گزیده ها 4 شهریور - 98


گزیده ها  4 شهریور - 98
رئیس پلیس آگاهی کرمانشاه مطرح کرد:
رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه گفت: یکی از کلاهبرداران حرفه‌ای که با جعل عنوان دادستان اقدام به سرقت اموال شهروندان کرده بود، دستگیر شد.
سرویس شهرستان‌ها: 
سرهنگ محمدرضا امیری اظهار داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی استان به تازگی موفق به دستگیری یکی از کلاهبرداران حرفه ای شدند که با جعل عناوینی مانند دادستان، قاضی، دکتر و ... اقدام به کلاهبرداری گسترده از مردم کرده بود.
وی گفت: این فرد پس از کرایه خودروهای سواری از شهرستان‌های مختلف استان به سمت شهر کرمانشاه، در میانه راه و پس از آنکه خود را دادستان، قاضی دادگستری و ... معرفی می‌کرد با جلب اعتماد راننده، در میانه راه اقدام به خرید آبمیوه و ریختن داروی بیهوشی در آن کرده و پس از خوراندن به آنها نسبت به سرقت وجه نقد، گوشی همراه و دیگر وسایل با ارزش اقدام می‌کرد.
 رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه تصریح کرد: شگرد دیگر وی اخاذی از زنان بود، به این طریق که وی پس از شناسایی زنان جویای کار، اعتماد آنها را جلب و پس از خوراندن آبمیوه حاوی مواد بیهوشی، طلاجات، پول نقد و گوشی آنها را به سرقت می برد.
این مسئول در پایان گفت: افرادی که مورد کلاهبرداری از این فرد ۴۸ ساله که دارای سوابق متعدد کیفری نیز هست قرار گرفته‌اند در اسرع وقت به شعبه ۲ اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی واقع در میدان لشکر مراجعه کنند.
وکیل مدافع پزشک تبریزی که حکم قصاصش نقض شده بود گفت: پس از رسیدگی دوباره به پرونده موکلم دوباره دادگاه رای به قصاص و پرداخت دیه داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  بابک بابازاده وکیل مدافع پزشک تبریزی گفت: پس از نقض رای پرونده از سوی دیوان عالی کشور و ارجاع پرونده موکلم به شعبه صادر‌کننده رای بدوی- شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان آذربایجان شرقی- و برگزاری دو جلسه دادگاه در شعبه مذکور، نهایتا دادگاه نسبت به درخواست اولیای دم همسر موکلم، حکم قصاص و نسبت به درخواست پرداخت دیه از سوی اولیای دم مادربزرگ موکلم، حکم به پرداخت دیه داده است.
او افزود: حکم صادره غیرقطعی است و در مهلت ۲۰ روز می‌توانیم به دیوان عالی کشور اعتراض کنیم که قطعا در مهلت این کار را انجام خواهیم داد.
  ۱۷ مهر ماه سال ۹۵، پنج عضو خانواده یک پزشک تبریزی از جمله همسر، مادر، پدر، برادر و مادربزرگش دچار تنگی نفس شدند و همسر و مادربزرگ این پزشک، پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند که همزمان با مرگ دو نفر از اعضای خانواده این پزشک و مسمومیت سایر اعضای خانواده، تحقیقات ویژه جنایی برای رمزگشایی از این پرونده جنجالی آغاز شد و پس از مدتی با بازداشت این پزشک، پرونده وارد فاز جدیدی شد و در نهایت کیفرخواست این پرونده فروردین سال ۹۶ صادر و پرونده به دادگاه ارسال شد.
چهار جلسه برای رسیدگی به این پرونده در شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان آذربایجان شرقی برگزار شد و در نهایت ۲۹ اسفند ماه سال ۹۶، رأی پرونده که قصاص متهم بود صادر شد و سرانجام حکم صادره در این خصوص از سوی دیوان عالی کشور نقض شد و پرونده به دلیل نقص تحقیقات به شعبه رسیدگی‌کننده دادگاه بدوی اعاده 
شد.
دو جلسه دادگاه در رسیدگی دوباره به این پرونده از اسفند سال گذشته تا خردادماه سال جاری در شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان آذربایجان شرقی برگزار شد.
