سامانه برفی امشب آسمان اصفهان را فرا می‌گیرد

 سامانه برفی امشب آسمان اصفهان را فرا می‌گیرد/ شدت بارش در غرب و جنوب استان۱۱-بهمن-۱۴۰۰

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: وضعیت جوی به صورت قسمتی ابری به‌تدریج افزایش ابر وزش باد و از عصر و شب بارش برف و باران و به ویژه در غرب و جنوب استان پیش‌بینی می‌شود.سامانه برفی امشب آسمان اصفهان را فرا می‌گیرد/ شدت بارش در غرب و جنوب استان

آسیه آقایی، کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر نفوذ سامانه‌ بارشی از عصر امروز به استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی به صورت قسمتی ابری به‌تدریج افزایش ابر وزش باد و از عصر و شب بارش برف و باران و به ویژه در غرب و جنوب استان پیش‌بینی می‌شود.

آقایی بیان کرد: شدت فعالیت این سامانه از نیمه شب تا اوایل وقت فردا و بیشتر به صورت برف و همراه با مه‌آلودگی و کاهش دید خواهد بود که منجر به اختلال در تردد شهری و جاده‌ای خواهد شد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با بیان اینکه فعالیت این سامانه فردا نیز در اکثر مناطق استان ادامه خواهد داشت، گفت: وزش باد طی روز سه‌شنبه در سطح استان نسبتاً شدید و در برخی مناطق تا شدید و در مناطق غربی و جنوبی استان احتمال کولاک برف نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمینه‌ دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان ۵ تا ۷ درجه افزایش خواهد داشت، خاطرنشان کرد: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۱۳ و کمینه فردا یک درجه سانتی‌گراد و چوپان با ۱۶ و بوئین میاندشت با منفی ۵ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.