بانک‌ها ‌سال آینده‌ ‌۳۵ هزار میلیارد تومان از املاک‌شان ‌را ‌می‌فروشند

 نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بانک‌ها ‌سال آینده‌ ‌۳۵ هزار میلیارد تومان از املاک‌شان ‌را ‌می‌فروشند۱۱-بهمن-۱۴۰۰

این طرح هم مکمل  مخالفت کردن خامنه ای رمال با فعالیت اقتصادی است که اشاره شد هدف چیست؟ وقتی  دولت مجازبه فعالیت اقتصادی نباشد برای چه به جای بخش خصوصی نهادهای حکومتی غارتگر وابسته به خامنه ای رمال باید فعالیت اقتصادی داشته باشند؟

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بانک‌ها ‌سال آینده‌ ‌35 هزار میلیارد تومان از املاک‌شان ‌را ‌می‌فروشند

گروه استان‌ها ـ نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی مجلس گفت: در سال ۱۴۰۱ به بانک‌ها اجازه داده شد که ۳۵ هزار میلیارد تومان از املاک خود را بفروش برسانند و سرمایه‌های خود را افزایش داده و در ارائه تسهیلات به مردم گام‌های جدی بردارند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بهارستان، با بیان اینکه بودجه کشور از فروش نفت و گاز و درآمدهای عوارضی و مالیات تأمین می‌شود، اظهار داشت: دولت‌ها در صورت کسری بودجه و منابع اقدام به چاپ و فروش اوراق می‌کنند.

وی با اشاره به چاپ بیش از حد اوراق بهادار در دولت روحانی افزود: در دولت دوازدهم بیش از 100 هزار میلیارد تومان اوراق چاپ و واگذار شده است که دولت فعلی در حال تصفیه بدهی‌های آن است.

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی مجلس در ادامه گفت: برای دولت آقای رئیسی 87 هزار میلیارد تومان چاپ و عرضه اوراق پیش‌بینی‌شده است که اگر دولت سیزدهم با فروش نفت به مشکل خورد بتواند کسری خود را با عرضه اوراق تأمین کند.

نوروزی تأکید کرد: دولت فعلی باید تلاش کند با ارتباطات خوبی که در سطح بین‌الملل ایجاد کرده فروش نفت و میعانات نفتی را به حداکثر برساند و در صورت نیاز چاپ و فروش اوراق زیر 50 هزار میلیارد تومان باشد.

بیشتر بخوانید

وی به ارتباط و همکاری دولت با بانک‌ها تأکید کرد و گفت: دولت‌ها در خلاء تأمین بودجه، به چاپ و عرضه اوراق روی می‌آوردند اما دولت فعلی تا حد امکان باید از چاپ و عرضه اوراق دوری کند.

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی مجلس در ادامه گفت: در سال 1401 به بانک‌ها اجازه داده شد که 35 هزار میلیارد تومان از املاک خود را بفروش برسانند و سرمایه‌های خود را افزایش داده و در ارائه تسهیلات به مردم گام‌های جدی بردارند.