گزیده ها 3 تیر - 98


گزیده ها 3 تیر - 98
رئیس بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) شیراز گفت: یک نفر در شیراز به دلیل مصرف مشروبات الکلی دست‌ساز هر دو چشم خود را از دست داد.
به گزارش فارس، رامین افشاری اظهار داشت: فردی به بیمارستان حضرت علی‌اصغر(ع) شیراز به دلیل مصرف مشروبات الکلی دست ساز مراجعه کرد که متاسفانه به دلیل مراجعه دیر هنگام، شخص دچار نابینایی شد.
وی با بیان اینکه این فرد 47 ساله، متاهل و دارای دو فرزند است، افزود: هم‌اکنون وی در بخش این بیمارستان بستری و دیالیز شده است.
افشاری با اشاره به اینکه ظرف دو هفته گذشته تا کنون 9 نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی به این مرکز درمانی مراجعه کردند، تاکید کرد: بیماران مسموم، لازم است بدون فوت وقت به اورژانس‌های بیمارستانی یا اورژانس مسمومیت برای انجام اقدامات درمانی تخصصی مراجعه کند.
رئیس بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) شیراز تصریح کرد: انعکاس و اطلاع‌رسانی این اخبار توسط رسانه‌ها موجب می‌شود افراد دیگری به سمت مصرف نوشیدنی‌های الکلی نروند و از عوارض آن اطلاع یابند.
وی با تصریح بر اینکه مصرف مشروبات الکلی دست ساز عوارض جبران ناپذیری دارد، اضافه کرد: مسمومیت با مشروبات الکلی دست ساز با علائمی مانند کاهش سطح هوشیاری، بدحالی، تهوع، استفراغ و گاهی تشنج همراه است و در صورت عدم درمان به موقع، احتمال آسیب شدید کلیه‌ها، از دست رفتن کامل بینایی به دلیل آسیب به قرنیه و عصب چشم، وجود دارد.
مرد جوان که با شکایت زن همسایه مبنی بر تعرض به وی محاکمه شده بود، با حکم قضات به 99 ضربه تازیانه و یک سال تبعید و 120 ساعت کار رایگان در امور خدمات شهری محکوم شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این ماجرا یک سال پیش به‌دنبال شکایت زن جوانی که مدعی بود مرد همسایه با ورود به خانه‌اش به او تعرض کرده است شروع شد.
با دستگیری سیامک به دستور قاضی پرونده و برای روشن شدن ادعای زن 35 ساله پرونده به پزشکی قانونی فرستاده شد. اما در گزارش پزشکی قانونی با توجه به اینکه آثار تعرض از بین رفته بود و هیچ ادله قانونی برای اثبات ادعای زن جوان در دادگاه وجود نداشت سرانجام این پرونده روی میز شعبه هشتم دادگاه کیفری به ریاست قاضی رحمانیان قرار گرفت.
در آغاز جلسه شاکی پرونده که مینا نام داشت به قضات گفت: این مرد همسایه طبقه بالایی ما بود و مدام مزاحمم می‌شد، اما من از ترس شوهرم به او حرفی نزدم تا اینکه روز حادثه همسرم ساعت شش صبح به محل کارش رفت و من تنها در اتاق خوابیده بودم که ناگهان مرد همسایه وارد خانه‌ام شد و به من تعرض کرد. سپس متهم پای میز محاکمه ایستاد و درحالی که اتهام‌اش را قبول نداشت، گفت: من قبول دارم که با این خانم رابطه داشتم، اما به درخواست خودش بوده است. او از من پول می‌گرفت تا اینکه سر موضوع پول با من اختلاف پیدا کرد و حالا از من شکایت کرده است.
قضات دادگاه پس از بررسی پرونده و شنیدن اظهارات طرفین، مرد همسایه را به اتهام رابطه نامشروع به 99 ضربه شلاق و یک سال تبعید و یکصدو بیست ساعت کار در خدمات شهری به صورت رایگان محکوم کردند. این حکم با تایید قضات دیوان عالی روبه‌رو شد.
دادستان مرکز استان گلستان در جمع روحانیون شیعه و سنی از تشدید برخورد با تولیدکنندگان و عرضه کنندگان مشروبات الکلی در استان خبر داد.
به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری گلستان، سیدرضا سیدحسینی، گفت: تعداد زیادی از کارگاه‌های تولید و توزیع مشروبات الکلی در استان شناسایی و برخورد شد همچنین یک هتل معروف در استان نیز که مشروب سرو می‌کرد به مدت 40 روز پلمب شد.
سیدحسینی به موضوع سگگردانی هم اشاره کرد و افزود: نخستین استانی بودیم که نسبت به جلوگیری از سگگردانی به علت تهدید علیه بهداشت عمومی اقدام کردیم.
