گزیده خبرهای 13 بهمن -98


گزیده خبرهای 13 بهمن -98

جلسه دوم دادگاه مرتضی فلاح‌اشتری و ١١ نفر دیگر
میزان- دومین جلسه دادگاه متهمان مرتضی فلاح‌اشتری و ١١ نفر دیگر دایر بر اخلال در نظام اقتصادی کشور دیروز در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی و جرائم اقتصادی به ریاست قاضی موحد برگزار شد.
ارسال پیامک بسته‌های آموزشی مقابله با کرونا
وزیر بهداشت در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: «از امروز با همکاری وزیر محترم ارتباطات بسته‌های آموزش پیشگیری و رعایت نکات بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا به صورت پیامک برای هموطنان عزیز ارسال خواهد شد تا بتوانیم علاوه‌بر رسانه‌های گروهی و جمعی، از این ظرفیت نیز برای آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم استفاده کنیم
خطرات ارتباط کلامی تا 9 ساعت پس از استفاده از «قلیان»
فارس- فوق تخصص ریه با بیان اینکه هر نوبت مصرف قلیان برابر با مصرف صد نخ سیگار است، گفت: افرادی که قلیان مصرف می‌کنند باید تا 9 ساعت بعد از مصرف با کسی ارتباط کلامی نداشته باشند چرا که خطر انتقال اثرات سوء آن به دیگران وجود دارد؛ ضمن اینکه اثر سوء مصرف قلیان برای افرادی که در این محیط‌ها کار می‌کنند نیز وجود دارد.
55 درصد از رانندگان تاکسی تحت پوشش بیمه نیستند
فارس- مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: در حال حاضر 55 درصد از رانندگان تاکسی تحت پوشش بیمه نیستند که از سال آینده با همکاری سازمان تأمین اجتماعی افرادی که ذی‌حق نیستند از لیست بیمه تاکسیرانی حذف و رانندگان تاکسی در این لیست اضافه می‌شوند و تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.
گزارش کانال‌های ضد دین به پلیس
فارس- رئیس‌پلیس فتا پایتخت درباره چگونگی اعلام کانال‌های ضد دین به پلیس، گفت: شهروندان می‌توانند از طریق سایت cyberpolice.ir به صورت چت آنلاین یا ثبت در قسمت گزارش، جرایم مدنظر را به پلیس اطلاع دهند.
اپلیکیشن‌های رمزساز ارسالی
 
در شبکه‌های اجتماعی را استفاده نکنید
ایسنا- معاون اجتماعی پلیس فتا با تاکید بر اینکه نباید از اپلیکیشن‌های رمزساز ارسالی در شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد، گفت: اپلیکیشن‌های رمزساز را تنها از سایت رسمی بانک‌ها و فروشگاه‌های معتبر عرضه اپلیکیشن دریافت کنید.
3شهر و یک روستای صنایع‌دستی ایران جهانی شدند
فارس- وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: با ثبت شهرهای شیراز، زنجان، ملایر و روستای قاسم آباد در فهرست شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی، تعداد شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی ایران به عدد 14 رسید.
بازداشت تعدادی در ارتباط با پرونده «کیک‌های آلوده»
ایسنا- وزیر بهداشت از دستگیری و بازداشت تعدادی در پی پرونده کیک‌های آلوده خبر داد و تاکید کرد: هیچ مورد تخلفی در هیچ کارخانه‌ای در این زمینه اتفاق نیفتاده، بلکه این کیک‌ها در یک اقدام خرابکارانه دستکاری شده بودند.
برگزاری نمایشگاه «مدرسه انقلاب»
در ۳۰۰۰ مدرسه کشور
تسنیم- دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: هشتمین دوره نمایشگاه مدرسه انقلاب در بیش از ۳ هزار مدرسه در سطح کشور برگزار می‌‌شود.