«بسته خبری ۲۴»


از سفر به خطه آذربایجان شرقی تا عزم مقابله با فشار تحریم ها

تهران- ایرنا- سفر رییس جمهوری به آذربایجان شرقی و افتتاح پروژه های متعدد در این استان، تاکید شخصیت های مختلف بر مقاومت در برابر فشار تحریم های دشمن، ورود پیکرهای ۲۶ شهید دفاع مقدس به کشور و اجرای طرح رتبه بندی معلمان در احکام حقوقی از اول مهر ماه، از مهمترین عناوین خبری سایت سراسری استان‌های ایرنا در ۲۴ ساعت گذشته است.
 سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۲۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است و هر روز عصر برای بهره‌برداری و آگاهی بهتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» اقدام به بازنشر مهمترین رخدادهای مراکز استانی می‌شود: 
سفری با دغدغه عمران و توسعه
رییس جمهوری امروز به همراه شماری از اعضای کابینه و در راستای دور سوم سفرهای استانی میهمان مردم آذربایجان شرقی شد، سفری که ضمن آن بیش از ۵۰۰ طرح به ارزش حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان افتتاح یا کلنگ زنی می شود. 
 آبرسانی به ۶۳ روستای شهرستان ورزقان با ۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری، از جمله طرح های ارزشمند دولت تدبیر و امید در راستای عمران و آبادی روستاهای مناطق مرزی است.
فاز اول نیروگاه گازی سیکل ترکیبی هریس با ۲۴۰ میلیون یورو اعتبار ارزی و ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار ریالی هم امروز پنجشنبه با حضور رییس جمهوری به بهره‌برداری رسید.
عملیات اجرایی این نیروگاه اواخر ۱۳۹۵ آغاز شد و ساخت و تکمیل این نیروگاه در ۲ فاز ۵۰۰ مگاواتی با مجموع ظرفیت اسمی ۱۰۰۰ مگاوات پیش‌بینی شده است.
حجت الاسلام حسن روحانی افتتاح چند  طرح پالایشگاه تبریز را هم در برنامه داشت و در مراسمی به همین مناسبت اعلام کرد : سرمایه گذاری بیش از ۵.۴ میلیارد تومانی در این بخش و افتتاح میلیاردها تومان طرح در آذربایجان‌شرقی در یک روز امری بسیار مهم و بزرگ بوده و نشانه‌ای واضح از  پیشرفت کشور و حرکت بسیار خوب بخش اقتصادی کشور است
وی در عین حال تاکید کرد: توجه به مسایل زیست محیطی در کنار فعالیت‌های صنعتی، عمرانی و سرمایه‌گذاری جزو اولویت‌های اصلی و محوری دولت تدبیر و امید است.
رییس جمهوری همچنین در مراسم افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان هریس در واکنش به اقدام آمریکا در تحریم وزیر امور خارجه کشورمان افزود: دولتی که خود را ابرقدرت جهان می داند از مصاحبه وزیر خارجه ما می ترسد؛ ارکان کاخ سفید از سخنان منطقی یک انسان دانشمند دیپلمات آگاه می لرزد و این سخنان سران آمریکا را نگران می کند.
بنزین تولید یورو به ۷۴ میلیون لیتر در روز می رسد
"میزان تولید بنزین یورو در سال ۹۱ صفر بود و مرداد امسال به ۷۴ میلیون لیتر در روز می رسد".
این خبر را وزیر نفت اعلام کرد که امروز همراه با رییس جمهوری در مراسم بهره برداری از پروژه های تولیدی شرکت پالایش نفت تبریز شرکت کرد؛ بیژن زنگنه گفت: متوسط تولید بنزین از نظر کمی نیز در سال ۹۱ در کل کشور ۵۲ میلیون لیتر در روز بود که این میزان تیر امسال به ۱۰۷ میلیون لیتر رسیده و در مرداد به ۱۱۰ میلیون لیتر می رسد.
وی اظهار داشت: در سال ۹۱ حدود ۹۴ میلیون لیتر گازوئیل در کشور تولید می شد که این میزان با رشد ۲۲ درصدی در پایان تیر به ۱۱۵ میلیون لیتر رسیده است. از نظر کیفیت نیز تولید گازوئیل یورو در سال ۹۱ در کشور صفر بود که در پایان تیر به ۵۰ میلیون لیتر رسیده و تا پایان امسال به ۶۰ میلیون لیتر می رسد.
