گناوه بیشتر از سایر مناطق درمعرض خطر انتقال ویروس کرونا است


چینی ها در کدام مناطق ایران به خصوص مناطق نفتی  وسواحل جنوب کشور حضور ندارند ومدام در حال تردد نمی باشند؟
گناوه بیشتر از سایر مناطق درمعرض خطر انتقال ویروس کرونا است
گناوه - ایرنا - معاون بهداشتی شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: باتوجه به تجاری بودن این بندر و انجام سفرهای زیاد مردم بخاطر کسب و کار به کشورهای چین و امارات متحده عربی، بیشتر از سایر نقاط کشور در معرض خطر انتقال ویروس کرونا است و باید آمادگی کامل برای مقابله با این بیماری داشته باشیم.
هادی جوانبخت روز دوشنبه در نشست اضطراری مقابله با کرونا در جمع مسئولان  کادر بهداشتی و درمانی این شهرستان افزود:  بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی باید آمادگی پذیرش موارد مشکوک به این بیماری را داشته باشند.
وی گفت: شناخت علایم بیماری در پیشگیری و مقابله با کرونا بسیار به مجموعه این شبکه کمک می‌کند.
وی اظهارداشت: مراکز قرنطینه فعال شود و با حساسیت بیشتر مسافران وارد شده به شهرستان را غربالگری  و در بیمارستان  اتاق ایزوله در این زمینه  در نظر گرفته شود.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان گناوه افزود: باتوجه به اینکه کرونا،  ویروس تنفسی است که  به‌راحتی می تواند منتقل شود  به دلیل امکانات مسافت‌های طولانی در مدت زمان کوتاهی طی می شود و این خود باعث انتقال بیماری با سرعت باور نکردنی به همه جای دنیا می شود.
وی گفت: انتقال این بیماری در کشور مستثنی نیست  و همگی باید آمادگی مقابله با این ویروس را داشته باشیم.
مسئول مبارزه با بیماریهای واگیر شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: گروه‌های پر خطر و در معرض خطر ویروس کرونا افرادی با زمینه بیماری‌های قلبی، ریوی و کلیوی هستند و  سالمندان و کودکان نیز باید مراقبت بیشتری شود.
سید مجید موسوی اظهارداشت: عامل بیماری یک نوع ویروس بوده که  ۷۰ درصد ازلحاظ ژنتیکی مشابه کروناویروس MERS  است.
وی گفت: براساس تحقیقات اولیه منشا بیماری مصرف غذاهای آلوده  مانند خفاش و مار دریایی و تماس با فرد بیمار دارای علایم تنفسی و ترشحات است.
مسئول مبارزه با بیماریهای واگیر شبکه بهداشت و درمان گناوه افزود: هنوز رفتارهای کرونا ویروس جدید مانند مخازن، راه‌های انتقال، دوره کمون و عوارض آن شناخته نشده است.
شهرستان تجاری و ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر و پسکرانه خلیج فارس واقع است.