تندباد دوریان با شدت بیشتر به سوی فلوریدا در حرکت است


تندباد دوریان با شدت بیشتر به سوی فلوریدا در حرکت است  8شهریور-98
ساکنان پورتو ریکو در انتظار تندباد دوریان؛ چهارشنبه ۶ شهریور
تندباد دريايی «دوریان» روز پنج‌شنبه ۷ شهریور پس از وارد کردن خساراتی محدود به پورتوریکو و جزایر ویرجین، حرکت به سمت فلوریدا را ادامه داد.
مرکز توفندشناسی آمریکا با اشاره به اینکه این تندباد اواخر وقت یکشنبه یا روز دوشنبه به سواحل جنوب شرقی آمریکا بین فلوریدا و جنوب جورجیا خواهد رسید، گفت تندباد دوریان ممکن است به یک توفند ویرانگر دسته ۳ تبدیل شود.
ساکنان سواحل شرقی فلوریدا در انتظار ورود این تندباد از هم اکنون مشغول انبار کردن مواد غذایی و سوخت خودرو هستند.
ران د سنتیس، فرماندار فلوریدا روز چهارشنبه در نواحی شرقی و مرکزی این ایالت وضعیت اضطراری اعلام کرده و نهادهای محلی نیز کار توزیع کیسه‌های شن بین مردم را شروع کرده‌اند.
مرکز توفندشناسی آمریکا به همه ساکنان باهاما و سواحل شرقی فلوریدا هشدار داد برای مقابله با این وضعیت آماده باشند و به مردم توصیه کرد فقط روی مسیر پیش‌بینی شده برای حرکت این توفند تمرکز نکنند چون طی روزهای آینده در حین حرکت ممکن است مسیر آن تغییر کند.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، صبح پنج‌شنبه در پیامی توئیتری از ساکنان منطقه خواست که آماده باشند و «توفند بزرگی خواهد بود، شاید یکی از بزرگترین ها باشد».





Hurricane Dorian looks like it will be hitting Florida late Sunday night. Be prepared and please follow State and Federal instructions, it will be a very big Hurricane, perhaps one of the biggest!
در پایگاه هوایی کیپ کاناورال که در نزدیکی مرکز فضایی کندی قرار دارد اقدامات لازم برای حفاظت از تجهیزات شرکت های موشکی خصوصی که در این پایگاه مستقر هستند شروع شده است و کارکنان در حال آماده‌باش هستند.
مدیران مرکز فضایی کندی نیز مسیر حرکت تندباد دوریان را با دقت دنبال می‌کنند و در صورت لزوم سکوی متحرک پرتاب موشک‌های فضاپیما را به سازه امنی منتقل خواهند کرد که در برابر توفان‌هایی با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت مقاوم است.
تندباد دوریان روز چهارشنبه با قدرت توفندهای دسته ۱ از فراز جزایر ویرجین عبور کرد و در پورتوریکو موجب وزش بادهای شدید و بارش باران شد.
عبور این تندباد در برخی از نقاط جزایر ویرجین آمریکا باعث قطع برق و واژگون شدن تیرهای برق شد.
در جزایر ویرجین بریتانیا نیز خسارات محدودی به بار آمد و به گفته فرماندار این جزایر، کسی آسیب ندیده و نهادهای مسئول از غروب روز چهارشنبه لایروبی جاده ها و بررسی وضعیت زیرساخت‌ها را آغاز کرده‌اند.
مرکز توفندشناسی آمریکا پیش‌بینی کرده که این تندباد با سرعتی حدود ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به سواحل جنوب شرقی آمریکا برسد.