بارندگی شدید در هرمزگان مدارس را به تعطیلی کشید+فیلم

 بارندگی شدید در هرمزگان مدارس را به تعطیلی کشید۱۲-دی-۱۴۰۰

در پی بارندگی های شدید که از شب گذشته در نقاط مختلف هرمزگان از جمله در بندرعباس رخ داده، مدارس برخی از شهرها تعطیل شده است.بارندگی شدید در هرمزگان مدارس را به تعطیلی کشید

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، باران در منطقه جنوب کشور باعث انسداد راه های مواصلاتی و آبگرفتگی برخی از شهرستان‌های استان هرمزگان شده است.

در قشم، سیلاب وارد بازار قدیم این شهر شده و آبگرفتگی گسترده‌ای به دنبال داشته اشت.


به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، بارش باران طی فردا و پس فردا نیز در هرمزگان ادامه خواهد داشت و دستگاه‌ها در آماده‌باش کامل قرار دارند.

در بندرعباس با آماده باش کامل نیروهای شهرداری، از شدت آبگرفتگی‌ها کاسته شده و خورها نیز لایروبی شده‌اند و جریانات آب را به سمت دریا هدایت می‌کنند.

تاکنون شهرستان های قشم، هرمز، بندرعباس و بشاگرد مدارس امروز تعطیل اعلام شده است.

در قشم تا ۶۷ میلی متر باران باریده است و در لاوان و ابوموسی نیز ۶۱ و ۵۵ میلی متر بارندگی گزارش شده است. بندرلنگه با ۵۲ میلی متر و بستک با ۵۰ میلی متر بارندگی، بارش‌های خوبی را در ساعات اخیر تجربه کرده‌اند. در میناب و رودان نیز ۴۷ و ۴۴ میلی متر باران باریده است.

بارش در بندرعباس نیز تا ساعت ۹.۳۰ صبح امروز معادل ۱۸ میلی متر و به صورت تدریجی بوده و به همین دلیل آبگرفتگی گسترده‌ای در شهر گزارش نشده است.

از میناب نیز خبر می‌رسد که راه چند روستا بدلیل طغیان رودخانه‌ها بسته شده و تردد در مسیر آبنماها متوقف شده است.