دولت در کنترل فضای مجازی ضعیف عمل کرد/ پیمان‌شکنی در آمریکا ریشه دوانده است

دولت در کنترل فضای مجازی ضعیف عمل کرد/ پیمان‌شکنی در آمریکا ریشه دوانده است13 اردیبهشت – 98
این گونه هجویات سرهم بندی می شود که  آخوندهای جیره  خوار تحمل نمی شود  .برا ی اینکه  هیچکدام از آخوندهای امام جمعه 4 کلام حرف حسابی بلدنیست تابگوید.
امام جمعه دماوند با بیان اینکه دولت در کنترل فضای مجازی ضعیف عمل کرد، گفت: پیمان‌شکنی در دولت آمریکا ریشه دوانده است.
دولت در کنترل فضای مجازی ضعیف عمل کرد/ پیمان‌شکنی در آمریکا ریشه دوانده است
به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح‌دماوندی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته، با اشاره به روزهای پایانی ماه شعبان اظهار کرد: امام رضا (ع) خطاب به اباصلت هروی در خصوص آخرین روزهای ماه شعبان، بر دعا، استغفار، تلاوت قرآن، توبه از گناهان، ادای دین، بیرون کردن کینه از دل، ترک گناه و توکل بر خدا تأکید داشتند.
وی افزود: امام صادق(ع) نیز فرمودند «هر کس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگیرد و آن را به ماه رمضان وصل کند، خداوند ثواب روزه دو ماه پی‌درپی را برایش محسوب می‌کند»؛ طبق تقویم رسمی، روز دوشنبه نخستین روز ماه مبارک رمضان، است؛ ماه پر برکت، آمرزش، رحمت، توبه، بازگشت به سوی خدا و قرائت قرآن.
فتاح دماوندی اضافه کرد: پیامبر اکرم(ص) در خطبه شعبانیه می‌فرماید: درهای بهشت در این ماه باز است، از خدا درخواست کنید که آن را بر روی شما نبندد، درهای جهنم نیز بسته است و از خدا بخواهید که آن را بر روی شما نگشاید.
وی‌بیان کرد: امیرالمؤمنین(ع) از رسول اکرم(ص) در خصوص ارزشمندترین عمل در ماه مبارک رمضان سؤال کردند و ایشان در پاسخ فرمود «ارجمندترین عمل در این ماه آن است که انسان از آنچه که خداوند حرام کرده دوری جوید».
امام جمعه دماوند با اشاره به وجوب حفظ حرمت ماه مبارک رمضان تصریح کرد: امیدواریم که خداوند در این ماه توفیق عبادت، روزه‌داری و رسیدگی به نیازمندان را به ما عنایت کند؛ کسانی هم که به دلایل شرعی نمی‌توانند روزه بگیرند، باید حرمت این ماه را حفظ کرده و از روزه‌خواری در ملأعام خودداری کنند.
* لزوم تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات دماوند
فتاح دماوندی تأکید کرد: همچنین ما باید در این ایام به فکر سیل‌زدگانی باشیم که نیاز به کمک‌های خیرخواهانه ما دارند و باید کمک‌ها را از طریق مراجع ذی‌صلاح به دست آنها برسانیم؛ یکی از نهادهای تأثیرگذار در این خصوص، جمعیت هلال احمر است.
وی عنوان کرد: زحمات اعضای هلال احمر ستودنی است، چراکه هنگام زلزله، سیل و بلایای طبیعی پیش‌قدم هستند، از این رو پیشاپیش روز جهانی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر را تبریک می‌گوییم و از زحمات آنها تشکر می‌کنیم.
امام جمعه دماوند اظهار داشت: ما از مسؤولان کشوری و استانی هلال احمر درخواست داریم که پایگاه‌های امداد و نجات این شهرستان را در راستای خدمت‌رسانی بیشتر به مسافران و آمادگی در شرایط بحرانی تجهیز کرده و دماوند را به کمربند امن شرق استان تهران تبدیل کنند.
فتاح‌دماوندی ادامه داد: دماوند به جهت زلزله‌خیز و سیل‌خیز بودن، نیاز به امکانات امداد و نجات بیشتری دارد تا بتواند به آسیب‌دیدگان کمک کند.
*پیمان‌شکنی در دولت آمریکا ریشه دوانده است
وی همچنین اشاره‌ای به سالروز صدور فرمان اجرایی دولت آمریکا در تحریم اقتصادی در سال 1374 و 18 اردیبهشت سال 97، به عنوان سالروز خروج آمریکا از برجام داشت و گفت: پیمان‌شکنی در دولت آمریکا ریشه دوانده است و بدعهدترین رئیس جمهور آن هم ترامپ است.
امام جمعه دماوند اضافه کرد: خروج ترامپ از پیمان‌های بین‌المللی، نظام بین‌الملل را تهدید کرده؛ ترامپ کسی است که از پیمان تجاری اقیانوس آرام خارج و از یونسکو نیز به خاطر حمایت از صهیونیست خارج شد.
