آمار تازه قربانیان کرونا در ایران، دهم اسفند: ۴۳ قربانی، ۵۹۳ مبتلای قطعی+فیلم


آمار تازه قربانیان کرونا در ایران، دهم اسفند: ۴۳ قربانی، ۵۹۳ مبتلای قطعی  11اسفند-98
آمارقربانیان خیلی بیش ازرقم اعلام شده که اخبارش بطور قطره چکانی اعلام می شود ومدام درحال افزایش است . یکی از دلایل پنهانکاری اعلام آمار فوتی ها عدم کنترل شیوع این بیماری است چای پای پاسداران جنایتکار درمیان است .برای همین بمرور آمار بیماران کروناوفتی هایش درحال افزایش است.
سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز شنبه، دهم اسفندماه، آمار تازه از قربانیان و مبتلایان به ویروس مرگبار کرونا در کشور را اعلام کرد: تعداد قربانیان ۴۳ نفر و تعداد مبتلایان قطعی ۵۹۳ نفر.
با این حساب تعداد مبتلایان به این ویروس مرگبار در ایران نسبت به یک روز پیش یعنی جمعه گذشته بیش از ۲۰۰ نفر جهش داشته است.
به گفته کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، در ۲۴ ساعت گذشته تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور ۲۰۵ مورد افزایش داشته که از این تعداد ۵۲ مورد در تهران شناسایی شده است.
 EMBED SHARE
 EMBED SHARE
The code has been copied to your clipboard.


این در حالی است که طبق آمار رسمی تعداد مبتلایان جدید در شهر قم که کانون شیوع این ویروس مرگبار شناخته می‌شود در ۲۴ ساعت گذشته تنها ۲۱ مورد بوده است.
این رقم در استان گیلان ۱۷ مورد و در استان گلستان ۲۲ مورد گزارش شد، اما آقای جهانپور بیش از همه بر استان گلستان تاکید داشت و هشدار داد که این استان در حال تبدیل شدن به «کانون شیوع» است.
کیانوش جهانپور


به گفته آقای جهانپور، «شمار مبتلایان کاشان از کل مبتلایان اصفهان بیشتر است» و افزایش مبتلایان در این شهر «شیبی تند» دارد.
سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز شنبه بار دیگر به گزارش جدید بی‌بی‌سی فارسی از «منابع بیمارستانی» در ایران واکنش نشان داد که به این شبکه گفته بودند کرونا در کشور ۲۱۰ نفر را از پای درآورده است.
کیانوش جهانپور گزارش این شبکه را «شایعه‌پردازی‌ و مطالب نادرست و ضدونقیض» توصیف کرد و در این باره توضیح داد: «ما آمار را بر اساس یافته‌‌های قطعی آزمایشگاهی می‌دهیم و نه بر اساس آزمایش‌های اولیه و بالینی. تعداد موارد مشکوک خیلی بیشتر از نتایج آزمایشگاهی است. حداکثر ۱۰ تا ۱۵ درصد را آزمایشگاه مبتلای قطعی می‌داند. در بسیاری از موارد ممکن است افراد سندروم‌های حاد تنفسی داشته باشند
آقای جهانپور روز جمعه میانگین سن مبتلایان بستری‌شده در کشور را «بیش از ۵۰ سال» و میانگین سنی فوت در میان مبتلایان ایرانی را «بالای ۶۰ سال» عنوان کرده بود.
او روز شنبه بار دیگر از تمام مردم خواست که تا حد ممکن در خانه بمانند و حتی برای «شرکت در مراسم عزاداری و ترحیم» نیز از خانه خارج نشوند. EMBED

No media source currently available
7:177:176:11