گزیده خبرهای 8 اسفند – 98 قسمت -2

گزیده خبرهای 8 اسفند – 98 قسمت -2
 
 لغو مراسم تالارها
بدون نیاز به پرداخت مبلغ بیعانه
ایسنا- معاون نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی پایتخت گفت: به‌دنبال احتمال شیوع ویروس کرونا و لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه، برخی افرادی که برای مراسم‌های خود اقدام به رزرو تالار کرده بودند تصمیم به لغو این مراسم‌ها گرفته‌اند که در این خصوص طی نامه‌ای به اتاق اصناف ابلاغ شد که اتحادیه تالارداران موظف هستند کل مبلغ بیعانه‌ای که برای رزرو دریافت کرده‌اند را بازگردانند.
آمریکا
جان فرانتسزه ارشد با لقب «سونی» یکی از مشهورترین گانگسترهای آمریکا در سن 104 سالگی در بیمارستان نیویورک درگذشت.به گزارش اسپوتنیک به نقل از اسکای‌نیوز، فرانتسزه به‌عنوان یکی از اعضای خانواده مافیایی «کلمبو» شهرت داشت که در 33 سالگی به آن پیوسته بود. وی تا اواسط دهه 1990، دارای مکان دوم در سلسله مراتب این خانواده بود.​این گانگستر از جمله به‌خاطر سرقت بانک‌ها  و قتل بارها محاکمه شد. وی آخرین بار در سال 2011 به حبس محکوم شد اما در سال 2017 به دلیل کهولت آزاد شد.
اندونزی
یک مقام آژانس مدیریت حوادث و فاجعه اندونزی دیروز از کشته شدن پنج نفر و مفقود شدن سه نفر دیگر در جریان سیلاب‌های اخیر جاکارتا، پایتخت این کشور خبر داد.به گزارش ایسنا، سخنگوی آژانس ملی مدیریت حوادث و بلایای اندونزی همچنین اعلام کرد که حدود ۲۰ هزار نفر در جریان سیل روز گذشته جاکارتا مجبور به تخلیه خانه‌های خود شده‌اند.برخی از بخش‌های شهر جاکارتا و استان‌های مجاور آن در غرب «جاوا» و «بانتن» همچنان تا دیروز زیر آب باقی مانده‌اند.به گفته مقامات این کشور، عملیات جست‌وجو و نجات افراد مفقود شده در این سیلاب‌ها همچنان ادامه دارد.ارتفاع آب‌گرفتگی‌ها هنوز در بخش‌های مختلف پایتخت اندونزی و مناطق اطراف آن حداکثر تا یک متر باقی مانده است.بنا بر گزارش خبرگزاری شینهوا، طبق اعلام مقامات اندونزی، سه ساختمان مدرسه، یک مسجد و بیش از ۸۰۰ هکتار از مزارع برنج در جریان این سیلاب‌ها زیر آب رفته و کشاورزان خسارات مالی زیادی را متحمل شده‌اند.
آمریکا
تصاویر بازداشت یک دختربچه ۶ ساله توسط پلیس در یک مدرسه در شهر اورلاندو آمریکا منتشر شد.  به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از آسوشیتدپرس، پلیس شهر اورلاندو این دختربچه را که «کایا رولی» نام داشت به علت بی‌انضباطی بازداشت و به اداره پلیس منتقل کرد. در حالی که این دختربچه به شدت ‌گریه می‌کرد پلیس به او دستبند زد. پلیس شهر اورلاندو این مأمور پلیس را که دنیس ‌ترنر نام داشت از کار برکنارکرد.
هشدار پلیس درباره احتمال سرقت و کلاهبرداری
معاون هماهنگ‌کننده پلیس پیشگیری تهران بزرگ اعلام کرد که تست‌های مربوط به کرونا به هیچ عنوان مقابل در منازل انجام نمی‌شود.سرهنگ علیرضا ناصری‌نژاد درباره انتشار خبری مبنی بر سودجویی و سرقت برخی از افراد از شهروندان در پوشش انجام تست کرونا در مقابل در منازل به ایسنا گفت:‌ برابر بررسی‌ها و پیگیری‌های انجام شده از سوی وزارت بهداشت هیچ‌گونه تست مربوط به بیماری کرونا در مقابل در منازل انجام نمی‌شود و از این رو اگر شهروندان با چنین مواردی روبه‌رو شدند باید بدانند که این مراجعات از سوی وزارت بهداشت و دستگاه‌های مجری نیست.ناصری‌نژاد با بیان اینکه تاکنون گزارشی از چنین اقدامی در مراکز پلیس پیشگیری تهران بزرگ ثبت نشده است، خاطرنشان کرد:‌ در صورتی که شهروندان با چنین مواردی روبه‌رو شدند لازم است که اولا بدانند چنین مراجعاتی از سوی وزارت بهداشت وجود ندارد و نباید در را باز کنند و ثانیا حتما موضوع را از طریق تماس به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند تا با متخلفان برخورد شود.