تعداد قربانیان کرونا در ایران به ۳۴ نفر رسید، مبتلایان ۳۸۸ نفر

تعداد قربانیان کرونا در ایران به ۳۴ نفر رسید، مبتلایان ۳۸۸ نفر  9اسفند-98
آمار بیماران و کشته های کرونا مدام کش می آید چون خیلی آماراین بیماری وتلفات انسانی اش بالاست ولی از ترس واکنش اعتراضی اجتماعی  خبررسانی اش قطره چکانی انجان می  گیرد.
علی ربیعی، سخنگوی دولت در جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا، روز جمعه
سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز جمعه، ۹ اسفندماه، آمار تازه از قربانیان و مبتلایان به ویروس مرگبار کرونا در کشور را اعلام کرد: تعداد قربانیان ۳۴ نفر و تعداد مبتلایان قطعی ۳۸۸ نفر.
به گفته کیانوش جهانپور، سخنگوی این وزارتخانه، از روز پنج‌شنبه تا جمعه یعنی در عرض ۲۴ ساعت تعداد ۱۴۳ مورد به آمار مبتلایان به این ویروس افزوده شده است.
آقای جهانپور روز پنج‌شنبه گفته بود که «تاکنون ۲۶ نفر در ایران جان خود را از دست داده‌اند و ۲۴۵ نفر قطعا به این ویروس آلوده‌اند».
به گفته این مقام در روز جمعه، «سیر صعودی» این آمار در روزهای آینده نیز «ادامه خواهد یافت». او یک دلیل این امر را افزایش تعداد آزمایشگاه‌هایی عنوان کرد که به کار انجام تست کرونا مشغولند.
احمد امیرآبادی فراهانی
اما آمار تازه و به‌روز به تفکیک استان در ایران از این قرار است: استان تهران ۶۴ نفر، گیلان ۲۵، قم ۱۶، اصفهان ۱۰، مازندران ۶، اردبیل یک نفر، البرز ۳، مازندران ۳، سمنان ۲،‌ کردستان ۲، قزوین ۲، آذربایجان ۴، خوزستان ۳، و استان گلستان ۲.
به گفته کیانوش جهانپور، تا روز جمعه کلا ۷۳ نفر از مبتلایان «بهبود یافته و ترخیص شده‌اند».
او همچنین میانگین سن مبتلایان بستری‌شده را «بیش از ۵۰ سال» و میانگین سنی فوت در میان مبتلایان ایرانی را «بالای ۶۰ سال» عنوان کرد.
آمار جدید در روزی اعلام شده است که طبق تصمیم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در ایران، نهاد ناظر بر برگزاری نمازهای جمعه، این هفته نماز جمعه در ۲۳ مرکز استان برگزار نمی‌شود.
شهر قم منبع ویروس کرونا در ایران اعلام شده و حتی دو تن از نمایندگان این شهر در مجلس نیز به کرونا مبتلا شده‌اند. با این حال هنوز از قرنطینه یا ایزوله کردن این شهر خبری نیست و تصمیم‌گیران در جمهوری اسلامی در برابر این اقدام هم‌چنان مقاومت می‌کنند.