خسارت ۳۰۰ میلیاردی سیل به مزارع پرورش ماهی نهاوند

مدیر جهادکشاورزی نهاوند خبر داد

خسارت ۳۰۰ میلیاردی سیل به مزارع پرورش ماهی نهاوند 9اسفند-98

خسارت ۳۰۰ میلیاردی سیل به مزارع پرورش ماهی نهاوند
ایسنا/همدان مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند گفت: شهرستان نهاوند قطب تولید پرورش ماهیان سردابی قزل آلا است که این سیلاب اخیر بین ۹۰ تا ۱۰۰درصد به این مزارع خسارت وارد کرده است.
علی کمالی نژاد در گفت وگو با ایسنا، افزود: در شهرستان نهاوند بیش از ۸۲ مزرعه پرورش ماهی داریم که ۵۲ مزرعه آن فعال هستند و آماده عرضه ماهی شب عید به مردم بودند که سیلاب همه آن‌ها را به کلی ویران کرد.
وی ادامه داد:گزارش اولیه و تقریبی کارشناسان این اداره نشان داده در پی بارش باران سیل آسا در ۲۴ ساعت اخیر که تا ۱۲۱ میلیمتر برآورد شده، بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان به مزارع پرورش ماهی قزل آلا و بخش زراعی شهرستان نهاوند خسارت وارد کرده است.
کمالی نژاد بیان کرد: در بخش زراعت و زمین‌های کشاورزی هم خسارت فراوانی وجود دارد اما تا فرونشست کامل آب میزان آن مشخص نخواهد شد.
وی اضافه کرد: در بخش دامداری سبک و سنگین صنعتی و سنتی و مرغداری‌ها نیز خسارت زیاد است و کارشناسان به مناطق سیل زده اعزام شدند که بعد از برآورد میزان خسارت اعلام خواهد شد.
کمالی نژاد خاطرنشان کرد: متاسفانه به علت نبود سیل بند و مسیر منحرفی برای مسیر رودخانه و سیلاب و لایروبی نشدن مسیر رودخانه و نزدیکی به حریم رودخانه، ورود شدید گل و لای و سیلاب به مزارع و زمین های اطراف و سایت های پرورش ماهی را شاهد بودیم.
وی یادآور شد: بارش های مداوم و پر شدت باعث خسارت شدید و تلفات بسیار زیاد به استخرهای پرورش ماهی  شهرستان نهاوند شده است.