نامه‌ها و صدای شما


 حذف گوشت قرمز از سبد خرید بسیاری از خانواده‌ها
به گفته مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهادکشاورزی، امسال قیمت گوشت قرمز افزایش نخواهد یافت. درحالی که اکثریت مردم کم‌درآمد و اقشار ضعیف جامعه حتی از خرید گوشت قرمز تنظیم بازار به قیمت کیلویی 50 هزار تومان هم معذورند، آیا افزایش نرخ بیش از این جایز است؟ چرا باید گوشت قرمز از سفره غذایی بسیاری از خانواده‌ها حذف شود؟ به نظر دولتمردان افرادی که حقوق‌های کمتر از 2 میلیون تومان دارند و اکثراً هم مستاجر هستند می‌توانند گوشت قرمز کیلویی 100 هزار تومان را در سبد خانوار خود قرار دهند؟
یک بازنشسته کشوری – تهران
*اسماعیل حسینی از تهران: برخی از مسئولان در سخنان خود مکرراً به این نکته اشاره می‌کنند که ما کشور فقیری نیستیم، با اینکه صحبت آنان درست و منطقی است، اما متاسفانه شرایط نابسامان اقتصادی و فاصله طبقاتی اقشار کم‌درآمد و پُردرآمد جامعه باعث شده که بسیاری از افراد احساس فقر کنند. شنیدن اخبار اختلاس‌ها و خروج پول‌های کلان و میلیاردی از کشور که حتی در مخیّله بسیاری از افراد جامعه نمی‌گنجد و مقایسه زندگی افراد کم‌درآمد با ثروتمندان، باعث احساس تشدید فقر در آنان می‌شود.
*
یک مصرف‌کننده لبنیات از تهران: برخی از کارخانه‌های تولید لبنیات بدون افزایش حجم محصولات خود، مدتی است که در سکوت مصرف‌کنندگان، مسئولان ذیربط و بازرسان تنظیم بازار، قیمت محصولات خود را افزایش داده‌اند که جا دارد با اعمال جریمه‌های نقدی و کاهش تولید کارخانه‌های متخلف، با عاملان ایجاد گرانی‌ها و برهم زدن تعادل قیمت‌ها در بازار برخورد قاطع شود.