب و شتم قرار می گیرند و بازداشت و مورد شکنجه  و بعداعدام می شوند .چگونه علم الهدای دهان گشاد چشم بصیرت دیدن نداشته  که  انتقاد کرده  مسئولان به جوانان توجهی نمی کنند؟
امام جمعه مشهد گفت: مشکل امروز ما عدم توجه دستگاه‌های مدیریتی به‌ظرفیت‌های جوانان است، متاسفانه دستگاه‌های مدیریتی به‌این ظرفیت‌ها توجه ندارند.
امام جمعه مشهد: مشکل امروز کشور عدم توجه مسؤولان به‌ظرفیت جوانان است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه گفت: وعده‌های ذات مقدس پروردگار بر دو قسم است، یک سلسله از وعده‌های الهی مربوط به دنیا و زندگانی فردی و اجتماعی ما در همین جهان است و بخش عمده وعده‌های خدا مربوط به آخرت است.
امام جمعه مشهد افزود: یک عده‌ای چنین می‌پندارند که خدا به‌دنیای انسان‌ها کاری ندارد و پروردگار تمام عکس‌العمل‌ها و برخورد با انسان‌ها در برابر اعمال و یا اساسا عنایت و اثرگذاری مشیت پروردگار در زندگی بشر مربوط به آخرت است، این گونه نیست، خدا «رب» است، «رب» یعنی مدیر، ربوبیت خدا شامل دنیا و آخرت می‌شود.
وی ادامه داد: ذات مقدس پرودگار در دنیا ما را مدیریت می‌کند و در آخرت نیز مدیریت می‌کند، انسان دو وجود و دو هستی ندارد و دارای یک زندگی است.
آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: این زندگی دو مرحله دارد یک مرحله گذار در عرصه 70، 80 و یا 90 ساله این دنیا و یک مرحله ثبات از مرگ به بعد در آخرت دارد که مدیریت هر دو مرحله زندگی انسان مربوط به ذات مقدس پرودگار است.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: تحقق یاری انبیا توسط خداوند، مستلزم فرآیند است، این فرآیند از یک نقطه آغاز تا به‌تحقق نصرت ختم می‌شود.
وی با اشاره به‌اینکه این فرآیند از مقاومت انبیا آغاز می‌شود تا اینکه به‌نصرت ختم شود، عنوان کرد: چنانچه صبر انبیا و مقاومت دینداران در مقابله با دشمن نباشد، نصرت خداوند هم نخواهد آمد.
آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: ما برای انقلاب ادعای دفاع از دین و حرکت برای خداوند و توسعه ارزش‌های دینی و حاکمیت دینی در سراسر جهان کردیم و از تبار اولیا خداوند شدیم، بنابراین باید مقاومت کنیم.
امام جمعه مشهد تاکید کرد: ماه مبارک رمضان ماه مانور مقاومت در راه خداوند و ایستادن برای تامین رضای حق است.
وی با اشاره به‌اینکه ماه مبارک رمضان دو جهت دارد، خاطرنشان کرد: یک جهت به‌رحمت خداوند و جهت دوم به‌مانور مقاومت در مسیر حرکت برای ‌خدمتگذاری به‌خداوند باز می‌شود.
آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: وقتی دنیای استکبار مشاهده می‌کند مسلمانان برای کسب رضایت خداوند گرسنگی و دیگر مسائل را تحمل می‌کنند با خود خواهند گفت این‌ها لشکری مقاوم هستند که با تحریم اقتصادی، تهاجم سیاسی و جنگیدین، خسته نمی‌شوند.
امروز روز مطالبه از معلمان است
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه دوم نماز جمعه گفت: این هفته دارای دو مناسبت روز کارگر و معلم است.
وی با اشاره به‌اینکه رهبری تاکید دارند که در مقابل فعالیت دشمنان باید آرایش جنگی بگیریم، بیان کرد: این فرمایش رهبری یک توصیه و سفارش نیست، بلکه یک فرمان عمومی است که هم شامل دولت و هم شامل تک تک مردم می‌شود.
صف مقدم جبهه مقابله با دشمن کارگران و معلمان هستند
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به‌اینکه صف مقدم این آرایش باید کارگران و معلمان باشند، تصریح کرد: معلمان بدانند در طول گذشت 40 سال از انقلاب، هر ساله در روز معلم، مورد تکریم قرار می‌گرفتند، اما امسال معلمان باید بدانند که از این پس باید از آنان در این روز مطالبه شود.
معلمان مدیون این انقلاب هستند
امام جمعه مشهد خطاب به‌معلمان گفت: شما مولود و پرورش یافته این انقلاب و مدیون این انقلاب هستید.
وی با تاکید بر اینکه معلمان باید نسل سپرده شده به‌آنان را قوی‌تر از خود تربیت کنند، بیان کرد: آمریکا و انگلیس که علیه ما آرایش جنگی گرفته‌اند، برای مقابله با ما از نیروهای نظامی استفاده نمی‌کنند، بلکه از نیروهای داخلی خودمان بهره خواهند گرفت.
آیت‌الله علم‌الهدی بر مسئله تعلیم و تربیت تاکید و تصریح کرد: آیا معلمان می‌خواهند برای آمریکا و انگلیس نیرو تربیت کنند یا نیرویی علیه آنان تحویل جامعه دهند؟
عضو مجلس خبرگان رهبری معلمان را عنصری مؤثر در تربیت دانش‌آموزان دانست و خطاب به‌معلمان تصریح کرد: امسال سال اول گام دوم انقلاب است و روز معلم روز مطالبه از معلمان است، بنابراین مطابق توانی که دارید اسلام از شما مطالبه دارد.
کارگران پیش‌آهنگ جنگ اقتصادی هستند
وی در ادامه به‌کارگران اشاره کرد و گفت: امروز جنگ دشمن در عرصه اقتصادی آغاز شد و کارگران پیش‌آهنگ این جنگ هستند.
آیت‌الله علم ‌الهدی با اشاره به‌اینکه امروز روزی است که باید در خصوص نقش مجاهده کارگر در میدان جنگ صحبت کرد، افزود: 4 هزار و 300 جوان تحصیلکرده بین 20 تا 35 سال در مقاطع مختلف تحصیلی در پارک علم و فناوری حضور دارند که مشغول خدمت هستند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به‌خدماتی که این نیروها در پارس جنوبی انجام داده‌اند اشاره و عنوان کرد: مشکل امروز ما عدم توجه دستگاه‌های مدیریتی به‌ظرفیت‌های جوانان است، متاسفانه دستگاه‌های مدیریتی به‌این ظرفیت‌ها توجه ندارند.
وی گرفتن آرایش جنگی را یک فرمان عمومی خواند و اظهار کرد: چرا برخی از مدیران همه چیز را در دورن غرب می‌بینند، آیا مدیران از ظرفیت‌های درون کشور آگاهی دارند؟!