گزیده ها 11 آبان – 98


گزیده ها 11 آبان – 98
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در واکنش به انتقاد مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران در خصوص عذرخواهی شهردار از شهروندان برای آب گرفتگی‌های اخیر معابر شهر، توئیت کرد: هیچ باکی نداریم که خاضعانه هر روز از مردم، با وجود فعالیت‌های شبانه روزی عذرخواهی کنیم.
غلامحسین محمدی در توئیتر نوشت: همانطور که پیش از این تاکید شد شهرداری ضمن آماده باش کامل نیروهای خود از روز جمعه انجام لایروبی کانال‌ها و مسیل‌ها و اقدامات عمرانی و ترافیکی لازم را از چندین ماه پیش در دستور قرار داده بود و برای شرایط پاییز و زمستان آمادگی کامل دارد.
وی ادامه داد: شدت بارندگی‌ها و انباشت روزانه زباله در کانال‌ها در آبگرفتگی‌ها موثرند که باید به آن توجه کرد.
رئیس مرکز ارتباطات و اموربین الملل شهرداری تهران در انتهای توئیت خود آورده است: وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم که در طریقت ما کافریست رنجیدن.
رئیس اورژانس کرمان گفت: صبح جمعه 12 نفر از دهستان گوغر بر اثر گاز مونوکسید کربن مسموم شدند.
به گزارش ایلنا، صابری، رئیس اورژانس کرمان در خصوص این خبر توضیح داد: 12 نفر در دهستان گوغر از توابع بافت در صبحگاه جمعه ساعت 4:41 به علت استفاده آتش در فضای بسته(بخاری هیزمی) دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن(CO)شدند.
وی ادامه داد:‌ سریعا 2 تیم فوریتی پزشکی به محل حادثه اعزام شد. یک نفر از افراد مسموم شده در محل به صورت سرپایی درمان شده و 11 نفر بعد از انجام اقدامات درمانی با حال عمومی مساعد به بیمارستان خاتم الانبیاء بافت منتقل شدند.
رئیس اورژانس کرمان گفت: افراد مسموم شده شامل 3 کودک، 6 زن و 3 مرد که در رده سنی 3 تا 60 سال قرار دارند. لذا ضروت دارد در فصل سرما هنگام استفاده از وسایل گرمازا نکات ایمنی رعایت شود.
صابری گفت: از علائم مسمومیت با گاز co سردرد،سرگیجه، تهوع که در صورت ادامه و تماس بیشتر با گاز منوکسیدکربن علائم شامل استفراع، سوزش چشم، گلو و بینی، اختلال حواس، تشنج و کما است که در نهایت درموارد شدید به مرگ منتهی می‌گردد.
رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری کلاهبرداری حرفه‌ای که از فروشندگان کالادر سایت‌های مجازی کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد و گفت: متهم پرینت جعلی واریزی وجه،به مال باختگان نشان می‌داد.
سرهنگ کارآگاه کامیار چهری گفت: در دوم شهریور ماه امسال شهروندی با در دست داشتن دستور قضائی ازسوی بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 3 تهران مبنی بر شناسایی متهم به پایگاه سوم پلیس آگاهی مراجعه کرد.
این مقام انتظامی عنوان کرد: مال باخته پس از حضور در پایگاه یکم به کارآگاهان، گفت: قصد فروش یک دستگاه لب تاپ را داشتم که برای سهولت در فروش تصمیم گرفتم که اطلاعات لب تاپم را در سامانه اینترنتی خرید و فروش درج کنم. پس از گذشت مدتی مردی با من تماس و اظهار داشت: قصد خرید لب تاپ را دارد و در خصوص قیمت آن کمی گفت‌و‌گو کردیم و به مبلغی به توافق رسیدیم. شماره کارتم را به وی ارائه دادم و قرار شد که این مبلغ را به شماره کارتم قبل از دریافت لب تاپ واریز کند و در موعد تحویل به من قبض انتقال وجه را تحویل دهد و در ادامه قرار شد که همدیگر را در محلی ملاقات کنیم.
وی گفت: شاکی ادامه داد در روز ملاقات این فرد مدعی بود که مبلغ لب تاپ را به شماره کارتم واریز کرده است و در گوشی موبایلش انتقال وجه که با اپلیکیشن پرداخت کرده بود و انتقال موفقیت آمیز بود را نشان داد. ولی من پیام واریزی را دریافت نکرده بودم و زمانی که اعلام کردم پیام واریزی به دستم نرسیده است متهم اظهار کرد انتقال وجه از طریق سیستم پایا انجام شده و پیامک در آینده ارسال می‌شود. در نهایت کمی رو در واسی گیر کردم و به این فرد که ظاهری قابل اعتماد داشت، اعتماد کردم و لب تاپ را به وی تحویل دادم. ولی با گذشت چند ساعتی پیامی را دریافت نکردم و متوجه شدم که این فرد کلاهبرداری کرده است.