وی بر حمایت دادستانی از آمران معروف هم تاکید کرد و گفت: افرادی که تذکر لسانی می‌دهند باید در جامعه افزایش یابد و در مسیرهایی مثل ناهارخوران و الگندره حضور این گونه افراد نیاز است.
دادستان مرکز استان گلستان با بیان اینکه در قانون حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر وجود دارد، افزود: به گروه‌های داوطلب برای تذکر لسانی آموزش‌های لازم داده شده است.
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ماندگاری هوای گرم در کشور از وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در چهار استان کشور خبر داد.
احد وظیفه در گفت‌و‌گویی،اظهارکرد: تا روز چهارشنبه (5 تیر) در غالب مناطق کشور جوی پایدار همراه با ماندگاری توده هوای گرم پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه داد: روز پنجشنبه (6 تیر) با عبور سامانه ضعیف بارشی در شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، سواحل غربی دریای خزر و ارتفاعات شمالی البرز بارش پراکنده، گاهی با رعد و برق رخ می‌دهد.
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این که تا آخر هفته در شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید منجر به خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود، تصریح کرد: در همین مدت با توجه به افزایش سرعت وزش باد به تناوب در جنوب سمنان، شمال و شرق اصفهان، غرب و جنوب تهران نیز رخداد گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.
وظیفه در ادامه درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران امروز (3 تیر) صاف، همراه با وزش باد با حداقل دمای 23 درجه سانتیگراد و حداکثر دمای 38 درجه سانتیگراد و روز سه شنبه (4 تیر) صاف، گاهی وزش باد با حداقل دمای 23 درجه سانتیگراد و حداکثر دمای 39 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
به گفته وی گرمترین شهر کشور طی امروز اهواز، با حداکثر دمای 47 درجه سانتیگراد است.
چهارشنبه در خوزستان به دلیل گرمای شدید تعطیل اعلام شد
به علت گرمای شدید، دستگاه‌های دولتی استان خوزستان روز چهارشنبه تعطیل اعلام شدند.
به گزارش مهر، به دلیل افزایش دمای هوا در استان خوزستان، ادارات و بانک‌های این استان با دستور استاندار خوزستان روز چهاررشنبه پنجم تیر ماه تعطیل شد.
امتحانات دانشجویان در روز سه شنبه و چهارشنبه دایر هستند.
هوای تهران ناسالم برای گروه‌های حساس
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به افزایش برخی آلاینده‌ها در هوای تهران گفت: کیفیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
حسین شهبازی در گفت‌و‌گو با ایسنا با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها است، اظهار کرد: افزایش غلظت آلاینده‌ها ناشی از کاهش میزان ناپایداری جوی و ازدیاد حجم تردد خودروها در سطح شهر است.
وی ادامه داد: با افزایش تابش نور خورشید در طول روز و فراهم بودن سایر شرایط لازم برای انجام واکنش‌های فتوشیمیایی، به‌تدریج بر غلظت آلاینده ازن افزوده می‌شود و در برخی ساعات بعد ازظهر بین ساعات 14 تا 18، وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران ازنظر این آلاینده در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه به تدریج با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز برای برخی ساعات وزش باد انتظار می‌رود، تصریح کرد: از این رو احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق وجود دارد.
به گفته شهبازی با افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق و آلاینده ازن طی برخی ساعات، وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.
وی افزود: براساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، انتظار می‌رود امروز نیزشرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت همچنان تداوم داشته باشد و همراه با تغییر شرایط جوی در طول روز و وزش باد طی عصر به‌تدریج وضعیت کیفیت هوای پایتخت در شرایط بهتری قرار گیرد.
به گفته شهبازی دمای هوا در تهران روند افزایشی دارد.
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قراردارد، تصریح کرد: کیفیت هوای هم‌اکنون نیز با میانگین 113 همچنان در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
ترافیک صبحگاهی در آزادراه قزوین-کرج و کرج به تهران
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا به تشریح وضعیت جوی و ترافیکی پرداخت.
سرهنگ نادر رحمانی رئیس اطلاعات و مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا با اشاره به وضعیت جوی و ترافیکی اظهار کرد: برابر آخرین گزارش دریافتی در هیچ محوری بارش باران و مه گرفتگی و کاهش دید نداریم.
وی افزود: در محور جنوب به شمال محور هراز محدوده سه راهی چلاو و آزادراه قزوین به کرج (از پایانه شهید کلانتری تا پال فردیس) شاهد ترافیک با حجم روان هستیم.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا تصریح کرد: همچنین در آزادراه کرج به تهران (از پل فردیس تا گرمدره) شاهد ترافیک صبحگاهی هستیم و سایر محورهای کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار هستند.