گفته می شود.....

 گفته می شود.....۱۲بهمن-۱۴۰۰

گفته می شود شازده ای که پدرش درتبعید به سرمی برد مدام به فرزندش توصیه می کرد که  فرزندم به زودی به کشور برمی گردیم و مثل گذشته دارای تاج وتخت می شوم .روزی فرزندش از وی پرسید پدر جان شما که همیشه قول بازگشت  به وطن و تاج و تخت می دهید؟ چه موقع برمی گردیم؟ پدر به فرزندش جواب داد بگذار همه آنانی که مارامی شناسند بمیرندآنگاه من به وطن برمی گردم .

اکنون داستان یک شبکه تلویزیونی فارسی زبان خیلی پول داراست .طوری که به آسانی می تواند ازداخل کشور وشبکه های فارسی زبان برون کشور به آسانی خبرنگار استخدام کند تا دربخش های سیاسی و خبری و.... برنامه ای این شبکه تلویزیونی فعال شوند . جالب اینکه مجریان و خبرنگار وگوینده خبری متفاوت دارد. تاجایی که برخی شان به شدت دل درگروی رژیم قبلی دارند وطوری که با انتقادات تند وتیز به رژیم نامشروع ولایت فقیه به شدت  از رژیم قبلی  دفاع وتعریف وحمایت می کنند. انگاری  که نه  هیچ شاهد زنده آن دوره وجود ندارد وهیچ ایراد واشکال وانتقادی هم نداشت که با توطئه و دسیسه  وعوامفریبی کردن عوامل خارجی  وخمینی شیاد  و اطرافیانش  توانستند مردم ایران را گول بزنند .

البته هرگز گفته نمی شود که خمینی شیاد محصول چه شرایط وکشوری بود؟ چرا هنگامی که دانشجویان دانشگاه ها به خاطر خواندن کتاب وفعالیت سیاسی دستگیر وزندانی می شدند اما خمینی شیاد همراه یک سرهنگ ساواک تا استانبول بدرقه شد تا سپس به نجف برود تا  در شرایطی  که صداهای اعتراضی  در داخل کشور پس از ۵۶  مدام بلند می شد . تامتوجه شد معلمان قراراست  در۱۵ مهرماه ۵۷  دست به اعتصاب سراسری بزنند . ناگهان  تصمیم گرفت  نجف را ترک کند که با واسطه گری شاه و درخواست از ژیسگاردسن رئیس چمهور فرانسه مجوز ورود به فرانسه دریافت  کرد  و سروکله خمینی شیاد درپاریس پیدا شد وزیر درخت سیب سنگر تبلیغاتی اش شد .سپس خیلی زود آنتنی شد تا درشرایطی که جنگ سرد میان شرق وغرب وجود داشت مانع ازشکل گیری حکومت دمکراتیک درایران گردد؟  

بلی مدافعان  رژیم گذشته   باید صادقانه به گویند چه عوامل   وعملکردهایی دررژیم قبلی  موجب شد تا گرایش مردم به خمینی شیاد افزایش یابد؟ چنانچه پاسخ ناآگاهی مردم بود که فریب خوردند. خوب اگر این پاسخ واقعیت دارد سئوال است چرا فضای سیاسی باز نشده بود تا مردم ایران نه آگاه که آگاه شوند  تا فریب خمینی شیاد را نخورند؟

چرا به جای گشایش فضای بازسیاسی و تشکیل احزاب سیاسی فقط یک حزب وجودداشت که آمرانه دستور داده شد هرکس عضو این حزب نمی شود کشوررا ترک کند؟ مهمتر چرا باید شرایط طوری می شد که به جای وجودآزادی بیان دانشجویان مبارز دانشگاه ها واهل قلم وفعالان سیاسی.... برای خواندن یک کتاب بطور انبوه دستگیر وسپس محکوم به حبس های سنگین می شدند . یااینکه مجبور شوند روی به مبارزه مسلحانه آورند  وخانه های تیمی آورند؟

حال بماند که  چرا می بایست اختلاف سبک زندگی زیاد بالایی ها با پایینی ها یاشکاف طبقاتی  آن چنان می شد که درتهران پایتخت زندگی بالاشهری شمال تهران  ها هرگز قابل مقایسه با جنوب شهر دروازه غار و۳۰ متری ارج و  حصیرآباد و خزانه و دروازه قزوین و....نبود.

اما درست است  ارتکاب  جنایات و غارتگری وجنگ افروزی های ۴۳ ساله  رژیم نامشروع ولایت فقیه چنان فاجعه بار است که  با رژیم قبلی هرگز قابل مقایسه نیست ولی هرچه باشد نمی توان انکار کرد محصول عملکرد رژیم قبلی است.

بهرحال  دوستداران  مردم وکشور  تاریخی  ایران  و صدالبته  مدافع آزادی بیان  و دمکراسی  وعدالت  ومخالف تبعیض  ونابرابری وسانسور به وضوح می دانند سمت وسوی کسب آگاهی ها و تغییر وتحولات شتابدار جهانی  آنگونه است که مسیر حرکت ها رو به جلو ونه عقب گرد به گذشته های آزمون شده است.چون جای خانه های کلنگی وخودروهای قدیمی و.... خانه یاآپارتمان های لوکس ومدل خودروهای جدید می گیرد.