چهری تصریح کرد: پرونده به صورت ویژه در دستور کار دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پایگاه قرار گرفت و در تحقیقات پلیسی هویت متهم شناسایی شد و مشخص شد که این فرد سابقه‌دار بوده و پیش‌تر با همین عنوان مجرمانه به زندان روانه شده است. در نهایت با هماهنگی‌های قضائی تیم عملیات این پایگاه موفق شدند متهم را در بیستم مهر ماه در محدوده خیابان سهرودی دستگیر کنند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم در ابتدای تحقیقات پلیسی منکر جرم ارتکابی بود، افزود: با شناسایی چهره متهم توسط مال باخته وی به ناچار لب به اعتراف گشود و به جرم ارتکابی اعتراف کرد.
رئیس پایگاه یکم ابراز داشت: متهم تا کنون به 5 فقره کلاهبرداری از فروشندگان کالا در فضای مجازی اعتراف کرده است.
وی اضافه کرد: متهم با صدور قرار وثیقه ازسوی مرجع قضائی روانه زندان شده است.
براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور طی روزهای آینده دمای هوا در نوار شمالی کشور بین 5 تا 8 درجه کاهش می‌یابد.
براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هوا شناسی، در سواحل غربی دریای خزر و اردبیل بارش پراکنده و در بخش‌هایی از جنوب و نوار شرقی کشور به ویژه در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب رگبار موقتی باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
از بعد ازظهر امروز نیز با تقویت جریان‌های شمالی روی دریای خزر گستره بارش سواحل مرکزی و شرقی دریا و شمال غرب را در بر می‌گیرد، طی روز یکشنبه (12 آبان) ضمن تشدید بارندگی در سواحل دریای خزر در مناطقی از شمال غرب، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت.
طی روز دوشنبه (13 آبان) بارش در سواحل غربی دریای خزر و برخی مناطق واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور ادامه دارد و در روز سه‌شنبه (14 آبان) جوی به نسبت پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم می‌شود.
طی روز یکشنبه (12 آبان) دمای هوا در نوار شمالی کشور بین 5 تا 8 درجه کاهش می‌یابد.
آسمان تهران امروز (11 آبان) صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای 9 و حداکثر دمای 19 درجه سانتیگراد و طی روز یکشنبه (12 آبان) صاف همراه با وزش باد به تدریج افزایش ابر و در بعد ازظهر بارش پراکنده و احتمال رعد و برق با حداقل دمای 10 و حداکثر دمای 19 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
فوت یک نفر در طغیان رودخانه قلعه‌گنج کرمان
بخشدار چاه‌دادخدا قلعه‌گنج از جان باختن یک نفر بر اثر طغیان رودخانه رمشک خبر داد.
مجید احمدی بخشدار چاه‌دادخدا در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار داشت: به دلیل طغیان رودخانه فصلی شهر رمشک و توجه نکردن به اخطاریه‌های صادره در خصوص احتمال وقوع بارندگی و طغیان رودخانه‌های فصلی، یکی از اهالی رمشک هنگام عبور از رودخانه جان خود را از دست داد.
وی افزود: همچنین یک دستگاه خودروی سواری پژو در مسیر رودخانه گرفتار شد اما بلافاصله سرنشینان این خودرو با کمک و مساعدت مردم و شهرداری رمشک نجات پیدا کردند.
احمدی بیان کرد: با توجه به اینکه سامانه بارشی در استان فعال و طغیان رودخانه‌های فصلی دور انتظار نبود هشدارهای لازم در این خصوص انجام گرفته بود و از اهالی روستاها خواسته بودیم از رفتن به مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها خوداری کنند.
وی تصریح کرد: با وجود صدور هشدارهای اداره هواشناسی، متاسفانه شاهد این هستیم که نکات ایمنی توسط برخی از همشهریان رعایت نمی‌شود.
پردل رئیسی شهردار رمشک نیز اظهار داشت: چمل غریبی فرزند محمد، مردی با حدود چهل سال سن 200 متر پایین‌تر از پل رمشک حین عبور از رودخانه جان خود را از دست می‌دهد و جسد وی دو ساعت بعد از حادثه در حوالی روستای گارو پیدا شد.
وی گفت: تجهیزات موتوری و لودر شهرداری رمشک برای کمک به حادثه دیدگانی که در رودخانه گرفتار شده بودند درحال آماده باش بود.