سیاسی شدن مبارزه با فساد، دستاوردی برای کشور نخواهد داشت

سیاسی شدن مبارزه با فساد، دستاوردی برای کشور نخواهد داشت 8شهریور-98
ربات های نمازجمعه  ها چون قدرت تفکر ندارند نمی توانند بفهمند که دررژیم ولایت فقیه وقتی 40 سال دین ابزار اهداف سیاسی شده باشد اتوماتیکی همه مقولات ازجمله مبارزه بافساد هم سیاسی شده است.
امام جمعه ابهر گفت: از ملاحظات مهم در فرآیند مبارزه دولت با فساد، پرهیز از سیاسی شدن ماجراست، چرا که این آفت منجر به آن می‏‌شود که آثار اعتمادساز مبارزه با فساد در افکار عمومی بی‌اثر شود.
سیاسی شدن مبارزه با فساد، دستاوردی برای کشور نخواهد داشت
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ابهر به فرارسیدن ماه محرم اشاره و اظهار کرد: ماه محرم و صفر ماه برکات اسلامی است و ماه زنده ماندن اسلام است و به قول حضرت امام (ره) ما هرچه داریم ازاین محرم و صفر است.
امام جمعه ابهر با بیان اینکه دشمنان به این حقیقت پی برده‌اند که تشیع را سه اصل عاشورای سرخ حسینی، انتظار سبز مهدوی و زره فولادین ولایت و رهبری دینی تا این زمان در دژ مستحکم خود نگه داشته است به طوری که دلارهای آمریکا نتوانسته است بر این دژ نفوذناپذیر اثر بگذارد، تصریح کرد: دشمن درصد است تا این سه اصل را کمرنگ و گاه کم محتوا و کم اهمیت نشان دهد، به طوری که عاشورای غیرت ساز را به مکتب خشونت علیه خود و دیگران جلوه دهد.
وی با اشاره به اینکه دشمن از بین این همه مراسم عاشورا و محرم، قمه زنی یک عده جاهل را بزرگ‌نمایی کرده و افزود: دشمن فرصت عزاداری انسان‌ساز حسینی را با نمایش این صحنه‌ها، آن تهدیدی علیه بشریت مطرح می‌کنند.
رحیمی با بیان اینکه گروهی نیز انتظار سازنده و جامعه ساز و و تمدن آفرین را با تنزل دادن آن در کشف و کرامات و مهدی درست کردن‌های دروغین و ادعاهای واهی خدشه‌دار کرده‌اند، افزود: گروهی نیز با زیر سوال بردن ولایت مطلقه فقیه حاضر نیستند زیر سپر مستحکم ولایت درآیند و با حسادت و لجاجت راهی را طی می‌کنند که دشمن پسند و دلار آور است.
*برکات فراوان عزاداری بر امام حسین (ع) منطبق با اهداف آن حضرت
امام جمعه ابهر ادامه داد: قدرت سازندگی و آثار یک عزاداری صحیح و منطبق با هدف اصلی قیام سیدالشهداء به قدری زیاد است که اگر عزاداران حسینی از این وسیله بسیار قدرتمند استفاده لازم و صحیح می‌کردند. و مانع نفوذ این همه آفات در آن می شدند، جامعه اسلامی و جهان اسلام وضعیتی کاملا متفاوت با آنچه امروز دچار آن است داشت.
وی با تاکید بر اینکه اگر به فلسفه و پیام عاشورا دقت می‌شد، امروز جامعه بشری وضعیت بسیار خوبی داشتند، ادامه داد: اگر حکمت عاشورا تبیین می‌شد دیگر شیعه انگلیسی و سنی تکفیری وجود نداشت.
رحیمی وضعیت امروز را نتیجه عدم دقت در فلسفه وقوع عاشورا دانست و گفت: اگر به این اصل توجه می‌شد امروزه این همه خرافات رشد نمی‌کرد که عوض آه کشیدن، آهن بر می‌شود و عوض تفکر و تامل و استفاده از مغز، بعضی‌ها قمه به سر می‌زنند.
امام جمعه ابهر ادامه داد: بر اساس فرمایشات امام رضا (ع) عزاداری برای امام حسین دارای مراتبی است که یکی از مراتب بسیار خوبش این است که عزاداری در این مرتبه وسیله‌ای برای احیا و حفظ ارزش‌های مقدس است.
وی به قرار گرفتن هشتم شهریور 1360، روز مبارزه با تروریسم که سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر است اشاره کردو گفت: این روز یادآور جنایت کسانی است که در بستر حمایت‌های آمریکا و قدرت‌های غربی در آغازین روزهای شکل‌گیری نظام اسلامی چنین فاجعه‌ای را خلق کردند.
رحیمی با بیان اینکه امروزه تروریسم به یکى از ابزارهاى اصلى نظام سلطه براى گسترش، تقویت، تحکیم، تثبیت سلطه و حاکمیت آنان در سراسر جهان تبدیل شده است، افزود: از شرم‌‏آورترین اشکال حمایتی غرب از تروریسم، حمایت از «تروریسم دولتى» همچون رژیم کودک کش صهیونیستی است.
خطیب جمعه ابهر در ادامه به هفته دولت اشاره و تصریح کرد:  هفته دولت، فرصتی برای بررسی ابعاد، وظایف و کارکردهای دولت است که در این میان یکی از مهم‌ترین کارکردها مقابله با فساد در دستگاه اجرایی است که نتیجه آن، افزایش کارآمدی و اعتباربخشی به مسؤولین قوه مجریه خواهد بود.
وی وظیفه پیشگامی دولت در مبارزه با فساد، وظیفه دولت در ایجاد بسترهای شفافیت مالی، پرهیز از حواشی و ورود به عرصه مبارزه عملی و پرهیز از سیاسی کردن گفتمان مبارزه با فساد را چهار اصل شفاف سازی امور دانست و گفت: دولت باید همه مکانیزم‌هایی که موجب شفافیت عملکردش می‌‏شود را فراهم آورد تا بدین وسیله فساد از سیستم دولتی رخت بربندد.
رحیمی تاکید کرد: از ملاحظات مهم در فرآیند مبارزه دولت با فساد، پرهیز از سیاسی شدن ماجراست چرا که این آفت منجر به آن می‏‌شود که آثار اعتمادساز مبارزه با فساد در افکار عمومی بی‌اثر شده و تلاش‌‏های موثر و پر هزینه فساد ستیزی، دستاوردی برای کشور نداشته باشد.