گزیده ها 10 مرداد - 98


گزیده ها 10 مرداد - 98
مردی که با پوشش زنانه اقدام به سرقت از داخل خودرو‌ها در پارکینگ منازل کرده بود، دستگیر شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ماموران کلانتری محله خلیج فارس درحال گشت زنی در خیابان هلال احمر این محله بودند که به یک دستگاه موتور سیکلت آپاچی آبی رنگ فاقد پلاک مشکوک شده و آن را تحت نظر قرار دادند. دقایقی بعد راکب موتور سیکلت که متوجه حضور ماموران شد، به وسیله موتور سیکلت پا به فرار گذاشت که در همین لحظه همدست دیگر متهم از داخل یک مینی بوس خارج شده و ازسوی ماموران دستگیر شد.
با دستگیری این فرد، وی به کلانتری منتقل شده و در بازرسی اقلام همراهش یک دستگاه ضبط خودرو، یک دستگاه لپ تاپ، چندین شاه کلید و سوئیچ‌های مختلف و لباس زنانه کشف و ضبط شد که در بازجویی‌های تکمیلی مشخص شد ضبط و لپ تاپ سرقتی بوده و لباس زنانه و شاه کلید و... جزو ابزار این سارق بوده است.
متهم که در حین سرقت دستگیر شده بود، در بازجویی‌های پلیسی چاره‌ای جز اعتراف نداشته و اقرار کرد که با پوشش زنانه و سر کردن شال و روسری وارد خانه‌ها شده و اگر خانه‌ای دارای دوربین مداربسته بود، شال را طوری روی صورتش می‌انداخته تا شناسایی نشود. سپس سراغ خودرو‌های پارک شده در پارکینگ‌ها رفته و اقدام به سرقت از خودروی شهروندان در پارکینگ منزل مسکونی‌شان کرده و در نهایت با همدستش که بیرون از خانه روی موتورسیکلت روشن منتظر بازگشتش بوده از محل متواری می‌شد.
این متهم که بررسی سوابقش نشان داد که پیش از این بار‌ها به اتهام سرقت دستگیر و روانه زندان شده است، پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.
مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پیشگیری تهران بزرگ با تایید این خبر اعلام کرد که تحقیقات ماموران برای شناسایی و دستگیری دیگر همدست این متهم درحال انجام است.
مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از دستگیری و تحویل 20 زن در یک دورهمی زنان همدانی فعال در شبکه ترویج سبک زندگی غربی خبر داد.
به گزارش عصرایران، علی‌اکبر کریم‌پور با اعلام انهدام شبکه ترویج سبک زندگی غربی در دورهمی بانوان در استان همدان توضیح داد: گروه‌هایی در فضای مجازی و حقیقی به صورت شبکه‌ای اقدام به عضوگیری از بانوان و دختران همدانی می‌کردند تا آنان را برای حضور در میهمانی‌ها و مراسمات خاص با اهداف ضدفرهنگی آماده سازند.
وی با بیان اینکه دشمنان نظام سعی در ایجاد موج رسانه‌ای با ترویج سبک زندگی غربی دارند که با انهدام و دستگیری این شبکه به اهداف شوم خود نرسیدند، مطرح کرد: مدیران این مراسمات برای دعوت از میهمانان خود که غالباً از خانم‌های خانه دار، فرهنگی و آرایشگران بودند، اقدام به ایجاد کانال‌هایی در فضای مجازی با عناوین مختلف کرده و با بیان شرایط و تبلیغات خاص از مدعوین خود برای حضور در میهمانی‌ها دعوت به عمل می‌آوردند.
کریم‌پور با بیان اینکه این نخستین فعالیت شبکه ترویج سبک زندگی غربی در همدان بود، اضافه کرد: متولیان برگزاری این مراسم با بیان شرایطی همچون عدم حضور وسایل صوتی و تصویری، عدم حضور فرزندان ذکور و … اعتماد فرد مدعو را جلب و اقدام به برگزاری میهمانی‌هایی کاملاً تشریفاتی در بهترین هتل‌ها و تالار‌های شهر همدان می‌کردند.
وی عنوان کرد: محتوای مراسم‌های برگزار شده رقص و پایکوبی بانوان، دعوت از خانم‌های خواننده (همراه با سرو مشروبات الکلی برای این افراد)، دعوت از خانم‌های رقاص از تهران و شهرستان‌های دیگر بوده و مراسم دنس و پارتی به سبک کشور‌های خارج برگزار می‌کردند.
مسئول روابط عمومی سپاه همدان با اشاره به یکی از شگرد‌های تبلیغاتی این شبکه گفت: آن‌ها در تبلیغات خود از افراد مدعو می‌خواستند ساعاتی از شوهر و فرزندان خود دور شده و فقط به خودشان فکر کنند و شاد باشند.
وی افزود: این شبکه سازماندهی شده که با بهره گیری از پشتبانی‌های مالی دشمنان داخلی و خارجی درصدد ترویج فرهنگی غرب و ابتذال در بین زنان جامعه بودند، پس از رصد اطلاعاتی در یک عملیات موفق دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.
کریم‌پور با بیان اینکه طی هماهنگی‌های قضائی انجام شده 20 نفر از این افراد مورد برخورد، توجیه و ارشاد قرار گرفتند، اعلام کرد: این افراد از تهران به صورت سازمان‌یافته مورد حمایت قرار گرفته و خانم‌های تاثیرگذار را به بهترین هتل‌های شهر همدان دعوت می‌کردند تا افکار، ایده‌ها، ذهنیت و زندگی غربی را در بین آن‌ها جا بیندازند.
