کرونا؛ ترامپ بر «آمادگی کامل» آمریکا تاکید کرد، تایید اولین قربانی

کرونا؛ ترامپ بر «آمادگی کامل» آمریکا تاکید کرد، تایید اولین قربانی  7اسفند-98
سفرایرانیان ازآمریکا به ایران ممنوع شده است
دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور آمریکا، بر «آمادگی کامل» این کشور برای مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد و از رسانه‌ها خواست که «ترس و وحشت همگانی ایجاد نکنند».
آقای ترامپ بعدازظهر شنبه ۱۰ اسفند در کنفرانسی خبری به آمار مبتلایان این ویروس در ایالات متحده پرداخت که دست‌کم ۲۲ نفر هستند، آماری که بدون احتساب مسافران آمریکایی کشتی تفریحی پرنسس دایموند در نظر گرفته شده که در پی ابتلا به ویروس کرونا از ژاپن به ایالات متحده بازگردانده شدند.
تدروس ادهانوم، رییس سازمان بهداشت جهانی
او همچنین گفت که یک زن پنجاه و چند ساله جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده که از نظر پزشکی «ریسک بالایی» داشته و به جز او، ۴ نفر از مبتلایان هم وضعیت خوبی ندارند.
ساعاتی پیش از این کنفرانس خبری، مقامات ایالات واشینگتن در شمال غرب ایالات متحده اولین مورد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را در این کشور تایید کردند که اشاره آقای ترامپ می‌تواند متوجه او باشد.
تاکنون ۶۷ مورد ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده تایید شده است. پیش از این نیز یک شهروند ۶۰ ساله آمریکایی بر اثر ابتلا به این ویروس درگذشته بود، اما ابتلا و مرگ او در ووهان چین بود و نه داخل خاک آمریکا.
دونالد ترامپ قبلا تلاش کرده بود نسبت به آمادگی کامل دولت خود در رابطه با شیوع ویروس کرونا اطمینان دهد. او برخی رسانه‌های آمریکایی و حزب دمکرات‌ها را به «بزرگنمایی» و «فریبکاری» با هدف تاثیر منفی بر بازار متهم کرده بود.
اقای ترامپ معاول خود، مایک پنس را به عنوان مسئول هدایت اقدامات برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در کشور برگزیده بود.
آقای پنس نیز که در این کنفرانس خبری حضور داشت از اعمال محدودیت‌های بیشتر در رابطه با سفر خبر داد و گفت، «هر کدام از شهروندان خارجی که در ۱۴ روز اخیر به ایران سفر کرده‌اند، نمی‌توانند به آمریکا برگردند».
او همچنین به شهروندان آمریکا توصیه اکید کرد که به برخی شهرهای ایتالیا و کره‌جنوبی سفر نکنند.

ایران، ایتالیا و کره جنوبی پس از چین بیشترین آمار مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا را داشته‌اند. شمار قربانیان این ویروس در ایران طبق گزارش‌های رسمی تا روز شنبه به ۴۳ نفر رسیده است. ایتالیا نیز ۲۹ نفر تلفات داشته است.