دولت برای مبارزه با فساد و پرهیز از حواشی پیشگام باشد

دولت برای مبارزه با فساد و پرهیز از حواشی پیشگام باشد 8 شهریور - 98
 بازهم از سوی یک ربات نماز جمعه دولت روحانی متهم و تهدید شده است.
امام جمعه سلطانیه با تاکید بر مبارزه با فساد و دوری از حواشی گفت: پیشگامی دولت در مبارزه با فساد و پرهیز از حواشی و توجه به مسائل مهم کشور از جمله فرهنگ و اقتصاد از وظایف دولت است.
دولت برای مبارزه با فساد و پرهیز از حواشی پیشگام باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با توصیه خود و دیگر حاضران به رعایت تقوا و اجتناب از گناه اظهار کرد: گریه بر مصائب امام حسین علیه‌السلام اگر همراه با عمل باشد، گناهان انسان را پاک می‌کند.
امام جمعه سلطانیه با تبریک هفته دولت و با بیان اینکه هفته دولت فرصتی است برای  بررسی وظائف و کارکردهای دولت، تصریح کرد: پیشگامی دولت در مبارزه با فساد و پرهیز از حواشی و توجه به مسائل مهم کشور از جمله فرهنگ و اقتصاد از وظایف دولت است.
وی با بیان اینکه پروژه‌هایی در هفته دولت در سراسر کشور از جمله در سلطانیه هم افتتاح شد، افزود: تکمیل پروژه استخر سلطانیه از مطالبات جوانان این شهر است.
حسینی‌نسب با اشاره به قرار گرفتن در فصل برداشت محصولات کشاورزی خصوصا گندم بر پرداخت زکات توسط کشاورزان، بر پرداخت به موقع پول گندم کشاورزان، تاکید کرد.
خطیب نماز جمعه سلطانیه به فصل کشت کلزا و اهمیت این محصول اشاره کرد و افزود: کلزا از محصولات استراتژیک و منبع اصلی روغن‌های خوراکی است که ۸۴ درصد آن از خارج وارد می‌شود و در سال رونق تولید باید تلاش شود تولید در کشور رونق بگیرد.
*ایران با 17 هزار شهید، قربانی تروریسم است
وی در ادامه با اشاره به هشتم شهریور سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و روز مبارزه با تروریسم و با بیان اینکه این روز یادآور جنایت کسانی که با حمایت آمریکا و غرب در اوایل شکل گیری انقلاب اسلامی، چنین جنایتی را مرتکب شدند، افزود: ملت ایران با ۱۷ هزار شهید ترور، بزرگترین قربانی تروریسم است، ولی از سوی کسانی متهم به تروریسم می‌شود که تروریسم و از حامیان تروریسم دولتی هستند.
حسینی‌نسب به آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر فریضه الهی و از واجباتی است که واجبات دیگر با انجام آن برپا می‌شود، گفت: حمایت از آمران به معروف و ناهی از منکر از عوامل احیای امر به معروف و نهی از منکر است.
امام جمعه سلطانیه با تشریح اهمیت امر به معروف و نهی از منکر و با بیان اینکه اولین آمر و ناهی خداست و امر به معروف و نهی از منکر از اهداف قیام امام حسین علیه‌السلام است، افزود: قیام امام حسین علیه‌السلام بالاترین مرتبه امر به معروف و نهی از منکر بود، چرا که حکومت فاسدان و ظالمین از بالاترین منکرات است.
وی با تسلیت فرا رسیدن ماه عزای سرور و  سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه‌السلام و با بیان اینکه  مجالس عزا باید پرشور و البته پرمحتواتر برگزار شود، تصریح کرد: اجتماع متمرکز عزاداران حسینی سلطانیه برای اولین بار ششم محرم در میدان علامه حلی سلطانیه برگزار خواهد شد.
حسینی‌نسب با تاکید بر رعایت حال مردم و پرهیز از آزار و اذیت دیگران در عزاداری‌ها و اجتناب از هر کاری که موجب وهن عزاداری می‌شود، افزود: طبل، شیپور و علم‌های سنگین در عزاداری‌های قدیم نبوده ولی متاسفانه سال به سال بیشتر  شده و عزاداری تبدیل به آهنگ می‌شود.
وی با تجلیل از دسته عزاداری حسینیه اعظم و زینبیه اعظم زنجان که ساده ولی پرشور و پرمحتواست و جهانی شده است، افزود: دسته‌های عزاداری حسینیه اعظم و زینبیه اعظم باید الگوی عزاداری‌های استان زنجان شود.