فتاح دماوندی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران باید از تجربه برجام درس بگیرد، چرا که آمریکا قابل اعتماد و تعامل نیست و نتیجه انعطاف در مقابل دشمن، زیاده‌خواهی است؛ اروپا، آمریکا را رها نخواهد کرد و ما باید به تعاملات منطقه‌ای و توان داخلی بیشتر تکیه کنیم.
وی تصریح کرد: از دشمن توقعی غیر از دشمنی‌ کردن نیست، این ما هستیم که باید تدبیر بهتری بیاندیشیم.
امام جمعه دماوند عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب، راهکار اقتصاد مقاومتی، رونق تولید، حمایت از کار و کارگر و کالای ایرانی را مطرح کردند، اکنون دولت و مردم باید برای تحقق شعار سال، دست به دست دهند.
*لزوم برطرف کردن موانع تولید
فتاح‌دماوندی بیان کرد: ما موقعیت جغرافیایی و ژئوفیزیکی ویژه‌ای داریم و به بازارهای گسترده و پرجمعیت منطقه دسترسی داریم، منابع فراوان انرژی و نیروهای متخصص آماده به کار داریم، پس باید موانع تولید را برطرف کنیم.
وی اضافه کرد: یکی از موانع تولید، سودآور بودن بازارهای موازی مثل مسکن، ملک، سکه و ارز است، موانع دیگر در این خصوص، وجود کالاهای قاچاق، وارداتی که به تولید آسیب می‌زند، کیفیت پایین برخی از کالاهای داخلی، بی‌ثباتی سیاست‌ها و قوانین  و رویه‌های اجرایی ناظر بر کسب و کار است.
امام جمعه دماوند از کمبود نقدینگی برای تولید، سرگردانی نقدینگی در فضاهای غیر مفید، موانع در فرآیند اداری و اخذ مجوزهای کسب و کار، فساد و سوء‌استفاده برخی از افراد از موقعیت‌های اداری، مشکلات تأمین مالی از بانک‌ها و مالیات‌ها به عنوان دیگر موانع تولید نام برد.
فتاح‌دماوندی برای رفع این موانع تصریح کرد: در این زمینه ترویج مدیریت جهادی و انقلابی، راهبردی‌سازی بهبود فضای کسب و کار، برنامه‌ریزی برای صادرات، فعال‌سازی بخش خصوصی، تجاری‌سازی علم، تقویت و اصلاح نظام بانکی و مبارزه با قاچاق کالا ضروری است.
وی اظهار کرد: امیدواریم که با همت مسئولان در شهرستان دماوند، تغییر محسوسی در بهبود فضای کسب و کار و رونق تولید رخ دهد و هر هفته شاهد حل مشکلات باشیم.
امام جمعه دماوند تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان و فرهنگیان به مواردی از جمله انتقاد از سند 2030 پرداختند، اما چرا برخی از مسؤولان غرب‌زده ما به دنبال اجرای بی‌سر و صدای این سند هستند؟
*دولت در کنترل فضای مجازی ضعیف عمل کرده است
فتاح دماوندی ادامه داد: سند 2030 با سندهای بالادستی کشور تضادهای بسیاری دارد، این سند در برخی از موارد با اعتقادات، اخلاق و احکام اسلامی در تعارض است، چون مبنای آن، تفکر لیبرالیستی است.
وی عنوان کرد: دشمنان ما امروز از طریق فشارهای سیاسی و فضای مجازی در صدد ضربه زدن به نظام اسلامی ما هستند و متأسفانه دولت در کنترل فضای مجازی، ضعیف عمل کرده است.
امام جمعه دماوند گفت: آخرین سوءاستفاده دشمن از رها بودن شبکه‌های اجتماعی در کشور، ترور طلبه همدانی بود؛ متأسفانه در فضای مجازی، سلاح خرید و فروش می‌شود که منجر به شهادت روحانی همدانی ما می‌گردد.
فتاح دماوندی تصریح کرد: بسیاری از مشکلات کشور با مدیریت صحیح داخلی برطرف می‌شود و به تحریم ربطی ندارد.
* تکریم معلم و کارگر، نماد پیوند علم و عمل است
وی بیان کرد: همچنین رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران صنایع مختلف کشور تأکید داشتند که مسؤولان، سیاست‌سازان و مجریان آن باید قدر جامعه کارگری را بدانند و به مسائل اساسی آنها اعم از امنیت شغلی، احترام و دستمزد کارگران توجه داشته باشد.
امام جمعه دماوند عنوان کرد: تکریم معلم و کارگر، نماد پیوند علم و عمل است، اگر جامعه علمی، عملی، صنعتی و کشاورزی ما به هم متصل شوند، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.