طرح رتبه بندی معلمان اول مهر اجرا می شود
به گفته مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادی، طرح رتبه بندی معلمان در احکام حقوقی از اول مهرماه اجرایی می شود.
رضا مددی در نشست تخصصی با مدیران مدارس استان چهارمحال و بختیاری افزود : احکام معلمان تا اواخر شهریورماه تغییر و روی میز مدیران قرار خواهد گرفت.
به گفته وی، اعتبارات ۲ هزار میلیارد تومانی اجرای این طرح برای ۶ ماهه دوم سالجاری تامین شده است و طرح رتبه بندی شامل همه معلمان می شود.
مددی  با بیان اینکه ۸۶۰ هزار نفر پرسنل آموزش و پرورش هستند، افزایش حقوق  بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان برای فرهنگیان است.
خط ریلی چابهار-زاهدان تا پایان سال آینده تکمیل می شود
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه کشور گفت: خط ریلی چابهار به زاهدان از اولویت‌های دولت است و تا پایان سال آینده یا اوایل سال ۱۴۰۰ تکمیل می شود.
محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از قطعه هفت خط راه آهن خاش - زاهدان اظهار داشت: با توجه به اینکه تکمیل این طرح، تنها بندر اقیانوسی کشور را به کریدور جنوب به شمال و کریدور شرق به غرب کشور متصل می‌کند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی بیان کرد: این طرح با احتساب ایستگاه‌های بین راهی، ۷۳۰ کیلومتر است که تاکنون چهار هزار میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده و بقیه آن از بودجه عمرانی امسال تامین می‌شود.
معاون رئیس جمهوری گفت: برای اینکه این طرح تا پایان سال آینده و حداکثر اوایل سال ۱۴۰۰ آماده شود، با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء توافقاتی انجام شده است.

صنعت برق کشور در مسیر رشد 
مدیرعامل شرکت مپنا با بیان اینکه اگر تمام دنیا بخواهند نمی توانند درهای کشورمان را برای صادرات برق ببندند و تحریم های دشمنان مانع صادرات و تولید برق در کشور نخواهد شد، گفت: نیروگاه هایی با ظرفیت ۲ هزار مگاوات برق در دست ساخت داریم.
عباس علی آبادی  در آیین کلنگ زنی نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان بناب با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۵۰۰ مگاوات برق توسط این شرکت احداث شده است، افزود: هم اکنون ۲ هزار مگاوات برق نیز در حال ساخت داریم که این افتخار بزرگی برای نظام اسلامی است.
وی افزود: توربین نیروگاه سیکل ترکیبی بناب توسط متخصصان شرکت مپنا ساخته شده و جزو بهترین نیروگاه های دنیا خواهد بود، اظهار کرد: ظرف ۲۴ ماه این نیروگاه تکمیل و وارد مدار خواهد شد.
مدیرعامل شرکت مپنا گفت: در ابتدای انقلاب این کشور دارای ۷ هزار و ۲۰۰ مگاوات برق بود که امسال در سایه عنایت حق تعالی و تلاش متخصصان داخلی ظرفیت برق کشور از ۵۸ هزار مگاوات عبور کرده است.
بازگشت پیکرهای ۲۶ شهید دفاع مقدس به کشور
پیکرهای مطهر ۲۶ شهید دوران دفاع مقدس با استقبال گسترده مسئولان و مردم و در یک مراسم رسمی با حضور مقامات ایرانی و عراقی از طریق مرز سومار وارد کشورمان شد.
این شهدا مربوط به عملیات های مسلم ابن عقیل در محور سومار- مندلی، عملیات عاشورا در محور میمک، عملیات والفجر ۳ در محور مهران- زرباطیه و همچنین عملیات ها و تک های دشمن در مناطق  شور شیرین و زرباطیه هستند.
پیکرهای مطهر شهدا پس از تحویل به مقامات کشورمان هم اکنون به سمت گیلانغرب در حرکت است تا بر روی دستان مردم شهیدپرور و انقلابی این شهرستان تشییع و سپس به کرمانشاه منتقل شوند.