وی ضمن تاکید بر حفظ بنیان خانواده در مقابله با هجمه‌های اجتماعی و فرهنگی یادآور شد: خانواده‌ها باید در مقابله با این هجمه‌ها هوشیار باشند.
فردی به پلیس فتا مراجعه و با طرح شکایت بیان کرد شخصی ناشناس برای دختر نوجوانش در شبکه اجتماعی اینستاگرام ایجاد مزاحمت کرده که این کار باعث برهم‌خوردن آرامش روانی و افسردگی دختر او شده است.
سرهنگ «علی کریمی»، رئیس‌پلیس فتای استان کرمانشاه، دراین‌باره گفت: پس از تحقیقات اولیه از شاکی و بررسی موضوع، تلاش برای شناسایی متهمان به صورت ویژه در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت؛ دراین‌باره ابتدا فردی که یک پسر جوان بود، شناسایی و با هماهنگی مقامات قضائی به پلیس فتا احضار شد.
پسر جوان با مشاهده مدارک و مستندات بیان کرد مدتی قبل برای پدر مسنش شبکه اجتماعی اینستاگرام را نصب کرده و پیج فرد مزاحم در اختیار پدرش است.
این مقام انتظامی گفت: با توجه به شواهد جدید با هماهنگی مقام قضائی متهم 60 ساله شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد. متهم ابتدا منکر جرمش شد، اما پس از مشاهده مستندات انکارناپذیر به این جرم اعتراف و اذعان کرد تحت تاثیر جذابیت شبکه اجتماعی اینستاگرام قرار گرفته است و به دلیل کنجکاوی با دختر نوجوان شاکی از این طریق آشنا شده و ارتباط مجازی بدون ملاقات حضوری برقرار کرده است.
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر و بارش پراکنده در این منطقه، از تداوم وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در شرق کشور خبر داد.
احد وظیفه اعلام کرد: امروز (پنجشنبه 10 مرداد) در ساعات بعدازظهر در جنوب سیستان و بلوچستان و بخش‌هایی از هرمزگان افزایش ابر و بارش پراکنده، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد. این وضعیت در روزهای جمعه و شنبه (11 و 12 مرداد) علاوه بر مناطق ذکر شده برای جنوب فارس نیز پیش‌بینی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه امروز (پنج شنبه 10 مرداد) با نفوذ جریان شمالی به غرب سواحل دریای خزر در استان‌های اردبیل و گیلان، ابرناکی و بارش پراکنده و در ارتفاعات رعد و برق رخ خواهد داد، گفت: در روزهای جمعه و شنبه (11 و 12 مرداد) انتظار آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده و کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر را داریم.
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: در روزهای جمعه و شنبه در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل در ساعات بعد از ظهر رشد ابر همراه با رگبار و وزش باد شدید موقت با احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.
وظیفه با تاکید بر اینکه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید ادامه خواهد داشت، گفت: در روزهای پنج شنبه و جمعه (10 و 11 مرداد) با افزایش سرعت وزش باد، احتمال خیزش گرد و خاک در بعضی از ساعات وجود دارد.
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به هوای تهران گفت: امروز پنجشنبه (10 مرداد) هوای تهران صاف تا کمی ابری و همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که دمای تهران در این روز در بالاترین نقطه به 41 درجه سانتی‌گراد و در پایین‌ترین نقطه به 26 درجه سانت‌ی‌گراد برسد. همچنین فردا 11 مرداد آسمان تهران کمی ابری همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین دمای 41 و 27 درجه سانتیگراد است.
هوای تهران در ساعات گرم برای حساس‌ها "ناسالم" می‌شود
افزایش غلظت آلاینده ازن و ذرات معلق در برخی ساعات کیفیت هوای پایتخت را در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌دهد.
به گزارش ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها است که عمدتا ناشی از کاهش میزان ناپایداری جوی و ازدیاد تردد خودروها در این بازه زمانی است.
به‌تدریج همراه با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز برای برخی ساعات وزش باد موثر به بزرگی بین 3 تا 5 متر بر ثانیه انتظار می‌رود که احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را در برخی ساعات به دنبال دارد همچنین با افزایش تابش نور خورشید در طول روز و فراهم بودن سایر شرایط لازم برای شکل‌گیری آلاینده ازن، برای برخی ساعات بعدازظهر بین ساعات 13 تا 18 بر غلظت این آلاینده افزوده می‌شود که کاهش موقتی کیفیت هوا را به همراه دارد.
بر این اساس با توجه به افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات انتظار می‌رود وضعیت نامطلوب کیفیت هوا به ویژه برای گروه‌های حساس به‌طور موقتی در بیشتر مناطق شهر تهران برقرار باشد.
براساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تداوم این وضعیت جوی تا امروز (10 مرداد) تجمع موقتی آلاینده‌ها طی برخی ساعات صبح دور از انتظار نیست. هر چند با تغییر شرایط جوی تا بعد ازظهر در برخی ساعات افزایش میزان ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. از این رو انتظار می‌رود طی بعضی ساعات به طور موقت برغلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق و آلاینده ازن افزوده شود و وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت در آستانه شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار گیرد.
براساس این گزارش دمای هوا در تهران افزایش نسبی می‌یابد.