شیوع کرونا در استان یزد صعودی است/ میبد قرمز شد

 شیوع کرونا در استان یزد صعودی است/ میبد قرمز شد۱۱-بهمن-۱۴۰۰

سخنگوی علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: با قرار گرفتن شهرستان میبد در وضعیت قرمز کرونایی، شهرستان های قرمز استان به شش شهرستان افزایش پیدا کرد.شیوع کرونا در استان یزد صعودی است/ میبد قرمز شد

دکتر ابراهیم سلمانی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از یزد، اظهار کرد: از صبح امروز ۱۱ بهمن ماه با قرار گرفتن شهرستان میبد در لیست شهرهای دارای وضعیت قرمز کرونایی، شهرستان‌های قرمز استان یزد به شش مورد افزایش یافت.

وی افزود: بر اساس آخرین اطلاعات ثبت شده در سامانه وزارت بهداشت در حال حاضر شهرستان‌های اردکان، ابرکوه، میبد، مهریز، مروست و خاتم در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: شهرستان‌های یزد، بهاباد و تفت در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های بافق و اشکذر نیز همچنان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

سلمانی تصریح کرد: در حال حاضر شهرهای دماوند و فیروزکوه در استان تهران، تربت حیدریه در استان خراسان رضوی، زرند در استان کرمان، رامسر در استان مازندران، اراک در استان مرکزی، جاسک در استان هرمزگان و میبد در استان یزد، شهرهایی هستند که از امروز در لیست شهرهای قرمز کرونایی کشور قرار گرفتند.

دکتر سلمانی  با بیان این‌که از هزار و ۲۳۱  نمونه گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا ویروس، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۷۴۵ بیمار مبتلای قطعی به کرونا جدید در استان شناسایی شدند، گفت: از این تعداد، ۸۳ نفر در بیمارستان های استان بستری و ۶۶۲ نفر در منزل دوران نقاهت را طی می کنند.

وی با اشاره به شناسایی موارد جدید بستری در بیمارستان های استان بیان کرد:  هشت بیمار در اردکان، دو بیمار در اشکذر،  یک بیمار در بافق، دو بیمار در بهاباد،  سه بیمار در خاتم،  یک بیمار در مروست، هشت بیمار در مهریز، ۱۱ بیمار در میبد و ۴۶ بیمار در شهر یزد شناسایی شدند.

سخنگوی علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: در حال حاضر  ۳۴۸  بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۷۴ نفر در بخش مراقبت های ویژه یزد خدمات درمانی دریافت می‌کنند.