گزیده خبرهای 12 دی -98


گزیده خبرهای 12 دی -98

    سقوط از ارتفاع
همدان – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان همدان از مرگ دختر ۱۶ ساله همدانی خبر داد.سرهنگ جمشید باقری، گفت: در بررسی‌ها مشخص شد، مادر و دختر برای پهن کردن لباس به بالکن می‌روند و این دختر برای بستن طناب بالای چهارپایه می‌رود ولی در اثر عدم حفظ تعادل از طبقه پنجم ساختمان سقوط می‌کند.وی افزود: پس از تماس با اورژانس مصدوم به بیمارستان منتقل شد اما در اثر شدت ضربه جان خود را از دست داد.
دستگیری حفار
قزوین- مهر: فرمانده انتظامی شهرستان قزوین از دستگیری عاملان حفاری غیر مجاز در قزوین خبر داد.سرهنگ بیژن خدایی، اظهارداشت: در پی کسب خبری مبنی بر حضور یک باند حفاری غیر مجاز در بخش «رودبار الموت غربی» به قصد کشف اموال تاریخی و فرهنگی، موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.وی افزود: در ادامه طی عملیاتی، پنج نفر حین حفاری غیر مجاز دستگیر و تعدادی آلات و ادوات حفاری کشف شد. وی بیان کرد: متهمان به همراه اموال مکشوفه برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.
بازداشت کلاهبردار
اصفهان – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان تیران وکرون اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره کلاهبرداری و اخاذی  به مبلغ سه میلیون ریال موضوع در دستور کار مامورین کلانتری ۱۱ شهرستان «تیران و کرون» قرار گرفت.سرهنگ علی صادقی ، افزود: ماموران موفق شدند فرد کلاهبردار را شناسایی و دستگیر کنند. این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم در بازجويی‌های تخصصی پلیس به کلاهبرداری مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال از شهروندان اعتراف کرد و بیان داشت: این فرد با مراجعه به عابر بانک‌ها از شهروندان می‌خواسته مبلغی را با کارت خودشان به حسابی واریز کنند تا او وجه نقد به آنان بپردازد که پس از واریز شدن مبلغ به کارت درخواستی، متواری می‌شد.سرهنگ صادقی بیان داشت: دیگر مالباختگان و شاکیان این پرونده نیز شناسایی شدند و متهم نیز برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
کشف حشيش
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامي شهرستان «انار» از توقيف يك دستگاه پژو 405 و کشف حشيش از آن در عمليات مأموران انتظامي این فرماندهی خبر دادسرهنگ«رضا خليلي نژاد» گفت: مأموران انتظامي این فرماندهی هنگام پایش هدفمند خودروهای عبوری حوزه استحفاظي به يک دستگاه پژو 405 مشکوک و آن را متوقف کردند. وی بيان داشت: مأموران در بازرسي از این خودرو 52 کيلو حشيش كه به طرز ماهرانه اي در آن جاساز شده بود، کشف و در اين خصوص يک متهم را دستگير کردند.
دستگیری اراذل و اوباش
رشت – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی گیلان از دستگیری ۱۰ نفر از اراذل و اوباش با سوابق متعدد شرارت در راستای ارتقای امنیت اجتماعی در سطح استان خبر داد.  سرتیپ عزیزاله ملکی ،  با اشاره به کشف ۵۰۰‌ گرم انواع مواد مخدر، سه قبضه سلاح شکاری غیرمجاز، ۱۳ قبضه سلاح سرد و تعدادی اقلام ضد فرهنگی از دستگیر شدگان، گفت: متهمان که دارای سوابق متعدد شرارت و درگیری در سطح استان هستند با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
حفاری غیرمجاز
اصفهان – ایسنا: مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان گلپایگان از دستگیری تیم سه نفره حفاری غیر مجاز در این شهرستان ، خبر داد.مصطفی قانونی ،  اظهار کرد: یک گروه حفاری غیرمجاز در شهرستان گلپایگان که در بیابان‌های شهر گلشهر اقدام به حفاری کرده بودند توسط نیروی انتظامی شناسایی، دستگیر و جهت رسیدگی به جرائم ارتکابی به مقامات قضایی تحویل داده شدند. وی ادامه داد: از این گروه سه نفره یک دستگاه فلزیاب و وسایل متعلقه کشف و ضبط شد. خوشبختانه این تیم حفاری موفق به کشف اشیای عتیقه و قدیمی نشده بودند.

رئیس پلیس ترافیک شهری:
رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور ناجا با اشاره به عقب‌ماندگی نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: بیش از ۶۰ درصد وسایل نقلیه عمومی فعال در کلانشهر تهران فرسوده و آلوده کننده‌اند.به گزارش ایسنا، سرهنگ محمدباقر سلیمی در گفت‌وگویی رادیویی با اشاره به اینکه موتورسیکلت‌ها و خودروها شاخص‌ترین سهم را در آلوده کردن شهرها دارند، اظهار داشت: کامیون‌ها و خودروهای دیزل با سوخت گازوئیلی و در درجه بعدی موتورسیکلت‌ها بیشترین نقش را در آلودگی هوا دارند.سلیمی با اذعان به عقب‌ماندگی نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی افزود: بیش از ۶۰ درصد وسایل نقلیه عمومی فعال در کلانشهر تهران فرسوده و آلوده کننده است اما پلیس در حد توان و ظرفیت‌های قانونی خود به این موضوع پرداخته و مطالبه‌گری هم کرده است.وی با اشاره به اهمیت استانداردسازی سوخت و خودروها گفت: طبق قانون تا زمانی که سازمان استاندارد و محیط‌زیست برای هر وسیله نقلیه موتوری تاییدیه صادر کنند ما هم موظف به ارائه خدمات شماره‌گذاری و تردد هستیم اما استانداردهای ما معیارهای حداقلی اند و ارتقای آنها واجب است.
دادستان دره شهر گفت: هکری که دوهزار کارت بانکی را در این شهرستان هک کرده بود در کمترین زمان توسط پلیس فتا دستگیر شد.علی ادبی فیروزجایی‌، اظهار داشت: پس از شکایات همشهریان مبنی بر برداشت مبالغی از حساب بانکی آنها با دستور و پیگیری بازپرس دادگستری دره‌شهر این موضوع در دستور کار دستگاه قضایی و پلیس فتا قرار گرفت.وی افزود: این هکر  با ایجاد درگاه جعلی اطلاعات دو هزار کارت بانکی شهروندان را هک و اقدام به جابجایی مبالغی از حساب آنها کرده بود.فیروزجایی با بیان اینکه تمامی تجهیزات این هکر کشف و ضبط شد، گفت: تاکنون این هکر به هک ۵۲۳ فقره کارت بانکی اعتراف و پرونده برای رسیدگی بیشتر در حال بررسی است.‌
فرماندار آبادان با انتقاد از تخریب دو خیابان این شهر علیه شهرداری آبادان در دستگاه قضایی طرح شکایت کرد. سیدزین‌العابدین موسوی‌، گفت: در این شکوائیه از دادستانی خواسته شده با عاملان تخریب خیابان‌های فاز یک  و دو امیرآباد که مشکلات و خسارات زیادی به شهروندان در دو سال گذشته وارد کردند برخورد کند.وی با تاکید بر شناسایی مسببان و تعقیب قضایی آنها در این رابطه افزود: از این پس تخلف  دستگاه هایی که در انجام وظایف عمومی و خدمت به مردم طفره رفته و باعث گرفتاری مردم شوند از طریق دستگاه قضایی پیگیری جدی خواهد شد.