باد شدید و تگرگ به کشاورزی کرمانشاه 250 میلیارد تومان خسارت زد

باد شدید و تگرگ به کشاورزی کرمانشاه 250 میلیارد تومان خسارت زد 9 آردیبهشت – 99
 زلزله مرگ بار و باد های مخرب وباران و سیلاب  های تخریبی همراه با جاده های مرگ آفرین و کرونا  هدایای زنجیره ای برای  شهروندان استان کرمانشاه در دوسه سال اخیر بوده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: بارش‌های تند همراه با تگرگ در روزهای 21 و 22 فروردین و چهارم اردیبهشت‌ماه، 250 میلیارد تومان به باغ‌ها، مزارع و بخش دامداری استان خسارت زد.
باد شدید و تگرگ به کشاورزی کرمانشاه 250 میلیارد تومان خسارت زد
جلیل بالایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص میزان خسارت بارش‌های تند همراه با  تگرگ اخیر به کشاورزان، باغداران و دامداران استان، اظهار داشت: وزش تندباد و بارش شدید باران بهاری امسال، خسارت‌های زیادی را در نقاط مختلف استان بر جا گذشته است.
وی ادامه داد: در دو توده بارش‌زا طی روزهای 21 و 22 فروردین‌ماه و چهارم اردیبهشت‌ماه که همراه با باد شدید و تگرگ بود در مجموعه بیشترین خسارت و آسیب را به لحاظ سطح، به بخش زراعی و به لحاظ ارزش ریالی به باغات استان به‌خصوص شهرستان‌های صحنه، کنگاور، گیلان‌غرب و دالاهو وارد کرده است.
به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه، شورای هماهنگی بحران استان‌ مسؤولیت بررسی خسارت‌ها و تصمیم‌گیری برای چگونگی آن‌ها را برعهده دارد.
بالایی افزود: برآورد اولیه میدانی کارشناسان ما از خسارت در مجموع حدود 250 میلیارد تومان بوده که 214 میلیارد تومان از آن مربوط به بارش‌های 21 و 22 فروردین‌ماه و 36 میلیارد تومان مربوط به چهارم اردیبهشت‌ماه است.
وی با اشاره به تدابیر و برنامه‌های در نظر گرفته برای جبران خسارت‌ها، گفت: دو مسیر قانونی برای این کار وجود دارد؛ اولا تگرگ، سیل و بادهای تند جزء موارد زیرپوشش بیمه است، افراد تحت پوشش بیمه با مراجعه به صندوق پوشش بیمه، ارزیابی شده و پرداخت خسارت آن‌ها شروع می‌شود، ولی متاسفانه ضریب بیمه در استان خیلی پایین است.
بالایی در توضیح مسیر دوم قانونی برای جبران خسارت‌ها، اضافه کرد: از طریق دولت این‌کار را انجام می‌دهیم؛ در این راستا کمیته چهار نفره استان تشکیل شده که این عدد، ارقام و آمار خسارت را تایید کرده‌اند و برای تامین منابع به دولت ارسال شده است.