رئیس‌کل دادگستری هرمزگان خبر داد
رئیس‌کل دادگستری هرمزگان از اجرای حکم اعدام سرکرده باند بین‌المللی مواد مخدر موسوم به هوشنگ خبر داد.
به گزارش مهر، علی صالحی دیروز در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب که رسیدگی به اتهامات  اعضای باند بین‌المللی قاچاق مواد مخدر؛ موسوم به باند هوشنگ در دادگاه انقلاب شهرستان بندرعباس منجر به صدور رأی محکومیت شده است اظهار داشت: بر اساس رأی صادره؛ سرکرده این باند با نام اختصاری (ح- ح) به اعدام با چوبه دار محکوم شد که حکم مذکور در زندان مرکزی بندرعباس  به مرحله اجرا گذاشته شد.
وی در ادامه افزود: ۲۰ نفر از سوداگران مرگ و اعضای دیگر این باند نیز به حبس‌های طویل‌المدت محکوم شده‌اند.
صالحی خاطرنشان کرد: این باند بین‌المللی مواد مخدر علاوه بر تعدادی از کشورهای همسایه، در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان ،فارس ،تهران و آذربایجان غربی فعالیت کرده و بیش از دو هزار و پانصد حساب بانکی داشته است.
وی یادآور شد:تراکنش حساب‌های بانکی متعلق به سرکردگان این باند، بیش از سه هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال بوده است.
رئیس‌شورای قضایی استان هرمزگان همچنین با اعلام اینکه اموال و دارایی‌های این باند، شناسایی و توقیف‌شده است تصریح کرد: بر اساس حکم دادگاه؛ دستور مصادره ۱۸ باب مغازه، تعداد قابل توجهی ملک و زمین به همراه مبلغ هجده میلیارد ریال وجه نقد متعلق به اعضای این باند صادر شده است.
رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان در خاتمه با اشاره به کشف بیش از هفت تن و یکصد و نه کیلوگرم انواع مواد مخدر از این باند و متعاقب آن، صدور حکم اعدام برای سرکرده این باند بین‌المللی در دادگاه انقلاب شهرستان بندرعباس، تصریح کرد : حکم مذکور پس از تأیید در دیوان عالی کشور به مرحله اجرا گذاشته شد.
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: مواد مخدر کشف شده در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد رشد داشته است.

سعید منتظرالمهدی به فارس گفت: در طی چهار ماهه امسال 298 هزار و 172 کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان کشف شده است که در مدت مشابه سال قبل 7 درصد رشد داشته است. 
منتظرالمهدی اظهار داشت: ماده مخدر‌ تریاک نسبت به چهارماهه مشابه سال گذشته 8 درصد افزایش داشته و موادی همچون حشیش و گروه هروئین به‌ترتیب 13 درصد و 8 درصد کاهش داشته‌اند.
وی ادامه داد:‌ تریاک 82 درصد از مجموع مواد مخدر مکشوفه را شامل می‌شود و حشیش 9 درصد، هروئین دو درصد، مورفین دو درصد، شیشه دو درصد و سایر مواد نیز سه درصد.
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، سازمان بسیج مستضعفین، گمرک و سازمان زندان‌ها به‌ترتیب بیش از 85 درصد، 10 درصد، سه درصد، یک دهم درصد و یک‌صدم درصد کشفیات مواد مخدر را در چهارماهه 98 داشته‌اند. 
منتظرالمهدی افزود: در چهار ماهه اول امسال 161 هزار و 438 نفر به‌عنوان متهمان مواد مخدر دستگیر شدند که سه درصد نسبت به چهار ماهه سال 97 این تعداد رشد داشته است. 
وی گفت: تعداد قاچاقچی و توزیع‌کننده دستگیرشده در چهارماهه سال 98 برابر با 82 هزار و 653 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد رشد داشته است. 
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ادامه داد: تعداد معتادان دستگیرشده نیز 87 هزار و 785 نفر بوده که 14 درصد رشد در مقایسه با مدت مشابه سال 97 داشته است. 
منتظرالمهدی گفت: در چهار ماهه سال جاری، مجموع دستگاه‌های ذی‌ربط 985 عملیات در حوزه مواد مخدر داشتند که نسبت به چهار ماهه سال 97 حدود 90 درصد رشد داشته است. در این مدت 8 هزار و 104 خودرو توقیف شده و 286 سلاح نیز کشف و ضبط شده است.