یک مورد مرگ در اثر کرونا در اصفهان ثبت شد



یک مورد مرگ در اثر کرونا در اصفهان ثبت شد9اسفند-98
یک مورد مرگ در اثر کرونا در اصفهان ثبت شد
ایسنا/اصفهان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: موارد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در اصفهان به هشت نفر رسید.
آرش نجیمی در گفت و گو با ایسنا در خصوص آخرین آمار ابتلا و فوتی کروناویروس جدید در اصفهان، اظهار کرد: در اصفهان تاکنون هشت مورد قطعی ابتلا به کرونا گزارش شده است که یک مورد منجر به مرگ، ۳ نفر ترخیص و ۴ نفر دیگر در بیمارستان بستری هستند.
نجیمی با اشاره به اینکه اگر کسی به کرونا مبتلا شد در  ۸۵ درصد یا متوجه نمی شود و یا سرماخوردگی ساده حساب می شود، گفت: ۱۵ درصد مبتلایان به ویروس بستری و برای درمان، نگهداری می شوند و تعداد زیادی خوب می شوند، ولی بین ۱ تا ۳ درصد مرگ و میر دارد.
کرونا ویروس از دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان چین شیوع پیدا کرد و تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر را درگیر کرده و بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۰ تلفات داشته است. این ویروس تاکنون حدود ۴۰ کشور را آلوده کرده است که در ایران از هفته گذشته اولین نمونه های ابتلا به این بیماری ثبت شد و براساس اعلام وزارت بهداشت، تا ظهر امروز، ۲۴۵ تشخیص قطعی کرونا در کشور ثبت شده که ۲۶ نفر نیز به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
بیماری کووید- ۱۹ ویروسی است که دستگاه تنفسی را نشانه می گیرد، این بیماری قابل پیشگیری است. برای پیشگیری از  آن باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان جمعیت پرهیز کنند، فاصله منطقی را با همه افراد (یک متر) رعایت کرده و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری را کنار بگذارند. شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.
اولین نمونه مثبت کرونا در اصفهان (دوشنبه- پنجم اسفند) اعلام شد.