همچنین مردم کرمانشاه  تمام‌قد به احترام یوسف گمگشته خود ایستادند؛ آنها استقبالی بزرگ و تشییعی باشکوه را برای پیکر حاج حسین ادیبان سردار جبهه‌های غرب رقم زدند.
پیش از آغاز تشییع، جمعیت برای خواندن نماز بر پیکر شهید در مقابل مسجد جامع کرمانشاه به صف شد تقریبا همه فرماندهان و پرسنل ارتش در استان برای بدرقه شهید ادبیان آمده بودند اما علاوه بر مسئولان ارشد استان و فرماندهان نیروی انتظامی، حضور پاسداران انقلاب اسلامی هم چشمگیر بود و از راس سپاه استان تا بسیاری از نیروهای این نهاد دوشادوش ارتشیان عزاداری کردند و سینه زدند.
اجازه تعبیر خواب های آشفته دشمنان را نمی دهیم
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین افتتاح  طرح های  محرومیت‌زدایی در جنوب شرق کشور در زاهدان گفت: مستکبران در سرزمین مستضعفان با اندیشه‌های انقلاب اسلامی می جنگند زیرا نمی خواهند که اندیشه‌های ناب انقلاب به کشورهای سوریه، عراق، یمن، افغانستان و سایر کشورهای رسوخ کند.
سرلشکر پاسدار حسین سلامی افزود: هیچگاه اجازه نخواهیم داد خواب‌های آشفته ای که دشمنان و استعمارگران برای ایران اسلامی دیده‌اند تعبیر شود.
امروز  دو هزار و ۵۳۳ پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی و ۷۶۰ سری جهیزیه اهدایی رهبر معظم انقلاب در مراسمی با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران، فرمانده نیروی زمینی سپاه و شماری از مسئولان استانی به صورت ویدئو کنفرانس در منطقه جنوب شرق کشور بهره برداری و اهدا شد.
تامین تسهیلات برای سیلزدگان ادامه دارد
امروز اعلام شد که  ۲۱۳ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال برای جبران خسارات ناشی از سیل امسال بین دستگاه های متولی در خراسان رضوی توزیع شد.
از سوی دیگر، رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان هم گفت: ۸۸۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده اختصاص یافت که تا کنون به ۷۴۹ نفر حدود ۲۸میلیارد ریال پرداخت شده است.
عبدالرضا بازدار اظهار داشت: پس از وقوع سیل روند ارزیابی و برآورد خسارت انجام شده و تاکنون بیش از ۲۱ هزار پرونده در این راستا تشکیل شد.
گزارش ها:
پالایشگاه تبریز در مسیر توسعه عنوان گزارشی از خبرنگاران ایرنا  است که به فرآیند توسعه این پالایشگاه و ظرفیت های آن برای مقابله با فشار تحریم های ظالمانه می پردازد.
مرکز همدان نیز در گزارشی با عنوان بازآفرینی شهری؛ ناجی بافت‌های فرسوده از خطر بافت های فرسوده و دغدغه مدیران و مسوولان شهری در این زمینه گفته است. براساس این گزارش، طرح بازآفرینی بافت فرسوده شهرها، فرصت مناسبی است تا دولت با اجرای آن خانه های فرسوده و محله های قدیمی که مشکلات فراوانی دارند را نوسازی کند؛ گامی بلند که دامنه های مثبت آن حتی می تواند به حوزه هایی همچون کاهش آسیب های اجتماعی، پدافند غیرعامل، بهبود مدیریت شهری و هزاران جنبه دیگر برسد.
 خلیج گرگان در برزخ میان موافقان و مخالفان طرح احیا، کزارش دیگری از خبرنگاران ایرنا است که در آن با اشاره به تبدیل تنها خلیج ایرانی دریای خزر به صحرای بی آب و علف، از اختلاف نظر در زمینه طرح احیای آن می گوید.  
سفری برای توسعه و عمران مرزی هم به سفر رییس جمهوری پرداخته است، سفری که در محافل رسانه ای از آن به عنوان سفری برای توسعه و عمران مناطق مرزی یاد می شود.