گزیده خبرهای 12 دی -98 قسمت -2

گزیده خبرهای 12 دی -98 قسمت -2
بنا بر اعلام دادسرای ارشاد، عوامل دایرکننده سالن تتو مختلط در غرب تهران شناسایی و بازداشت شدند.به گزارش فارس، دادسرای جرائم امنیت اخلاقی تهران پس از دریافت گزارش مردمی مبنی بر ارائه خدمات تتو به‌صورت مختلط در بستر سامانه دادسرا  با همکاری پلیس امنیت اخلاقی تهران اقدام به شناسایی و بازداشت عوامل این اقدام کرد. گفتنی است، شهروندان تهرانی می‌توانند در صورت مشاهده هر نوع هنجارشکنی منافی عفت عمومی گزارش خود را در بستر فضای مجازی به شماره ۰۹۰۵۴۳۰۹۴۸۴ با دادسرای جرائم امنیت اخلاقی در میان بگذارند.
دادستان نمین گفت: کارمند متخلف شهرداری نمین به دلیل دریافت رشوه به ۱۵ سال حبس محکوم شد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عظیم اکبری، گفت: این کارمند شهرداری در اوایل سال جاری بازداشت شده بود که در نهایت با حکم صادره دادگاه تجدید نظر استان به پرداخت ۲۹۰ میلیون ریال جزای نقدی، ۹۹ ضربه شلاق و ۱۵ سال حبس و چهار سال انفصال از خدمات دولتی با تعلیق بخشی از مجازات محکوم شد.دادستان نمین یادآور شد: حکم صادره از تاریخ صدور لازم‌الاجرا خواهد بود.
عاملان راه‌اندازی سالن تتو مختلط در غرب تهران با همکاری دادسرای جرائم امنیت اخلاقی و پلیس امنیت اخلاقی تهران شناسایی و دستگیر شدند.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دادسرای جرائم امنیت اخلاقی پس از دریافت گزارش مردمی مبنی بر ارائه خدمات تتو به صورت مختلط در بستر سامانه با همکاری پلیس امنیت اخلاقی تهران اقدام به شناسایی و بازداشت عوامل کرد.شهروندان تهرانی می‌توانند در صورت مشاهده هر نوع هنجارشکنی منافی عفت عمومی گزارش خود را در بستر فضای مجازی با دادسرای جرائم امنیت اخلاقی درمیان بگذارند.
جانشین فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری از هلاکت یک سارق مسلح در درگیری با ماموران انتظامی استان و کشف ۲۵ فقره سرقت خبر داد.شهرکرد- خبرنگار کیهان:فضل‌الله برزویی‌،  افزود: با دریافت خبری مبنی بر چندین فقره سرقت خودرو، لوازم داخل خودرو و زورگیری در شهرکرد، رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران اداره مبارزه با سرقت استان قرار گرفت.وی اظهار داشت: با رصد اطلاعاتی، مخفیگاه این سارق در یکی از استان‌های همجوار شناسایی شد و ماموران و کارآگاهان نیروی انتظامی  با دریافت نیابت قضایی و رعایت تمام جوانب احتیاط به محل مورد نظر اعزام شدند.به گفته وی، فرد سارق که متوجه حضور ماموران انتظامی شده بود، اقدام به تیراندازی به‌سمت ماموران انتظامی استان کرد و ماموران انتظامی با رعایت قانون بکارگیری سلاح و هشدار لازم، اقدام به تیراندازی کردند.سرهنگ برزویی اظهارداشت: در این درگیری سارق پس از درگیری مسلحانه، مجروح شد و این سارق به  مرکز درمانی ارجاع داده شد، که در بیمارستان فوت کرد.وی گفت: در بازرسی از مخفیگاه سارق، یک قبضه سلاح وینچستر به همراه ۱۱ فشنگ جنگی و یک گوشی تلفن همراه، لوازم و قطعات خودرو، پخش خودرو، زنجیر چرخ و جعبه ابزار کشف شد.جانشین فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت:با پیگیری پلیس یک نفر دیگر از همدستان سارق نیز دستگیر شد، که در بازرسی فنی پلیس به ۲۵ فقره سرقت وسایل داخل خودرو، خودرو و زورگیری اعتراف کرد.وی گفت: تحقیقات پلیس برای دستگیری و شناسایی همدستان دیگر سارقان ادامه دارد.
مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی زاهدان از حادثه رانندگی با پنج کشته در محور سراوان خبر داد.به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، راشدی، گفت: بر اثر برخورد یک‌دستگاه خودروی تویوتا دوکابین با یکدستگاه خودروی پراید در محور سراوان -  گشت ۱۵کیلومتری سراوان، سرنشین‌های هر دو خودرو که پنج نفر بودند در دم جان باختند.علت این حادثه در دست بررسی است.
مرگ ناگهانی و غیرمنتظره فوتبالیست هندی در داخل زمین همبازی‌های او و بازیکنان تیم حریف را در شوک فرو برد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «موهون باگان» ۳۹ ساله حین بازی ناگهان روی زمین افتاد و جانش را از دست داد. این اتفاق هنگام بازی دو تیم اف‌سی پرینتالمانا و ساسهتا تهریشور در منطقه مالاپورام هند رخ داد.براساس تصاویر ضبط شده  پس از این اتفاق، لحظاتی بعد کادر پزشکی این فوتبالیست را با برانکارد به آمبولانس منتقل می‌کنند. باگان با آمبولانس به نزدیکترین بیمارستان منتقل شد، اما پزشکان اعلام کردند او جانش را از دست داده است. این فوتبالیست پیشتر در باشگاه‌های محمدانز، ویوا کرالا و چیراگ یونایتد بازی می‌کرد.
بیمار آمریکایی که حین جراحی اسفنج در داخل بدنش جا مانده بود 10/5 میلیون دلار خسارت گرفت.به گزارش ایسنا، این زن در سال ۲۰۱۱ میلادی در بیمارستان کنتاکی تحت عمل جراحی قلب قرار گرفت که حین آن کادر پزشکی اسفنجی را اشتباها داخل بدن بیمار جا گذاشتند. گفته شده این بیمار چند سال پس از انجام جراحی به وجود اسفنج جا مانده در بدنش پی برده است.این بیمار تا سال ۲۰۱۵ و زمانیکه سی‌تی اسکن انجام داد به وجود اسفنج در بدنش آگاه نشده بود. جابه‌جا شدن این اسفنج در بدن بیمار موجب بروز مشکلات گوارشی و احساس درد در او شد.به گزارش روزنامه ایندیپندنت، وکیل این بیمار گفت: کادر پزشکی حاضر در اتاق عمل موظف است نسبت به خارج کردن سوزن، اشیاء تیز دیگر و همچنین اسفنج پس از انجام جراحی از بدن بیمار اطمینان حاصل کنند.
استفاده رایگان از خدمات حمل‌ونقل عمومی یکی از راه های کاهش ترافیک و بهبود کیفیت هوا در برخی کشورها است.    به گزارش دویچه وله، از روز گذشته و همزمان با  آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی، سفر با اتوبوس و تراموا در مرکز شهر گسبورگ آلمان رایگان شد.در این شهر ۳۰۰ هزار نفری در جنوب آلمان قرار است برای بهبود کیفیت هوا، استفاده از حمل و نقل عمومی در محدوده‌ای شامل ۹ ایستگاه رایگان شود.شهرداری آگسبورگ تأکید کرده که با اجرای این طرح تصمیم دارد سفر به مرکز شهر را برای بازدید‌کنندگان جذابتر کند و کار مغازه‌های خرده‌فروشی‌ رونق بخشدامکانات دیگری از جمله پرداخت ماهیانه مبلغ معینی برای دسترسی نامحدود به اتوبوس و تراموا در سطح شهر و استفاده از دوچرخه‌های اجاره‌ای و اتومبیل‌های کرایه‌ای شهرداری نیز بخش دیگری از این طرح هستند.اجرای این طرح پیشتر در شهر کوچکی در ایالت بایرن با استقبال شهروندان همراه شده بود. بررسی آمار سفرهای درون‌شهری در محدود‌ه‌ای که بلیط اتوبوس و تراموا رایگان شده بود، نشان می‌داد که شمار مسافران پس از حدود دو ماه دو برابر شده است.طرح حمل و نقل عمومی رایگان قرار است از اول ماه مارس در کل کشور لوکزامبورگ نیز به اجرا درآید.